Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Samhälle
  • Irritation
  • Barn på dagis i 10-12 timmar?
Irritation - Samhälle
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Irritation
Samhälle
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Barn på dagis i 10-12 timmar?

Ons 31 mar 2010 20:30 Läst 19354 gånger Totalt 596 svar
    Mariohn
    Visa endast
    Nu får jag väl huvudet avslitet men det skiter jag i. Vad är det för jävla människor som anser att det är ok att ha sina små barn på 3 år på dagis  12 timmar dagligen?

Man måste ju vara smått rubbad om man inte begriper att barn också har en tröskel för vad de klarar av utan att det blir för mycket. Jag inser att alla situationer inte är ultimata och att man i vissa skeden av sitt liv kan tvingas att göra val som inte är perfekta. Men om man på fullaste allvar tror att det skulle vara ok att sätta ett litet barn på dagis i 12 timmar utan att barnet mår dåligt kanske man skulle gett fan i att skaffa barn. 

Där jag bor finns det inga dagis eller förskolor som okejar att man har barnen där så länge men tydligen förekommer det icke humana tider på andra ställen. Jag mår illa över föräldrar som utan att planera förändring, bara hävdar sin rätt till karriär och låter småbarnen tackla stressen. Skämmas borde ni.

Tack för ordet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 12:51
    Nu känner jag ett behov av att förtydliga mig för människor som genast får skuldkänslor och hugger utan att riktigt förstå budskapet.

Det jag talar om är föräldrar som tycker att man SKA ha barn på dagis i 12 timmar eftersom det är skit samma. Jag har skrivit att jag förstår att man inte alltid KAN välja. Min irritation är alltså inte över folk som sitter i en situation som de inte KAN påverka utan människor som inte VILL.

Sedan är det otroligt märkligt att alla som skriver att de tvingas ha barnen på dagis så länge också genast medger att de gärna skulle ha barnen där kortare tid om de KUNDE. det bevisar ju bara att jag har rätt. För varför skulle man välja att ha barnen där kortare tid om man inte trodde att det var bra för dem? åter igen. Det handlar om VILJA i mån av möjlighet och jag trodde att alla föräldrar som vet att deras barn kan få det bättre eftersträvade en förändring till det bättre.

Dessvärre blir jag kallad utvecklingsstörd och förtjänar att spottas på för att jag tycker att man ska göra sitt bästa. Tragiskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 23:50
    Jag har förstått att det finns människor i tråden som absolut inte kan tänka sig att det jag skriver om är sant. Jag rekommenderar er att trollanmäla istället för att fortsätta tjata om att jag ska bevisa vad jag upplevt. Om ert beteende är korrekt skulle det vara legitimt att gå in i vilken tråd som helst och kräva att Ts ska bevisa att det någon sagt eller gjort är sant. Mängder av trådar här på FL handlar om upplevelser där folk har sagt eller gjort någonting som TS reagerar över.

Tror man att en tråd är en trolltråd ska man anmäla. Inte starta en diskussion om saken. Så. Anmäl tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-02 12:15
    Jag tackar alla som deltagit i diskussionen Jag tänker härmed sluta upprepa mig och avsluta mitt engagemang i tråden. Detta skriver jag av artighet så att ingen tar illa vid sig när jag inte svarar. Det går bra att läsa bakåt i tråden. Jag har inte tid och lust att svara på samma fråga en gång var tionde minut så åter igen! Tack alla som delat med sig av sina åsikter och tankar i frågan.

Glad påsk!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 53
    4. 54
    5. 55
    6. 56
    7. 57
    8. 58
    9. 59
    10. ›
    11. »
    1. Hallonmos
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 20:46
      Nu är det växelvis boende med pappan,  så det är dagis på halvtid.
    2. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 20:49
      Hallonmos skrev 2010-04-03 20:45:24 följande:
      Jodå.Det finns folk som har saker att säga till om allt.Jag ville ha honom hemma tills han hade växt till sig en aning eftersom han var prematur och väldigt liten till växt samt inte hade börjat prata, plus att jag jobbade hemifrån så jag kunde det.Jag fick höra både det ena och det andra om det.Jag tycker att dagis är bra för de som inte har något val,samt kan vara bra för att de har roligt och får den sociala biten och allt, men jag valde under en kort period att inte ha det så och då hade väldigt många väldigt mycket åsikter.
      äsch då, inge fel i vad du anser bäst för ditt barn. Dessa tankar måste du få bort.

Men jag tycker ju dagis är bra där de får ett socialt verbalt och roligt samspel med andra barn.

För den saken skull betyder nu inte att du gör fel, vi är olika och vi måste tycke olika också, jag ser inge fel i det du gör. Det är väl inte dina handlingar som gör en bättre som människa, det är väl människan i sig själv som gör en god.
    3. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:05
      Plutteli skrev 2010-04-02 14:39:10 följande:
      Var skrev jag att jag skulle säga nej till ett arbete? Finns inte på kartan att göra det. I vilket fall får jag Socialbidrag eftersom jag inte har rätt till A-kassa, kan dock förlora den också om jag säger nej till arbete. Vår situation ser ut som så att jag söker arbete min sambo studerar, skulle jag få arbete finns ändå stora möjligheter för honom att ta vår dotter så att dagarna hålls korta. Efter sommaren kommer förhoppningsvis vi studera båda två och efter jul skall han kanske börja söka jobb eller så kommer han studera lite till. Väljer han att söka arbete så flyttar vi dit han får jobb eftersom min utbildning är på distans. Han skall dessutom vara föräldraledig med dottern under sommaren då jag hoppas på att ha arbete. Sen skrev jag f.ö tydligt i slutet att jag anser det vara skillnad på att inte kunna och att inte vilja!
      Du skrev inte att du skulle säga nej till jobb men du skrev "Får jag arbete kommer hon börja vara mer, men fortfarande att det inte får bli några 12 timmars dagar, max 6 har vi sagt med längre dagar om det måste till enbart i undantagsfall. " Eftersom man inte får säga nej till jobb så förutsatte jag att ni hade råd att avstå. Det framgick ju inte av din kommentar att ni studerar men att studera bara för att hålla nere dagistiden verkar ju lite konstigt. Normalt så innebär att vilja vara hemma mer att man får gå ner i arbetstid och därigenom få lägre lön. I ditt fall där du då även skulle få dra av pendlingstid så skulle det vara svårt att klara utan att behöva säga nej till normala jobb på ett pendelavstånd som ams anser att man måste tåla.
    4. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:22
      Plutteli skrev 2010-04-02 19:32:14 följande:
      Men jösses, alla situationer är väll olika? Mina föräldrar var inte bra föräldrar på många sätt, de tog inte alltid vara på den tid vi faktiskt hade tillsammans och ja..jag är väll inte lyrisk över min barndom om man säger så! För egen del vet jag faktiskt inte heller om det hade varit bättre med kortare dagar då det inneburit mer tid med mina föräldrar vilket hade kunnat leda till annat dåligt som jag fick nog av ändå, så det är liksom ingen lätt sak. Men nu har inte alla föräldrar som är som mina som inte borde ha haft barn öht. Sen måste jag tyvärr säga att jag anser dig vara lite väl föraktfull mot "det här livet" som du uttrycker dig, allt är inte pengar vet du. Sen är det självklart jobbigt med föräldrar som mår dåligt och ingen vill ju ha det om man får välja. Dock av de jag känner som haft liknande uppväxt som mig med frånvarande föräldrar så anser ALLA att de hellre haft det fattigt men fått vara med sina föräldrar eftersom det materiella inte ger någon kärlek.
      Problemet är kanske att dessa personer inte har levt fattigt och därför inte vet vad det är de skulle bytt till. Det är sällan folk med problem att få ekonomin att gå ihop som pratar om att det är tid som är viktigt inte pengar. Pengar är oviktiga först när du har så du slipper fundera på dem.

Och nej jag menar inte att det är så att man ska skita i barnen och bara satsa på jobb men det finns en mellanväg. Att som förälder se till att man har en ekonomi med marginaler utan att försumma barnen. Om man nu måste lämna dem 12 timmar så får man väl se till att egna intressen får stryka på foten så att den tid man har går till barnen. När det gäller att prioritera bort sina barn så är det svårare att förstå alla dessa som fanatiskt håller kvar vid tidskrävande hobbies. Att man behöver försörja sig är en självklarhet att lägga helger och kvällar på egna intressen som inte delas av barnen är bara själviskt.

Med tanke på hur många som skriker om att den egna ekonomin skulle krascha om man delade föräldraledigheten lika så är det lite förvånande att i denna tråden så är det istället självklart att man ska avstå karriären tills barnen är stora. Lite dumt att satsa på karriär barnets första år för att sedan avstå den nästkommande 5 åren.

En variant är ju att pappan jobbar häcken av sig och mamman jobbar deltid. Då får ju barnen vara hemma mycket men de får en frånvarande pappa. Tror nog att det i det läget varit bättre med två föräldrar som jobbar normalt och som ungås med barnen.
    5. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:32
      My opinion och plutteli borde öppna en bokklubb eller åtminstone skriva en bok ihop
    6. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:40
      Trevlig eftermiddag skrev 2010-04-03 21:32:33 följande:
      My opinion och plutteli borde öppna en bokklubb eller åtminstone skriva en bok ihop
      Vad menar du?
    7. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:50
      My opinion skrev 2010-04-03 21:40:30 följande:
      Vad menar du?
      Det jag skriver, förstår du inte, ni två borde skriva en bok ihop, förstår du mig nu
    8. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 21:56
      Trevlig eftermiddag skrev 2010-04-03 21:50:34 följande:
      Det jag skriver, förstår du inte, ni två borde skriva en bok ihop, förstår du mig nu
      Ja jag är läskunnig men ditt budskap blir inte mer tydligt med den kommentaren.

Starta bokklubb eller skriva bok, varför? Det är ju inte direkt en vanlig kommentar du måste väl haft en tanke med varför och varför just vi.
    9. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 22:01
      My opinion skrev 2010-04-03 21:56:54 följande:
      Ja jag är läskunnig men ditt budskap blir inte mer tydligt med den kommentaren.Starta bokklubb eller skriva bok, varför? Det är ju inte direkt en vanlig kommentar du måste väl haft en tanke med varför och varför just vi.
      Men herregud, ni båda verkar skriva mycket och bra, jag om någon skulle ha köpt boken om ni nu skrev en. Båda argumenterar för er sak och båda har bra saker att säga. FAKTISKT så skulle jag tro att det blir en hit. Jag skrev det inte i syfte att vara kaxig utan jag är seriös.
    10. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 22:32
      Trevlig eftermiddag skrev 2010-04-03 22:01:08 följande:
      Men herregud, ni båda verkar skriva mycket och bra, jag om någon skulle ha köpt boken om ni nu skrev en. Båda argumenterar för er sak och båda har bra saker att säga. FAKTISKT så skulle jag tro att det blir en hit. Jag skrev det inte i syfte att vara kaxig utan jag är seriös.
      Då tackar jag så mycket för kommentaren. {#lang_emotions_embarassed}

Med tanke på vad tråden handlar om så bör vi nog avstå några år med tanke på att skriva böcker tar lång tid
    11. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 22:57
      My opinion skrev 2010-04-03 22:32:00 följande:
      Då tackar jag så mycket för kommentaren. Med tanke på vad tråden handlar om så bör vi nog avstå några år med tanke på att skriva böcker tar lång tid
      Varför då, varför skulle ni avstå några år den förstod jag inte, Klart att böcker tar lång tid att skriva, men varför skulle ni vänta några år eller avstå några år, ju fortare ni kommer igång desto fortare kommer den ut på marknaden hi hi hi
    12. My opinion
      Visa endast
      Lör 3 apr 2010 23:40
      Trevlig eftermiddag skrev 2010-04-03 22:57:50 följande:
      Varför då, varför skulle ni avstå några år den förstod jag inte, Klart att böcker tar lång tid att skriva, men varför skulle ni vänta några år eller avstå några år, ju fortare ni kommer igång desto fortare kommer den ut på marknaden hi hi hi
      Eftersom tråden handlar om att inte lämna barn på dagis för länge och jag jobbar heltid och jag dessutom i en kommentar skrev att jag inte förstod folk som avstod från att umgås med sina barn för att satsa på sina hobbies så skulle det blir lite problematiskt att få ekvationen att gå ihop. Tyvärr så tror jag att det är lite svårare att skriva en bok än att hinna kommentera här på FL medan ens barn sover eller leker själva.

Jag tackar dock än en gång för din kommentar, får väl fundera på att mjukstarta med att blogga eller något liknande.
    13. Trevlig eftermiddag
      Visa endast
      Sön 4 apr 2010 00:29
      My opinion skrev 2010-04-03 23:40:23 följande:
      Eftersom tråden handlar om att inte lämna barn på dagis för länge och jag jobbar heltid och jag dessutom i en kommentar skrev att jag inte förstod folk som avstod från att umgås med sina barn för att satsa på sina hobbies så skulle det blir lite problematiskt att få ekvationen att gå ihop. Tyvärr så tror jag att det är lite svårare att skriva en bok än att hinna kommentera här på FL medan ens barn sover eller leker själva.Jag tackar dock än en gång för din kommentar, får väl fundera på att mjukstarta med att blogga eller något liknande.
      Jojo men nu om du ger ut en bok, kanske du slipper jobba heltid ?

Ett utdrag härifrån skulle kanske göra susen
    14. Plutteli
      Visa endast
      Sön 4 apr 2010 09:01
      My opinion skrev 2010-04-03 21:05:46 följande:
      Du skrev inte att du skulle säga nej till jobb men du skrev "Får jag arbete kommer hon börja vara mer, men fortfarande att det inte får bli några 12 timmars dagar, max 6 har vi sagt med längre dagar om det måste till enbart i undantagsfall. " Eftersom man inte får säga nej till jobb så förutsatte jag att ni hade råd att avstå. Det framgick ju inte av din kommentar att ni studerar men att studera bara för att hålla nere dagistiden verkar ju lite konstigt. Normalt så innebär att vilja vara hemma mer att man får gå ner i arbetstid och därigenom få lägre lön. I ditt fall där du då även skulle få dra av pendlingstid så skulle det vara svårt att klara utan att behöva säga nej till normala jobb på ett pendelavstånd som ams anser att man måste tåla.
      Aha, ja jag var kanske lite otydlig med hur vår situation just nu ser ut. Sen om min sambo får arbete kommer han arbeta som just förskolelärare, detta öppnar ju också för att han kommer ha varierande tider som går att pussla ihop med mitt för att korta ner på dagarna utan att vi behöver försämra vår ekonomi, iaf om jag efter utbildning får det jobb jag hoppas på :)
    15. Plutteli
      Visa endast
      Sön 4 apr 2010 09:09
      My opinion skrev 2010-04-03 21:22:08 följande:
      Problemet är kanske att dessa personer inte har levt fattigt och därför inte vet vad det är de skulle bytt till. Det är sällan folk med problem att få ekonomin att gå ihop som pratar om att det är tid som är viktigt inte pengar. Pengar är oviktiga först när du har så du slipper fundera på dem. Och nej jag menar inte att det är så att man ska skita i barnen och bara satsa på jobb men det finns en mellanväg. Att som förälder se till att man har en ekonomi med marginaler utan att försumma barnen. Om man nu måste lämna dem 12 timmar så får man väl se till att egna intressen får stryka på foten så att den tid man har går till barnen. När det gäller att prioritera bort sina barn så är det svårare att förstå alla dessa som fanatiskt håller kvar vid tidskrävande hobbies. Att man behöver försörja sig är en självklarhet att lägga helger och kvällar på egna intressen som inte delas av barnen är bara själviskt. Med tanke på hur många som skriker om att den egna ekonomin skulle krascha om man delade föräldraledigheten lika så är det lite förvånande att i denna tråden så är det istället självklart att man ska avstå karriären tills barnen är stora. Lite dumt att satsa på karriär barnets första år för att sedan avstå den nästkommande 5 åren. En variant är ju att pappan jobbar häcken av sig och mamman jobbar deltid. Då får ju barnen vara hemma mycket men de får en frånvarande pappa. Tror nog att det i det läget varit bättre med två föräldrar som jobbar normalt och som ungås med barnen.
      Jag och min sambo har ju ingen stor ekonomi i dagsläget om man säger så, så jag har sett båda sidor och eftersom min barndom var som den var väljer jag närvarande föräldrar framför pengar och frånvarande föräldrar. Sen skulle väll det optimala vara så klart att BÅDE ha närvarande föräldrar och en något sånär bra ekonomisk situation, men det är ju ganska få förunnat att ha den lyxen så att säga. Dock håller jag verkligen med om att det är dumt med extremt tidskrävande hobbys om man dessutom jobbar långa dagar så att man knappt hinner se till sina barn. En av mina barndomsvänner hade det på det viset, hon träffade sina föräldrar i snitt 2 timmar om dagen, en timme på morgonen och en timme på kvällen, hon har inte direkt värdens bästa förhållande till sina föräldrar. Rent ekonomiskt hade de dock allt de behövde och mer därtill... Men precis som det är lätt för den som inte behöver oroa sig för ekonomin att säga att de hellre skulle ha engagerade närvarande föräldrar och sämre ställt så är det ju lätt för de med sämre ekonomi att tro att allt blir fint och bra bara man har pengar.

Jag tycker dock inte man kan komma ifrån att vi för närvarande lever i ett samhälle med en enorm konsumtionshets där det delvis är så att föräldraskap definieras utifrån vilka prylar man kan skaffa till sina barn, man är helt enkelt lite bättre som förälder om man har den där dyra vagnen eller köper kläder från MOLO eller Blingo osv. Självklar skall man arbeta så man har pengar att betala sina räkningar med, köpa mat och ha till lite "lyx" osv. också, men när man som en hel del föräldrar jag känner, snackar om behovet av att arbeta för att ha råd med en bil av senaste årsmodell, den där stora plasma tv´n eller en barnvagn för 20.000...ja då handlar det inte längre om pengar för att ha ett bra liv, utan då blir arbetet ett medel för att nå materiell status till en grad som går ut över barnet!

För att vara lite "svensk" så: Lagomt är bäst
    16. Plutteli
      Visa endast
      Sön 4 apr 2010 09:10
      Trevlig eftermiddag skrev 2010-04-03 22:01:08 följande:
      oj, tack :)
    1. «
    2. ‹
    3. 53
    4. 54
    5. 55
    6. 56
    7. 57
    8. 58
    9. 59
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • Jävla muppfan!!
    • Är det bara jag som anser att barnomsorg på nätter är en knäpp idé?!
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Att göra någon arvlös
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Från cup till dl
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm