Nu får jag väl huvudet avslitet men det skiter jag i. Vad är det för jävla människor som anser att det är ok att ha sina små barn på 3 år på dagis 12 timmar dagligen?
Man måste ju vara smått rubbad om man inte begriper att barn också har en tröskel för vad de klarar av utan att det blir för mycket. Jag inser att alla situationer inte är ultimata och att man i vissa skeden av sitt liv kan tvingas att göra val som inte är perfekta. Men om man på fullaste allvar tror att det skulle vara ok att sätta ett litet barn på dagis i 12 timmar utan att barnet mår dåligt kanske man skulle gett fan i att skaffa barn.
Där jag bor finns det inga dagis eller förskolor som okejar att man har barnen där så länge men tydligen förekommer det icke humana tider på andra ställen. Jag mår illa över föräldrar som utan att planera förändring, bara hävdar sin rätt till karriär och låter småbarnen tackla stressen. Skämmas borde ni.
Tack för ordet
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 12:51
Nu känner jag ett behov av att förtydliga mig för människor som genast får skuldkänslor och hugger utan att riktigt förstå budskapet.
Det jag talar om är föräldrar som tycker att man SKA ha barn på dagis i 12 timmar eftersom det är skit samma. Jag har skrivit att jag förstår att man inte alltid KAN välja. Min irritation är alltså inte över folk som sitter i en situation som de inte KAN påverka utan människor som inte VILL.
Sedan är det otroligt märkligt att alla som skriver att de tvingas ha barnen på dagis så länge också genast medger att de gärna skulle ha barnen där kortare tid om de KUNDE. det bevisar ju bara att jag har rätt. För varför skulle man välja att ha barnen där kortare tid om man inte trodde att det var bra för dem? åter igen. Det handlar om VILJA i mån av möjlighet och jag trodde att alla föräldrar som vet att deras barn kan få det bättre eftersträvade en förändring till det bättre.
Dessvärre blir jag kallad utvecklingsstörd och förtjänar att spottas på för att jag tycker att man ska göra sitt bästa. Tragiskt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 23:50
Jag har förstått att det finns människor i tråden som absolut inte kan tänka sig att det jag skriver om är sant. Jag rekommenderar er att trollanmäla istället för att fortsätta tjata om att jag ska bevisa vad jag upplevt. Om ert beteende är korrekt skulle det vara legitimt att gå in i vilken tråd som helst och kräva att Ts ska bevisa att det någon sagt eller gjort är sant. Mängder av trådar här på FL handlar om upplevelser där folk har sagt eller gjort någonting som TS reagerar över.
Tror man att en tråd är en trolltråd ska man anmäla. Inte starta en diskussion om saken. Så. Anmäl tråden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-02 12:15
Jag tackar alla som deltagit i diskussionen

Jag tänker härmed sluta upprepa mig och avsluta mitt engagemang i tråden. Detta skriver jag av artighet så att ingen tar illa vid sig när jag inte svarar. Det går bra att läsa bakåt i tråden. Jag har inte tid och lust att svara på samma fråga en gång var tionde minut så åter igen! Tack alla som delat med sig av sina åsikter och tankar i frågan.
Glad påsk!