Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Samhälle
  • Irritation
  • Varför kan era barn ingenting?
Irritation - Samhälle
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Irritation
Samhälle
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Varför kan era barn ingenting?

Mån 28 jun 2010 19:55 Läst 37359 gånger Totalt 374 svar
    Anonyhm
    Visa endast
    Tråden handlar om barn utan funktionshinder. Finner du det stötande kan jag bara beklaga. Det finns gott om trådar som handlar om olika funktionshinder och jag är fullt berättigad att starta en tråd som handlar om friska barn. Att jag skriver detta är för att jag helt enkelt inte vill att tråden ska få en massa spydiga svar som "mitt barn har ****så du ska inte döma" och slutligen bli en av många som tas över av föräldrar till barn med funktionshinder och komma att handla om det istället. Jag vill ha svar från föräldrar till friska barn. 

Startade en gång en tråd med exakt samma rubrik och fick intressanta svar. Men inga som jag var helt nöjd med. Tydligen kan ungar ingenting idag enligt vad jag läser på FL och stöter på i verkliga livet.

Förra tråden baserades på en massa gamla trådar i vilka jag läste om femåringar som drog ut toalettpapper på hela golvet, inte kunde torka sig, tvätta händerna, sprutade ut tvål över badrummet, stökade ner med leksaker i hela hemmet, kastade mat omkring sig osv osv. Varför??

I min värld ska en femåring utan funktionshinder, utan problem klara av att plocka undan sina leksaker efter sig, klä på sig kläderna själv, tvätta händerna med tvål och torka sig, äta med egna bestick, förstå varför man inte slår på djur, uppföra sig vid ett middagsbord  och mycket annat.-  Givetvis förstår jag att allt inte fungerar prickfritt eftersom barn är barn och barn testar gränser. Men då beror det på andra saker än att de är för små för att kunna lära sig eller för små för att förstå hur man gör. Varför skulle ett barn på fem år inte klara av dessa saker? Jag vill ha en konkret förklaring till varför en femåring inte skulle kunna klara av ovanstående? 

Tack på förhand.  
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    3 känslor givna:
    Tack (1) Du är inte ensam (1) Grattis (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 31
    4. 32
    5. 33
    6. 34
    7. 35
    8. 36
    9. 37
    10. ›
    11. »
    1. Simsonen
      Visa endast
      Mån 20 sep 2010 11:43
      Ferrari72 skrev 2010-09-16 23:52:29 följande:
      Anonyhm skrev 2010-06-28 19:55:50 följande:
      Tråden handlar om barn utan funktionshinder. Finner du det stötande kan jag bara beklaga. Det finns gott om trådar som handlar om olika funktionshinder och jag är fullt berättigad att starta en tråd som handlar om friska barn. Att jag skriver detta är för att jag helt enkelt inte vill att tråden ska få en massa spydiga svar som "mitt barn har ****så du ska inte döma" och slutligen bli en av många som tas över av föräldrar till barn med funktionshinder och komma att handla om det istället. Jag vill ha svar från föräldrar till friska barn. 

Startade en gång en tråd med exakt samma rubrik och fick intressanta svar. Men inga som jag var helt nöjd med. Tydligen kan ungar ingenting idag enligt vad jag läser på FL och stöter på i verkliga livet.

Förra tråden baserades på en massa gamla trådar i vilka jag läste om femåringar som drog ut toalettpapper på hela golvet, inte kunde torka sig, tvätta händerna, sprutade ut tvål över badrummet, stökade ner med leksaker i hela hemmet, kastade mat omkring sig osv osv. Varför??

I min värld ska en femåring utan funktionshinder, utan problem klara av att plocka undan sina leksaker efter sig, klä på sig kläderna själv, tvätta händerna med tvål och torka sig, äta med egna bestick, förstå varför man inte slår på djur, uppföra sig vid ett middagsbord  och mycket annat.-  Givetvis förstår jag att allt inte fungerar prickfritt eftersom barn är barn och barn testar gränser. Men då beror det på andra saker än att de är för små för att kunna lära sig eller för små för att förstå hur man gör. Varför skulle ett barn på fem år inte klara av dessa saker? Jag vill ha en konkret förklaring till varför en femåring inte skulle kunna klara av ovanstående? 

Tack på förhand.  

Jag har en tvååring som kan allt detta du beskriver att en femåring "ska klara"... Är chockad.....

Åh så duttit då  
      Det finns dock fler genibarn än normala barn på forumet så din unge är knappast speciell, snarare lite sen i utvecklingen då många av barnen på FL lär sig dessa saker redan från födseln. 
    2. Simsonen
      Visa endast
      Mån 20 sep 2010 11:45
      SallyBlixten skrev 2010-09-17 14:32:13 följande:
      Mamma matte hustru skrev 2010-09-16 22:59:36 följande:
      Mina ungar 2,5 och 1,5 städar sitt rum dvs ....

Tingeling3 skrev 2010-09-17 10:14:54 följande:
      ... Min äldsta kunde torka sig själv vi 4,5 års ålder...

Ferrari72 skrev 2010-09-16 23:52:29 följande:

Jag har en tvååring som kan allt detta du beskriver att en femåring "ska klara"... Är chockad.....

Jag har en 19-åring kan allt det där och en massa till och jag kan absolut inte komma ihåg när han lärde sig vad. Det blir faktiskt höljt i glömska eftersom det inte är särskilt intressant i långa loppet

Precis men speciellt i såna här trådar bli skrytet nästan äckligt överdrivet.
    3. Sanna Gosing
      Visa endast
      Mån 20 sep 2010 12:40
      Mamma matte hustru skrev 2010-09-16 22:59:36 följande:
      Mina ungar 2,5 och 1,5 städar sitt rum dvs plockar upp allt de dragit ut innan vi ska äta eller gå ut  på promenad eller sova givetvis hjälps vi åt men de är med och gör det och vet vad som ska hända när vi säger att det är städdax. Likaså säger jag åt min äldsta att ta det försiktigt när vi är ute gå hon snällt brevid och ser hon en bil tar hon genast tag i min hand eller vagnen då hon vet att bilar är farliga.

Samtidigt handlar det om mognaden på barnen ser väldiga skillnader på vad våra klarar jämfört med andra sen kan andras barn vissa saker som inte våra fixar.

Mitt problem är att jag har en make som inte kan plocka undan efter sig, utan att jag ska behöva säga till. Läser han en bok hamnar den på kaffebordet till antingen jag säger åt honom att vi i helvete eller när jag tar bort den. dricker han kaffe till den hamnar den också på bordet.

Att i det fallet få mina barn att plocka undan efter sig är en omöjlig uppgift.
    4. Oktoberbebis
      Visa endast
      Mån 20 sep 2010 12:42
      2underbara skrev 2010-09-17 10:55:11 följande:
      Min sambos 11åring "kan" inte blanda saft, kan (på riktigt) inte skära pizza, han blev torkad i rumpan då han bajsat tills han var 9, han kan inte hålla fokus och plocka ordning på sitt rum och kan fortfarande inte förlika sig med tanken att världen inte kretsar runt honom 24/7

Jag fostrar nog min tvååring hårdare än vad jag annars skulle gjort när jag ser hur illa det blir om man inte låter barn prova själv och utvecklas istället för att hållas tillbaka.

Det är mer ordning på tvååringen än på 11åringen, tvååringen torkar tom upp efter sig (blir väl inte perfekt resultat men men ) ifall han spiller men 11åringen har aldrig, och kommer troligen aldrig ens titta två gånger åt det håll olyckan skedde och kommer heller aldrig pricka tvättkorgen med smutstvätt, som tvååringen lyckas med.

Men det verkar vara stor skillnad på barn som bor på ett ställe jämfört med de som "bor" på två ställen. 
      Har en kompis vars 7-åring inte "kan" göra saker själv heller.. Detta beror främst på att min kompis inte låter dottern göra saker själv då hon är renlightetsfreak.  Dottern FÅR helt enkelt inte skära maten själv eller blanda saft eller plocka bort efter sig. För att hon inte ska söla ner. Och hon torkar sig inte själv när hon bajsat..
    5. tristania
      Visa endast
      Fre 24 sep 2010 16:21
      Oktoberbebis skrev 2010-09-20 12:42:40 följande:
      2underbara skrev 2010-09-17 10:55:11 följande:
      Min sambos 11åring "kan" inte blanda saft, kan (på riktigt) inte skära pizza, han blev torkad i rumpan då han bajsat tills han var 9, han kan inte hålla fokus och plocka ordning på sitt rum och kan fortfarande inte förlika sig med tanken att världen inte kretsar runt honom 24/7

Jag fostrar nog min tvååring hårdare än vad jag annars skulle gjort när jag ser hur illa det blir om man inte låter barn prova själv och utvecklas istället för att hållas tillbaka.

Det är mer ordning på tvååringen än på 11åringen, tvååringen torkar tom upp efter sig (blir väl inte perfekt resultat men men ) ifall han spiller men 11åringen har aldrig, och kommer troligen aldrig ens titta två gånger åt det håll olyckan skedde och kommer heller aldrig pricka tvättkorgen med smutstvätt, som tvååringen lyckas med.

Men det verkar vara stor skillnad på barn som bor på ett ställe jämfört med de som "bor" på två ställen. 
      Har en kompis vars 7-åring inte "kan" göra saker själv heller.. Detta beror främst på att min kompis inte låter dottern göra saker själv då hon är renlightetsfreak.  Dottern FÅR helt enkelt inte skära maten själv eller blanda saft eller plocka bort efter sig. För att hon inte ska söla ner. Och hon torkar sig inte själv när hon bajsat..

...Och jag är oxå ett renlighetsfreak, och har varit exakt som den mamman du beskriver, MEN idag är mina äldsta ungar 11, 13 och 15 och dom torkar sej själv i rumpan - jag lovar

Kan tillägga att jag har en sladdis på 3 år och jag gör likadant med honom - men jag lovar dej att det kommer lösa sej även för honom

Fl i ett nötskal!  Allt ska vara så perfekt och så noga med ålder att jag snart kräksKräks. Coola ner er! Om 20 år har ni glömt både tid och datum när dom började torka sej i rumpan själva!
      bloggaren-litesmttochgott.blogspot.com/
    6. Sanna Gosing
      Visa endast
      Lör 25 sep 2010 09:46
      Era ungar är ju efterblivna. Min unge kunde vid tre års ålder:
      • Recitera Fader vår. Både nya och gamla versionen.
      • Springa till snabbköpet för att köpa enkla varor.
      • Själv hämta riset när det var dags för prygel.
      • Torka sig själv och tvätta händerna efter toalettbesök, SJÄLVKLART!, och byta blöja på lillebror.
      • Var artig mot äldre och gav upp sin plats på bussen för äldre, handikappade och gravida. Lät självklart mamma sitta och stod själv om det inte fanns plats.
      • Ställer väckarklockan själv och går upp på morgonen.
      • Städade sitt rum på anmodan, och bäddade familjens sängar på morgonen.
      • Kan multiplikationstabellen nu vid fem.
      • Var utan blöja vid ett och ett halv års ålder och nattorr vid tre.
      • Börjar skolan när han är sex.
      • Börjar sommarjobba hos lokale bonden nästa år. Mockning och handräckning vid mjölkning. Självklart cyklar han själv kilometern till arbetet, då det är litet trafik så tidigt på morgonen.
      Jag skulle kunna fortsätta, men det får väl räcka nu. Vill ju inte verka skrytig. Saken är den att saker och ting fungerar om man bara är lite bestämd, och kärleksfullt hjälper dem att klara av vad som förväntas av dem.
    7. tristania
      Visa endast
      Lör 25 sep 2010 19:21
      Sanna Gosing skrev 2010-09-25 09:46:42 följande:
      Recitera Fader vår. Både nya och gamla versionen. Springa till snabbköpet för att köpa enkla varor. Själv hämta riset när det var dags för prygel. Torka sig själv och tvätta händerna efter toalettbesök, SJÄLVKLART!, och byta blöja på lillebror. Var artig mot äldre och gav upp sin plats på bussen för äldre, handikappade och gravida. Lät självklart mamma sitta och stod själv om det inte fanns plats. Ställer väckarklockan själv och går upp på morgonen. Städade sitt rum på anmodan, och bäddade familjens sängar på morgonen. Kan multiplikationstabellen nu vid fem. Var utan blöja vid ett och ett halv års ålder och nattorr vid tre. Börjar skolan när han är sex. Börjar sommarjobba hos lokale bonden nästa år. Mockning och handräckning vid mjölkning. Självklart cyklar han själv kilometern till arbetet, då det är litet trafik så tidigt på morgonen.Jag skulle kunna fortsätta, men det får väl räcka nu. Vill ju inte verka skrytig. Saken är den att saker och ting fungerar om man bara är lite bestämd, och kärleksfullt hjälper dem att klara av vad som förväntas av dem.
    8. Simsonen
      Visa endast
      Lör 25 sep 2010 19:30
      Sanna Gosing skrev 2010-09-25 09:46:42 följande:
      Recitera Fader vår. Både nya och gamla versionen. Springa till snabbköpet för att köpa enkla varor. Själv hämta riset när det var dags för prygel. Torka sig själv och tvätta händerna efter toalettbesök, SJÄLVKLART!, och byta blöja på lillebror. Var artig mot äldre och gav upp sin plats på bussen för äldre, handikappade och gravida. Lät självklart mamma sitta och stod själv om det inte fanns plats. Ställer väckarklockan själv och går upp på morgonen. Städade sitt rum på anmodan, och bäddade familjens sängar på morgonen. Kan multiplikationstabellen nu vid fem. Var utan blöja vid ett och ett halv års ålder och nattorr vid tre. Börjar skolan när han är sex. Börjar sommarjobba hos lokale bonden nästa år. Mockning och handräckning vid mjölkning. Självklart cyklar han själv kilometern till arbetet, då det är litet trafik så tidigt på morgonen. Jag skulle kunna fortsätta, men det får väl räcka nu. Vill ju inte verka skrytig. Saken är den att saker och ting fungerar om man bara är lite bestämd, och kärleksfullt hjälper dem att klara av vad som förväntas av dem.
      Underbart Skönt med jordnära föräldrar som inser att barnen kan det mesta redan från början, de behöver bara en spark i baken för att komma igång
    9. Apocalypso
      Visa endast
      Lör 25 sep 2010 22:31
      Tycker snarare det är skrämmande hur slappa många föräldrar är! Ungarna är mer vilda än tama, oavsett ålder, de får härja vilt i affärer, restauranger och hemma hos folk utan att få en enda tillsägelse av sina föräldrar. De gräver med händerna i lösgodiset med föräldern bredvid, de härjar på leksaksavdelningen och cyklar runt i butiken, de springer mellan borden så serveringspersonal nästan faller med tallrikar och glas medan föräldrarna fullkomligt skiter i allt ansvar och avkomman, inte konstigt att folk blir förbannade! Säger man sen ifrån åt föräldrarna så är det i bästa fall ett "hoppsan", i värsta fall en utskällning för att man har mage att klaga på deras små gyllegryn. Demon
    10. Pigeon
      Visa endast
      Tors 30 sep 2010 18:40
      tristania skrev 2010-09-24 16:21:23 följande:
      Oktoberbebis skrev 2010-09-20 12:42:40 följande:

...Och jag är oxå ett renlighetsfreak, och har varit exakt som den mamman du beskriver, MEN idag är mina äldsta ungar 11, 13 och 15 och dom torkar sej själv i rumpan - jag lovar

Kan tillägga att jag har en sladdis på 3 år och jag gör likadant med honom - men jag lovar dej att det kommer lösa sej även för honom

Fl i ett nötskal!  Allt ska vara så perfekt och så noga med ålder att jag snart kräksKräks. Coola ner er! Om 20 år har ni glömt både tid och datum när dom började torka sej i rumpan själva!

Tack.
      smartavardagstips.blogspot.com
    11. tristania
      Visa endast
      Tors 30 sep 2010 18:51
      Pigeon skrev 2010-09-30 18:40:52 följande:
      tristania skrev 2010-09-24 16:21:23 följande:

Tack.

12. småsmulor
      Visa endast
      Tors 30 sep 2010 18:53
      Jag har inte orkat läsa alla inlägg men kan bara svara för vad jag anser och vad jag har erfarenhet av. Allt det du nämner tycker jag är rimligt att femåringar klarar av och det tycker jag mig se att de gör. Jag arbetar med barn och har själv tre vilken den yngsta är tre och fixar det mesta av det du nämner. Det låter kanske som skryt enligt vissa här men det är verkligen inte min mening utan bara sanning. Ja visst blir det inte alltid glädjeutrop när jag ber henne exempelvis städa efter sig men hon gör det och är för det mesta ganska nöjd efteråt.
      Barn är så oerhört kompetenta och jag vet inte vilka barn ni har i er omgivning men jag tycker mig se att de kan det TS nämner och så mycket, mycket mer.
    13. IsadoraW
      Visa endast
      Tors 30 sep 2010 19:02
      Min nu 6-åring kunde de sakerna vid 5. Men han behöver fortfarande ibland höra att man använder gaffel OCH kniv när man äter.

Men jag undrar mycket mer över varför vuxna inte kan be om ursäkt när de går rakt in i någon, vänta på gångtrafikanter vid övergångsstället, hjälpa någon som blir utsatt för trakasserier på öppen plats och bete sig på ett allmänt trevligt och artigt sätt mot sin omgivning! Barn behöver få motstånd för att känna trygghet, men vad faan krävs för att vuxna ska skärpa ihop sig?
    14. Whiteangel
      Visa endast
      Fre 26 nov 2010 07:47
      Jag tror faktiskt att om man lär sina barn i en tidig ålder, men utan tvång och strikthet, så blir det till ett  naturligt beteende.
      Jag har själv 4 barn som nu är 14,17,19,21 år. Jag kanske är lite mer curling nu, men när dom var små så fick dom göra många, många saker som andra kunde vara fundersam över, men jag lovar. Det lönar sig och ger belöning i längden.
      Allttid sedan dom var lill-liten (då man lär sig förstå enkla kommandom) har dom fått lära sig att ta hänsyn, hjälpa varandra.
      Alltid har dom fått vara med och prova på saker, även om det har varit svåra saker som skära grönsaker, knäcka ägg utan att skal faller i bunken. (hur många gånger har man inte gjort typ sockerkakassmet som just är färdig att hällas i form, då något barn har råkat nysa i smeten..bara börja om)
      Men till allvaret nu. Mina kids kunde torka sig själv vid 5, dom kädde sig och tvättade sig själva. Morgontandborstningen fick dom göra själv, kvällstid hjälptes vi åt. Dom dukade bord, ställde in i diskmaskin efter sig, dom städade sina rum, bytte sängkläder själva (man fick kanske gå dit efteråt och snygga till det lite).Dom var artiga, glada och hjälpsamma. Dom var inga underbarn, dom gjorde en massa bus och otyg också som andra barn. När min älste, nu 21, gick i andra klass så näe han slutade skolan gick han hem, kärrade in lite ved, tände upp i vedpannan så det fanns varmvatten när jag kom hem, 3 timmar senare..
      Idag är kidsen 4 st självständiga individer, som klara sin ekonomi själva, tar ansvar för skolgången, två har egna hem. Dom är glada över sin kärleksfulla uppväxt och att dom fick lära sig så mycket som barn, dom kan va lite förvånad på sina kompisar som aldrig har fått gjort nåt själva.
      Barn kan mer än vad man tror, ställ krav utan att va en diktator. Jag har präntat i mina barn: Alla gör vi fel och dumma saker, huvudsaken man försöker rätta till dom och är ÄRLIGA...
      Dessa ord pratar vi ofta om än idag och dom håller med fortfarande.
      Min ene grabb, sparkade fotboll när han va 4 år, kraschade källarfönstret och kom in och sa: Mamma, grannpojkarna sparkade sönder fönstret med bollen. Jag svarade: Jaha, då kanske vi måste gå och prata med deras mamma om det. Sonen: Du mamma, kan man få ångra sig?...haha...detta exempel brukar vi ta upp när vi pratar om lögner..
      Ha en fin dag alla, lycka till med era barn, alla barn är en guldgruva. Dom kan, dom vill...det är bara vi som sätter gränserna..
    1. «
    2. ‹
    3. 31
    4. 32
    5. 33
    6. 34
    7. 35
    8. 36
    9. 37
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Att göra någon arvlös
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Utstirrade
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm