Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Samhälle
  • Irritation
  • Mest uppenbara lögnen...?
Irritation - Samhälle
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Irritation
Samhälle
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Mest uppenbara lögnen...?

Ons 16 mar 2011 14:09 Läst 104709 gånger Totalt 655 svar
    Mariohn
    Visa endast
    Jag har skitsvårt för människor som drar helt sjukt konstiga lögner. Det känns verkligen som om de idiotförklarar en om de ens tror att man ska tro på vad de säger. Nu menar jag inte de "vita" klassikerna som vi nog alla gjort oss skyldiga till ibland, typ "jag börjar nog bli sjuk" fast man bara är trött, eller "det var gott" fast man inte gillade smaken. Jag menar galna saker som är helt uppenbara lögner.

Jag hade en väninna på gymnasiet som ljög och ljög. Förmodligen var hon sjuk. Det slutade med att jag inte längre klarade av att behålla vänskapsrelationen eftersom hon var så sjukt pinsam. Hon ljög maniskt för alla hon träffade och jag ville inte att folk skulle tro att jag faktiskt trodde på det hon sade eller faktiskt intygade det. Jag försökte prata med henne om saken på ett fint sätt flera gånger men det gick inte. Förmodligen för att hon trodde på vad hon själv sade. Här är exempel på saker hon konstant pratade om i alla sällskap.

En  lögn hon ständigt drog var att hon som fjortonåring onanerat med ett pärlhalsband som fastnat i henne och aldrig kommit ut. Sedan blev hon gravid och födde ett barn som kom ut med halsbandet på sig. Barnet adopterade hon bort och ingen visste om det. 

Hon hade också blivit född med endast ett ben men lyckligtvis var det ett barn som föddes samtidigt med tre ben så de amputerade ett ben på den bebisen och sydde fast på henne. Därför hade hon blonda hår på ena benet och mörka på andra...  

Osv osv...alltså saker som helt enkelt inte möjligtvis skulle kunna vara sanna. Har ni känt någon som ljuger extremt överdrivet och uppenbart någon gång? Vilken är den värsta lögn ni blivit utsatta för, förstod ni då att det var lögn, och hur bemötte ni det?  
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1 känsla given:
    Kul (10)
    1. «
    2. ‹
    3. 59
    4. 60
    5. 61
    6. 62
    7. 63
    8. 64
    9. 65
    10. ›
    11. »
    1. ichiiiigo
      Visa endast
      Fre 2 nov 2012 12:18
      Petra123 skrev 2011-03-16 20:49:22 följande:
      Hade en klasskompis som ALLTID var mycket värre än andra..Sa man att man brutit tån, så hade hon minsann brutit svanskotan 7 gånger. För inte så längesen (jag har henne på facebook), så skrev hon nåt om att bli trampad på tån av en häst som vägde 375 kg. Då skrev jag att min häst på runt 950 kg (ardennerhingst, vägd på kliniken) hade sparkat mig i bröstkorgen..Jo då hade ju hennes förra nordsvensk på 1300kg sparkat sönder takbjälkarna i stallet såklart.

Man ler bara till slut.
      Hahahahahahh jag dööööör!! Vill se den hästen på 1300 kg
    2. Kaupa Jaur
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 11:02
      ichiiiigo skrev 2012-11-02 12:18:00 följande:
      Inte för att vara glädjedödare, men det finns faktiskt hästar som väger bra mycket mer än 1300 kg....
    3. deus ex machina
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 11:35
      Jag landsvägscyklar och har kommit upp som snabbast 52km/h i nerförsbacke. På plan mark med bra förutsättningar kommer jag upp i runt 35km/h.
      Jag nämnde detta för en arbetskollega, som då hade cyklat 60km/h på plan mark. Med en MTB-cykel med MTB-däck och 10kg tyngre cykel än min egen. *host*
    4. Biffus
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 15:03
      Det här kanske inte är riktigt on topic, men jag har blivit anklagad för att ljuga i ett par situationer som är ganska konstiga

Jag hade gått ner lite i vikt under en period. Då frågade min läkare mig om jag mätte något på kläderna. Jag svarade "nej, kolla själv, de här jeansen sitter ju tight". Svaret jag fick var "de köpte du säkert nyligen". Då berättade jag att det var nästan 2 år sedan jag köpt jeansen (jag vägde mer när jag köpte jeansen). Så klart fick jag en utskällning för att jag ljög om när jag köper mina kläder :o

Samma läkare har anklagat mig för att (på något sätt) fått en annan person att ta blodprover åt mig (under mitt namn då). Detta med motiveringen "jag tycker att du ska ha näringsbrist, men blodproverna var perfekta, så de är inte dina.".

Som sagt, inte riktigt on topic, men vi kan låtsas att min läkare har skrivit det här fast från sitt eget perspektiv :)
    5. deus ex machina
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 15:47
      Biffus skrev 2012-11-03 15:03:44 följande:
      Det här kanske inte är riktigt on topic, men jag har blivit anklagad för att ljuga i ett par situationer som är ganska konstiga

Jag hade gått ner lite i vikt under en period. Då frågade min läkare mig om jag mätte något på kläderna. Jag svarade "nej, kolla själv, de här jeansen sitter ju tight". Svaret jag fick var "de köpte du säkert nyligen". Då berättade jag att det var nästan 2 år sedan jag köpt jeansen (jag vägde mer när jag köpte jeansen). Så klart fick jag en utskällning för att jag ljög om när jag köper mina kläder :o

Samma läkare har anklagat mig för att (på något sätt) fått en annan person att ta blodprover åt mig (under mitt namn då). Detta med motiveringen "jag tycker att du ska ha näringsbrist, men blodproverna var perfekta, så de är inte dina.".

Som sagt, inte riktigt on topic, men vi kan låtsas att min läkare har skrivit det här fast från sitt eget perspektiv :)
      Det låter lite som den lokala läkaren i byhålan jag bor i.
      Jag kom dit med låst rygg, och det gjorde såpass ont att jag inte kunde röra mig och grät av smärtan. Min man var också med och vittnade hela upplevelsen.
      Läkaren kommer in, och vi pratar lite om min tidigare giktdiagnos, varpå jag säger;
      'Den tidigare läkaren som ställde diagnosen, lyssnade noggrant på min anamnes och konstaterade gikt efter min anamnes och det förhöjda uratprovet'.

Läkaren blir arg och ifrågasätter mitt vokabulär, som om jag citerat en läkarbok och anklagar mig för detta.
      Sedan uttalar han sig med 'så hur mycket morfin vill du ha?'
      Jag svarar 'Inte fan vet jag, det är du som är läkare och avgör hur stor dos du anser är lämplig för den här typen av smärta. Helst av allt hade jag sluppit ketogan helt och hållet, eftersom jag dels är laktosintolerant och vegan, samt det faktum att jag mår dåligt av det'.

När han går, samtalar jag och min man med sköterskorna, som skäms samtidigt som de ursäktar honom som en icke människoperson.

Han dementerade även min gikt och vägrade skriva ut fler allopurinol, eftersom det senare uratprovet inte visade någon förhöjd halt av urinsyra.
      Kanske inte så konstigt, eftersom jag gick på allopurinol samt inte hade ett anfall vid provtillfället.
      Han bortförklarade även min IBS-diagnos, som jag fått ställt efter flera veckors inläggning på USIL med flertalet prover och undersökningar.
      Han vägrade helt att erkänna min giktdiagnos, när den tidigare (stafettläkaren) noggrant lyssnat på min problematik, som sträcker sig över 10 år bakåt, vad som triggar min smärta (öl, väderomslag, tidigare kött och snabba kolhydrater), och förlitade sig helt på provet. Jag var även en missbrukare som enbart ville ha morfin eftersom jag, enligt honom, hade ett alltför utvecklat vokabulär för min ställning.
    6. Leeroy
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 15:56
      Mytomani är en sjukdom och de tror väl ofta på vad de själva säger. Jag är inte påläst om sjukdomen, räknas det ens som sjukdom? Däremot tycker jag det är väldigt spännande och hade gärna lärt mig mer om det.

En väninna till mig har under många år levt på lögnen att den mannen som hennes mamma alltid bott tillsammans med inte är hennes riktiga pappa. För hennes mamma var otrogen mot mannen och det är den här andra mannen som är fadern. Men det här är inte vilken karl som helst. Det är nämligen Mick Jagger som är hennes "riktiga" far. För hennes mor var en riktig partypingla under 80-talet & hängde bland alla rockers och hade backstage pass till allt, hon har legat med alla, träffat alla, festat med alla. Ja, gjort allt med alla helt enkelt.

Småsyskonet som min väninna har är ett par år yngre och även här är det inte mannen som mamman lever ihop med som är pappan. Det är någon annan känd rockikon. Nu vet jag inte vem det sas att det skulle vara. Men något i stil med Alice Cooper.

Hur beter man sig när ens väldigt goda vän sedan flera år kläcker ur sig detta? Jag svarade ju med ett häpnande "vaaaa??? nähäää??? ååååh, vad häftigt!!" och gick sedan hem och undrade vafan detta kom ifrån..?

En kusin till mig har sedan vi gick i grundskolan gått runt & ljugit om att hon har cancer och att hon snart ska dö. Hon har peruk och är jättesjuk osv osv. Samtidigt som hon har gått i skolan, jobbat och levt utan mediciner som vilken annan människa som helst. Detta har jag fått höra på OMVÄGAR, att min kusin går och ljuger om detta. Folk kommer ju då till mig och säger detta & jag har ingen som helst aning att min kusin har "cancer". Detta är såklart inte sant. Att ens komma på att gå och ljuga om att man har cancer när det faktiskt finns människor och anhöriga som kämpar med denna fruktansvärda sjukdom, familjer splittras, folk faller bort osv. HAR HON INGEN SOM HELST MORAL I KROPPEN?
    7. Leeroy
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 15:59
      Mariohn skrev 2011-03-16 14:20:26 följande:

Jag vet inte. Det där var bara två av typ 1000 lika överdrivna saker hon ljög om. Fatta hur pinsamt det var när hon kom fram till vårt bord på krogen när jag var på after work med arbetskompisarna, presenterade sig som "Marions kompis" och började gå loss: "Jag har så jäkla ont i ryggen för jag väntar tvillingar i nionde månaden"..."Oj det syns inte"..."Nej de är för små så de ska dö direkt efter födseln det är därför jag kan dricka öl"....  <<--- JA det har hänt. 
      hahahahaha!!!! made my day!
      Vaddå "de ska dö direkt efter födseln?"
    8. Leeroy
      Visa endast
      Lör 3 nov 2012 16:04
      ichiiiigo skrev 2012-11-02 12:18:00 följande:
      Vad är det som är så lustigt med en häst på 1300 kg? En stor ardenner kan säkert komma upp i den vikten, men då ska den vara ganska stor. De ligger på allt mellan 800 - 1100 kg. En shirehäst, som är världens största och mäter ca 2 m i höjd, kommer utan problem en bra bit över 1000-strecket.

Världens största häst, som passande nog hette Mammoth, mätte 2,18 i höjd & vägde 1500 kg.
    9. ichiiiigo
      Visa endast
      Sön 4 nov 2012 21:28
      Kaupa Jaur skrev 2012-11-03 11:02:26 följande:
      Inte för att vara glädjedödare, men det finns faktiskt hästar som väger bra mycket mer än 1300 kg....

Leeroy skrev 2012-11-03 16:04:43 följande:
      Vad är det som är så lustigt med en häst på 1300 kg? En stor ardenner kan säkert komma upp i den vikten, men då ska den vara ganska stor. De ligger på allt mellan 800 - 1100 kg. En shirehäst, som är världens största och mäter ca 2 m i höjd, kommer utan problem en bra bit över 1000-strecket.

Världens största häst, som passande nog hette Mammoth, mätte 2,18 i höjd & vägde 1500 kg.

Jo jag vet, jag skrev väl inte så tydligt heller. De var hela historien jag reagerade på, menade bara att de lät så kul när "mytomanen" jämnförde sin betydligt större häst hade gjort sååå mycket mer "skada" utan att ha nästan skadats.

Själv haft häst en gång i tiden, är inte helt bakom flötet. Haha, läser och ser att min komentar verkligen såg dum ut! Haha, kanske är man lite bakom flötet iallafall! ;)

10. sarinsko
      Visa endast
      Mån 5 nov 2012 02:24
      Ellaria skrev 2011-03-17 16:36:50 följande:
      Vilken rolig (men tragisk) trad! Jag har ett par exempel jag med..

Tjej i lag/mellanstadiet som pa allvar pastod att hon var allergisk mot vatten. Vi gick i fyran kanske och jag papekade att mjolken hon drack till lunch ocksa inneholl vatten. "Det gor den inte alls det! Jag ar bara allergisk mot rent vatten!" Joda... Jag sa till henne att hon ljog, varpa hon ringer sin mamma som kommer till skolan och forsvarar henne! Hela familjen verkade liksom vara lite bakom flotet. Flera veckor efter smog hon upp bakom mig och slog till mig i huvudet som hamnd for att jag varit sa elak mot henne.

Annan tjej, hogstadiet. Den har tjejen hade problem, det vet jag, for vi blev vanner pa grund av vart utanforskap. Vi var bada ganska deprimerade och gick pa BUP men jag hade absolut inget behov av att ljuga, det verkade hon ha. Hon hade varit gravid tre ganger vid 15 ars alder, men gjort abort alla ganger. Sen kom hon pa att hon ville ha barn, skaffade en ny pojkvan och blev gravid efter ett par veckor. For att trolla bort graviditeten borjade hon med att stanna hemma fran skolan nagra dagar for att sedan komma tillbaka och beratta att hon hade en stalker som skickade massa sms till henne dar han beskrev precis vad hon gjorde och var hon skulle. Nar hon vantade pa bussen hem fran skolan (med en massa andra) hade hon gatt bakom ett par buskar och sen kommit fram med ett par rivsar i ansiktet och rod farg pa benen. Hennes stalker hade tydligen hittat henne, slatt henne i magen och hon hade fatt missfall direkt. Pa sjukhuset hade hon fott foda fram barnet (hon var i andra eller tredje manaden?) och fott dopa det och begrava det. Joda.

Det varsta med den historien var val att hon pastad att hennes stalker skulle doda mig ocksa. Jag var ratt naiv och trodde pa det ett litet tag men efter hela missfallsgrejen var det ratt uppenbart att det inte var sant.

Annan tjej pa hogstadiet, samma klass, var ocksa gravid valdigt ofta och fick missfall hela tiden. Dessutom misshandlade hennes pappa henne varje dag trots att hon aldrig hade nagra blamarken. Hon pastod att han hade satt hennes kind mot en spisplatta i flera minuter men hon hade inga brannskador, inga arr, ingenting.

Sist men inte minst; tjej pa gymnasiet. (Verkar finnas en san per -staide liksom, en i lagstadiet, en i hogstadiet, osv) Hon tyckte om ett metal band som hette Children of Bodom och pastod att hon hade ihop det med deras basist Alexi. Hennes status pa lunarstorm var "upptagen" och hon hade snott massa bilder fran google pa honom, satt hennes copyright pa dem och blev skitsur varje gang man papekade att det inte var hennes bilder. Hon visade upp falska sms fran honom pa mobilen, sms hon tvingat sin killkompis att skicka och bara bytt namn pa kontakten till "Alexi". Hon kunde ocksa flytande finska (eftersom bandet var darifran) men av nan anledning pratade de engleska med varandra nar han "ringde".

Huh. Det var nog allt :D
      Min syster är också allergisk emot "rent" vatten. Så man kan faktiskt vara allergisk emot det, så mycket möjligt att hon inte ljög. Sedan är det en ovanlig allergi som inte så många har och jag förstår om det låter konstigt för vissa. 
    11. Falumamman
      Visa endast
      Mån 5 nov 2012 09:48
      MammaTillV skrev 2011-03-17 19:44:58 följande:
      Min mamma lurade mig till att tro att det fanns makaronbuskar och spagettifält. När jag gick i högstadiet så försökte läraren förklara hur makaroner görs men jag vart jättearg för att han ljög, han är ju lärare, jag var typ 13 då kanske....
      Mamma hade även sagt att hon aldrig ljuger, det var därför jag visste att det var sant också (A)
      Sanningen gick upp för mig när jag var ca 15-16 och pratade med några kompisar om det typ, de höll på att skratta ihjäl sig...

ha ha. Min mamma lurade min moster när de åkte förbi estrella och olw:s potatis odlingar att det växte chips på buskarna där. Min moster var kanske 10 år vid det laget och trodde i flera år på detta.
      www.haxansurtanten.blogg.se
    12. Biffus
      Visa endast
      Lör 10 nov 2012 14:36
      deus ex machina skrev 2012-11-03 15:47:30 följande:
      Det låter lite som den lokala läkaren i byhålan jag bor i.
      Jag kom dit med låst rygg, och det gjorde såpass ont att jag inte kunde röra mig och grät av smärtan. Min man var också med och vittnade hela upplevelsen.
      Läkaren kommer in, och vi pratar lite om min tidigare giktdiagnos, varpå jag säger;
      'Den tidigare läkaren som ställde diagnosen, lyssnade noggrant på min anamnes och konstaterade gikt efter min anamnes och det förhöjda uratprovet'.

Läkaren blir arg och ifrågasätter mitt vokabulär, som om jag citerat en läkarbok och anklagar mig för detta.
      Sedan uttalar han sig med 'så hur mycket morfin vill du ha?'
      Jag svarar 'Inte fan vet jag, det är du som är läkare och avgör hur stor dos du anser är lämplig för den här typen av smärta. Helst av allt hade jag sluppit ketogan helt och hållet, eftersom jag dels är laktosintolerant och vegan, samt det faktum att jag mår dåligt av det'.

När han går, samtalar jag och min man med sköterskorna, som skäms samtidigt som de ursäktar honom som en icke människoperson.

Han dementerade även min gikt och vägrade skriva ut fler allopurinol, eftersom det senare uratprovet inte visade någon förhöjd halt av urinsyra.
      Kanske inte så konstigt, eftersom jag gick på allopurinol samt inte hade ett anfall vid provtillfället.
      Han bortförklarade även min IBS-diagnos, som jag fått ställt efter flera veckors inläggning på USIL med flertalet prover och undersökningar.
      Han vägrade helt att erkänna min giktdiagnos, när den tidigare (stafettläkaren) noggrant lyssnat på min problematik, som sträcker sig över 10 år bakåt, vad som triggar min smärta (öl, väderomslag, tidigare kött och snabba kolhydrater), och förlitade sig helt på provet. Jag var även en missbrukare som enbart ville ha morfin eftersom jag, enligt honom, hade ett alltför utvecklat vokabulär för min ställning.

Jag brukar också bli ifrågasatt pga mitt vokabulär. Efter att jg insett det försökte jag att förklara utan att använda "komplicerade" ord. Då blev jag istället ifrågasatt eftersom att jag inte ansågs vara bildad.
    13. Mrs Onedin
      Visa endast
      Lör 10 nov 2012 19:54
      Biffus skrev 2012-11-10 14:36:24 följande:

Jag brukar också bli ifrågasatt pga mitt vokabulär. Efter att jg insett det försökte jag att förklara utan att använda "komplicerade" ord. Då blev jag istället ifrågasatt eftersom att jag inte ansågs vara bildad.
      Ja, det är aldrig rätt... Jag var som ung med om att både bli ifrågasatt för att jag VAR helnykterist och (senare, när jag hittat till mitt vinprovningsintresse) för att jag INTE var det...
      What might have been...
    14. Biffus
      Visa endast
      Lör 10 nov 2012 21:31
      Mrs Onedin skrev 2012-11-10 19:54:21 följande:
      Ja, det är aldrig rätt... Jag var som ung med om att både bli ifrågasatt för att jag VAR helnykterist och (senare, när jag hittat till mitt vinprovningsintresse) för att jag INTE var det...

Jag blir ofta ifrågasatt för att jag har valt att inte röka, dricka, snusa etc. Jag kan då tillägga att jag inte fyller 18 förrän om någon månad, men det är nästan inga vuxna som tror på mig när jag berättar att jag aldrig testat något sådant.

Samma sak med kaffe. När jag drack kaffe så var reaktionerna "men du är så ung och kaffe är äckligt". Nu, när jag inte dricker kaffe heter det "du är för restriktiv i ditt liv". Aldrig blir folk nöjda...
    15. elinaehn
      Visa endast
      Lör 10 nov 2012 21:35
      Otroligt kul tråd!!
    1. «
    2. ‹
    3. 59
    4. 60
    5. 61
    6. 62
    7. 63
    8. 64
    9. 65
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
      • Senaste inläggen
      • Ekonomi & juridik
        • Ekonomi
        • Familjerätt
        • Företagande
        • Juridik
        • Konsument/Inhandla
        • Lån & skulder
        • Spartips
        • Övrigt
      • Familjeliv.se
        • Efterlysning - media
        • Familjeliv - sajten
        • Familjeliv - tidningen
        • Familjeliv förslagslåda
        • Helgvärd
        • Information
        • Jultävlingar på Familjeliv
        • Ny på Familjeliv
        • Träffar
        • Tävlingar - av Familjeliv
        • Tävlingar - av medlemmar
        • Övrigt
      • Fritid & hobby
        • Dator & Teknik
        • Foto & Video
        • Internet
        • Motor
        • Photoshop
        • Pyssel
        • Scrapbooking
        • Släktforskning
        • Spel
        • Sport & Fritid
        • Teknik
        • Övrigt
      • Hus & hem
        • Bakning
        • Dryck
        • Heminredning
        • Hus
        • Lägenhet
        • Matlagning
        • Trädgård
        • Övrigt
      • Husdjur
        • Akvarium
        • Burfåglar
        • Hundar
        • Hästar
        • Kaniner
        • Katter
        • Reptiler
        • Smågnagare
        • Övrigt
      • Kropp & själ
        • Barnhälsa
        • Filosofi
        • Frivilligt barnlösa
        • Glädje
        • Graviditetshälsa
        • Hälsa
        • Kosthållning
        • Medialt
        • Mode
        • Psykologi
        • Relationer
        • Rädsla/skräck
        • Singel
        • Skönhet
        • Sorg
        • Svininfluensan
        • Tatuering & Piercing
        • Träning
        • Vikt
        • Övrigt
      • Nöje
        • Bloggliv
        • Böcker
        • Film/TV
        • Humor
        • Högtider
        • Kultur & Konst
        • Musik
        • Nöje
        • Poesi
        • Reseberättelser
        • Resor
        • Shopping
        • Övrigt
      • Samhälle
        • Anonyma diskussioner
        • Arbete
        • Etik
        • Fråga mig vad du vill
        • Irritation
        • Jämställdhet/Genus
        • Natur & Miljö
        • Nyheter
        • Politik
        • Religion
        • Samhälle
        • Språk
        • Studerande
        • Vetenskapligt
        • Välgörenhet
        • Övrigt
      • Sandlådan
        • Egotrådar
        • Ironi & satir
        • Lektrådar
        • Tro det eller ej
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Hur tänker ni som lämnar barn långa dagar och kör runt med dyr bil på lån och stort dyrt hus???
    • Mitt ex är MT för grov misshandel av min dotter, hjälp!
    • hur födela rummen?
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • Nutrilett smoothie till en 2åring?
    • Varför äter ni ägg?!
    • Hjälp! Min kille fyller snart 30 år, han vill att jag ska ordna en fest men jag får bara ångest!
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Från cup till dl
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm