Våra grannar har två barn, en bebis och ett större barn.
Häromdagen när jag kikade in genom deras fönster fick jag se att bebisen satt bredvid deras TV
helt ensam och stoppade in skivor i DVD-spelaren! Genom ett annat fönster såg jag att mamman och det större barnet var i ett annat rum, och stannade där i säkert 10 minuter innan mamman "kom ihåg" att hon hade en bebis och gick tillbaka till honom. Då hade han redan tryckt in 3-4 skivor i DVD-spelaren. Jag var helt chockad, alltså vad tänkte mamman på??? Tänk om bebisen hade fått en stöt och DÖTT liksom?
Andra gånger har jag sett att de ger bebisen barnmatsburkar och pulvergröt. Alla vet ju att dessa inte innehåller all näring barn behöver, och det har jag påpekat flera gånger men mamman vägrar tro mig!
Det stora barnet får dessutom godis på lördagar, har jag sett, och jämt chokladbollar på fredagkvällarna. Dessa äter h*n
framför TV:n. Så typiskt dem att använda TV:n som barnvakt och kalla det "fredagsmys"... patetiskt!
Detta är inte allt den här familjen gjort, en annan gång såg jag genom deras sovrumsfönster att de hade sex helt öppet fastän deras barn knappast kunde ha hunnit somna i sina rum (de hade stoppat dem i säng bara typ en halvtimme innan). Tänk om nåt av barnen hade vaknat och kommit in mitt i deras "akt"??? Fatta vilka hemska syner som de stackars barnen skulle fått bära med sig resten av livet.
Nej, vissa skulle inte ha barn och jag har god lust att anmäla den här familjen. Vad tycker ni? Behöver massa tips nu!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 19:35
Glömde ju en viktig sak till, grannen brukar låta bebisen ligga ENSAM UTE I VAGNEN och sova middag med bara en babywatch i. Tänk om den inte funkar och bebisen vaknar? Eller om det kommer nån och rövar bort barnet? Hu så ansvarslöst!!!
Och det stora barnet låter hon åka pulka utan hjälm.
Jag lutar åt att ringa soc direkt i morgon bitti.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:57
Hej KÄRA vänner, vad roligt att ni har engagerat er!!
Själv sitter jag just nu i en cell på häktet. Jag vet inte riktigt vad som hände, just när jag skulle ringa soc och anmäla mina grannar ringde det på min dörr, och två poliser kom och sa att jag var anhållen för ofredande och vad det var, minns inte riktigt vad de sa...
Ja, så nu sitter jag här, och fattar ingenting. Troligtvis nåt missförstånd.
Det värsta är ju att jag nu inte kan kolla vad grannarna gör, tänk om de skadar sina barn ännu mer?
Jag hade inte ens närvaro nog att ringa soc när jag fick lov att ringa ett telefonsamtal när jag kom hit till häktet... ringde till Fröken Ur i stället, fick lite hjärnsläpp.
Tack för allt ert stöd!!!