Jodå, på måndag ska vi träffa läkaren... Då kommer den arga tigerhonan fram ;)
Vi fick recept men läkaridioten hade skrivit knas, så istället för att hämta ut 6 burkar på en gång för 120kr så skulle vi få hämta en i taget för 120kr, lite billigare än utan recept för det var 210kr, men ändå...
Fast vi hade tur som fick kontakt med en person på forumet som hade 20 burkar ståendes så de fick vi köpa för 200kr. Var i göteborg men vi skulle hälsa på mina släktingar den helgen så det blev inte så långt ändå, med tanke på att vi sparade ca 2000kr mot om vi skulle hämta på receptet eller 4000kr utan så hade vi kunnat åka långt ;)
Han mår fortsatt bra, fast har varit kinkig nu några dagar och idag var jag påväg in till akuten för han illskrek ett tag. Vet inte vad det var, funderar om det kan vara en tand på G.
Sen sover han dåligt ändå men vi har hittat en livräddare.
www.youtube.com/watch?v=tEDA4hlD4t4&feature=r... Fast utan hund då, så nu har han sovit hela 5 timmar i taget och ja jag är en hemsk mamma som låter honom sova i gungan
Sambon börjar må bättre och vi får hjälp på föräldrastödet så han blir mer aktiv ihop med Theodor som han heter, känns jättebra att ha de där som pushar på lite. Namn bestämde vi förra veckan, blir Theodor, Jonas, Kiwi :D
Sen var vi på läkarbesöket för mig i tisdags, jävlar lixom...
Det som de tror hände var att jag blödde från livmodern och när de opererade så hittade de inte blödningen och därför öppnade de upp hela buken och gick igenom ALLT, då skar de också av misstag i min tarm och fick laga den. Sen fick jag tydligen hög feber timmarna senare så dagen efter när jag hade så asont och bara skrek var jag riktigt illa ute för troligen fick jag en infektion i operationssåret som gjorde att jag fick blodförgiftning, de hittade inte vad det var för sort men läkaren var övertygad om att det var blodförgiftning och sa att troligen var det proverna som inte var 100%.
På allt så har jag en känselnedsättning i högerbenet och foten som med största sannolikhet kommer från ryggbedövningen eller epiduralen, det skulle han prata med narkos om.
Så jag lyckades få komplikationer på operationen som skulle reda ut första komplikationen. Jag som hade hoppats att sambon missförstått och trott att det var värre än det var men jag var altså illa ute ett tag. Så just nu är det jag som har massa mardrömmar och mår rätt så illa psykiskt men det var jag beredd på. Kommer nog ta sin tid att bearbeta men vi får hjälp och har samtal på föräldrastödet varje vecka.
Jag och Theo går i mammagrupp också och han och pappa går i pappagrupp så det är ett väldans rännande där. Nästa vecka är det pappagrupp på måndag, samtal med psykologen på tisdag och mammagrupp på onsdag.
Nu är han 12 veckor och växer så det knakar, har fått plocka fram mer kläder nu för tidigare har han klarat sig på 50/56 men så på några veckor är det 62/68 som gäller.
Hanen har ev. nytt jobb på G också vi håller tummarna.
En bild på snutte i sin nya liggdel till vagnen, jag hittade en för hela 300kr i fjollträsk så vi åkte på utflykt i onsdags. Finns mer bilder i mtt galleri.
img.skitch.com/20101106-eccu7rp8d6wp2ge87b8hh...Hur går det för er andra då?