Nej, vi hade André, eller Andreas/Malin som strarkaste förslag, sen föddes det en son som inget av namnen alls passade på..utan han fick ist heta ett namn som jag en gång i tiden fick vara med att välja till mitt adopterade syskon, men som sen inte blev tilltalsnamn där...dock tänkte vi inte på det då utan det fanns en beskrivning i en bok om en person med det namnet vi valde..å det passade så bra..
Så det blev en Mattias. Det lite märkliga är att det många gånger hänt att lärare och andra kallat honom för Andreas..så det kanske hade funkat det med..men både han och vi är nöjda med Mattias än så!
Andreas sparde vi till nästa barn, men där passade det ännu sämre..och vi fick faktiskt lite namnpanik uppe på BB...dels för att alla tjatade om namn och bra dröste över oss med förslag eller talade om vad barnet absolut inte skulle heta för att den kände nån som var dum i huvudet..osv..
Iaf så greppade jag en namnbok och tittade lite i den..å då dök det namn upp som också passade väldigt bra, dels också från en bokbeskrivning...en Niklas blev det!
Detta i en tid när var och varannan kille Pontus, Rasmus,Hampus, Robin och Simon...så trots att mina barn har två rätt vanliga namn så har de aldrig behövt heta lika som någon annan i sin klass/barngrupp