Hej. Jag har också mått dåligt pga ett förlorat barn + att vi fick ligga på prematuren i några veckor mm... -men för mig började "kampen" när jag kommit hem från sjukhuset... för på sjukhuset levde jag som i en liten bubbla, skyddad från det normala livet utanför sjukhusets väggar. Väl hemma ska ju allt vara "normalt", man ska fungera som "vanligt".. fixa o dona, laga mat, handla, va mamma, kompis, fru, syster o allt det där... -nu så här iefterhand, när jag kan se klarare på allt, ja då borde jag ha bett kuratorn på sjukhuset att hålla kontakten med mig även när jag kommit hem. För när jag väl kommit hem, då var det upp till mig att ringa och be om hjälp, vilket jag inte klarade... -så när jag började jobba efter barnledigheten (1,5 år senare)har jag gått hos en Beteendevetare under ett halvår, å gud va skönt det varit. Jag är inte hel ännu inombords efter det som hände, men jag har sakta börjat klara av att ringa och fixa sånt som vanliga människor med lätthet kan göra... -alla bearbetar vi jobbiga situationer olika, så ingen vet vad du behöver, men jag behövde prata prata o prata... -pratade m många vänner o bekanta om vad som hänt, men sen är det ju saker man inte riktigt kan förklara, som är jobbiga för en annan, som man kan få tips o råd om av en expert.
Hmm, detta vart du kanske inte kokare av, men jag ber dig: om du inte orkar ringa, be någon vän att kontakta någon, det kan ju vara ett steg i rätt riktning.
Många kramar o lyckönskingar. //E