X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Min son föddes i v.35+1, och på vårat sjukhus har de en viktgräns, hade han vägt 2500 eller mer hade vi hamnat på BB. Nu vägde han 2475 och vi fick således ligga på neo istället Han solade mycket och hade värmebädd i början, sen fick han ligga känguru och då hade de en "solfilt" som vi la över honom. Han ammade hela mål på tredje dagen och femte dagen fick vi åka hem. Personalen på neo sa att det var vanligt att de inte orkade suga tillräckligt i den veckan, så vi hade nog tur.
Ja, det där med sugreflexen var det enda vi märkte av från sonen entre i v 36, tog ett par dagar men sen var det inga problem. Skönt att ni fick komma hem så snabbt=)
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Min son föddes 35+5, vi fick ligga på bb i 5 dygn.. Han vägde 2600gr och var 46cmlång. Han var inne hos mig hela tiden!
Jag börjar känna mig lugn nu iaf när jag hör att de små liven klarar sig så fint=) Förvärkarna har lugnat ner sig lite idag men har kvar den ihållande menvärken som gör riktigt ont stundtals. Igår kom förvärkarna med ca 5 min emellan men det gav med sig efter ett par timmar. En vecka till vore ju bra=)