i samband med att livmodertappen gick för mig Oxå v 34+1 så gjordes både Ultraljud Och vaginalt samt undersökning av livmodertappen med hand av läkare.
Anledning till Vaginalt ul är att de kan komma närmare livmodertappen och se om det finns förändringar så som uppmjuknad livmoder på insidan samt om tappen är kortare än vad den normalt bör vara.
Jag va inna som sagt 34+1 . Hade då inte haft vattenavgång vilket kunde ses med vanligt Ul.
VUL visade tydliga förändringar i livmodern att den va uppmjuknad innefrån samt att tappen va kortare än 1,5 cm.
Man känner efter med hand och inser samtidigt att livmodern var öppen, alltå läkaren kunde få in ett finger plus lite till så i mitt fall är jag redan på g MEN saknar regelbundna värkar.
Varje dag som går är jag överlycklig att mitt lillaknyte ligger kvar i magen , samtidigt vill jag ha ut barnet eftersom det påverkar mig otroligt med smärta över blygbenet och foglossningar samt värkar var 15:e minut ...
Så jag önskar lycka till, till denna graviditet, hoppas att allt går bra och som föregående sa så klandra inte dig själv, det var inte ditt fel att barnet kom utan mest troligt att barnet kände sig redo, och allt gick ju väl i slutändan.. du fick ett litet knytte..