Jag är verkligen ledsen över den svåra situationen. Hoppas att det inte är cancer!
Min dotter föddes i vecka 30+3 (jag hann få kortison två dagar innan för att hennes lungor skulle mogna). Hon föddes vaginalt, förlossningen gick mycket snabbt och enkelt. Sedan fick hon ha CPAP i ett dygn för säkerhetsskull, men behövde ingen extra syrgas och efter ett dygn tog de bort CPAP:en. Hon låg i kuvös i tre dagar och sedan i vattensäng för att hålla värmen. Hon fick först utpumpad bröstmjölk via sond, men hade sugreflexer redan från början. Allt gick helt komplikationsfritt, hon hade aldrig några problem, behövde bara växa till sig. De talade om att skicka hem oss redan efter 2-3 veckor, men pga praktiska omständigheter som inte hade med hennes hälsa att göra, och för att det tog tid för amningen att fungera, blev vi kvar längre (5-6 veckor tror jag det blev).
Min dotter är nu 17 månader och mår jättebra! Vi har aldrig behövt korrigerat hennes ålder utan hon har hängt med jämnåriga i sin utveckling. Hon satt vid sex månader, tog sina första steg vid elva månader osv. Det enda hon ligger efter med är vikten (längden har hon hunnit ikapp), men vi har talat med dietist som har sagt att det inte är någon fara.
Stort lycka till med hälsan och bebisen!