X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Vad glad jag blir för er skull... Samtidigt som jag blir så ledsen över lilla Toves öde. Vi hade också stora ekonomiska bekymmer och fick leva på småpengar i fyra månader. Vi var glada att vi i alla fall kunde betala huset men det tack vare att mannen tog ut semesterpengarna i december. Jag har länge funderat över det här att säkert många fler än vi får ekonomiska svårigheter när barnen kommer så där för tidigt. Jag tänker starta en fond som familjer kan söka bidrag ur när det är som värst. Ibland handlar det kanske om att kunna betala räkningar men ibland kanske bara att man inte har råd att köpa barnvagn eller annat som man vill ha klart till bebisens hemkomst. De fonder som kuratorn hade i sin pärm var oftast till barn med cancer eller andra svåra sjukdomar, men inte till prematura barn. Jag fick också tvillingar i vecka 23+5.
Kuratorn i Uppsala var jättesnäll och sökte pengar från en ungdomsfond till mig (var ju sjutton år när Tyra föddes). Jag fick 500 kronor till julen, det var verkligen välbehövliga pengar eftersom jag inte var berättigad någon tillfällig fp då jag inte arbetat upp en SGI.
En sådan fond vore verkligen jättebra om du startade, jag tror det kan finnas ett stort behov av det.