X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hej på er alla! Har haft en tuff vecka med lille C som varit jättesjuk! Han har äntligen svarat på Kåvepeninet-men det var segdraget! Vi var inne på barnakuten igår igen och fick då airomir utskrivet. Nätterna har varit hemska! Han har rosslat och sovit oroligt-hans pappa och jag har knappt sovit alls... Men det skulle ju hända förr eller senare att han fick sin första rejäla infektioen-och hans lungår har låtit fint hela veckan. Så nu verkar det ha vänt. Konstigt nog kom precis ALL den undanstoppade neo-oron tillbaka-jag höll på att kollapsa av oro! Jag tror att det bara är vi som varit nära att förlora våra små som förstår HUR det känns. De där som knappt hade syrgas och slapp isolera sig kanske också hade oro, men det kan ju inte ens jämföras. Nu börjar jag bli lite trött på vinter, så för min del kan det gärna bli vår direkt efter sportlovet-men först hoppas vi att lillen skall få inviga sin julklapps-pulka! Han fyllde ju 2 den 15 januari och har knappt varit utomhus sen dess... Hur går det för er andra med isolering och sjukor? Jag kan inte fatta att han kunde få strep A, han som knappt varit ute bland folk. Var det hissresan på BVC när han fick sin andra svinisspruta förra veckan? Eller våra hemtjänsttanter? Såna tankar har man ju. Troligast var att stroebror drog hem dem från skolan-men HUR skall man tvinga honom att inte gosa med sin lille fine bror?! Man kan inte skydda dem till 100 % men jag tycker vi och ni andra har gjort ett väldigt bra jobb!
Vad skönt att det vänt för er, ja det går ju inte att skydda sig till 100%, jag är helt imponerad över alla mammor och pappor på detta forumet. Jag är ju bara i början av resan so far.
Ante har blivit av med cpapen!! Jippi, har haft grimma sedan i tisdags. Fast han får fortfarande 1/4 tablett betapred varannan dag.
På onsdag fyller han 40v, östra vill att vi ska åka till hemsjukhuset, men jag vet inte hur det blir med det nu för han har fått ljumskbråck. Skulle ha opererats i fredags men efter en lungrtg så backade narkosläkaren. Halva hans högerlunga uptas av en stor emphysembubbla =(. Bra nyheter är dock att hans vänstra lunga ser bättre ut. Fick göra första lungfunktionstestet igår, hade ca 50% lungkapacitet från det normala
Hur har era lungfunktions test varit?