X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hör det till vanligheterna att tandvården lägger sig i och kommer med pekpinnar ang mat och medicin eller hade jag bara otur? Diskuterade saken med Ollie i telefon häromdagen.Ursäkta språket men "subban" på folktandvården föreslog att jag skulle sluta med Pulmicort och sluta amma.... "Det är inte bra för tänderna" Nu vet jag givetvis bättre än så men ska det vara en ständig kamp emot tandvården och deras "experter?" Att man ska vara lycklig över att barnen stoppar något i munnen över huvud taget går liksom inte
in.Ja och att jag har tänder själv och barn sedan innan verkade hon inte heller vilja kännas vid. Jag ska tydligen hålla fast V och tvångsborsta honom. Han får panik om man rör vid hans näsa (intuberingar och CPAP-problem mest troligt)Vill inte veta hur han reagerar om jag tvångsborstar hans tänder.... Som sagt, jag borstar som jag kan, har gjort. Matar, ammar, och inte för allt i världen slutar jag medicinera!För övrigt, hur har era tandvårdserfarenheter varit?
Hade samma erfarenhet. Vi har då en kille som kräktes upp all mat coh matades uppemot 10 timmar per dygn. Dietister och läkare ville att vi skulle ät-träna med alla smaker, lättätna greje;ostbågar, maräng, choklad, kräm, chokladpudding...
Sen kom vi till en tandhygienist som vi förklarat för på telefon att; Han har problem med munmotoriken, det är viktigt att undersmningen går varligt till mm mm.
Hon bände upp hans mun och spräckte hans underläpp så blodet rann.
Vi kände oss helt knäckta och fick en föreläsning om att han kunde få karies!!! Och detta om en kille som haft syrgas tills han var 13 månader!!!
Han var såååå ledsen och hon sa ingenting-dit vill vi aldrig mer!
Nu har han 20 tänder och vi borstar varje dag-får se hur det blir. Han har ju 3 äldre syskon som ALDRIG haft ett enda hål-trots si och så med tandborstningen ibland...(tonåringar!)så jag tror mycket handlar om gener!