Har ingen aning hur man gor, men vill formedla info som jag fick fran vart sjukhus, aven om den kanske ar lite OT.
Jag fragade BM som holl var foraldrakurs pa vart sjukhus om sen avnaving efter att ha last mycket om det har pa FL, och enligt henne var det inte sa bra som det pastods har. Blodmangden ar beraknad for ett visst svinn, och det ar tydligen inte bra om bebisen far for mycket blod, dvs om svinnet inte blir det svinn som ar tankt. Risken for allvarlig gulsot okar markant, t ex. Jag fodde pa ett privat sjukhus, sa foraldrarnas onskemal brukar tillgodoses om de inte ar skadliga for mamma eller barn.
Jag ville dessutom spara min dotters stamceller, och det ar inte kompatibelt med sen avnavling, da det ar barnets blod som ar kvar i moderkakan vid fodseln man fryser ned. Det blodet skulle man annars lata pumpas in i bebisen igen vid sen avnavling, om jag har forstatt saken ratt. Sa jag valde bort det till forman for att ha stamcellerna tillgangliga, om de, gud forbjude, skulle behovas i ett senare skede.
Jag vill inte forsoka overtyga dig at nagotdera hallet, jag vill bara ge infon, om du inte har den sedan tidigare. Jag hoppas att allt gar bra med dina tvillingar!