Tack för alla era svar! Intressant att höra från både de där barnen var lite mer "medtagna" eller vad man ska säga, men också från de där barnen var som vilket fullgånget barn som helst.
Det här med värmebädd - är det bättre för barnet än att ligga hur mot hud med mamman? Räcker inte det alltså? Jag gissar att det är den här uppvärmda "vattensängen" som är värmebädd, eller?
Min läkare säger att det förmodligen inte kommer vara några som helst problem. Han/hon kommer inte behöva ligga på neo, men man är ju ändå nyfiken på vad man kan förvänta sig (och det kan man ju aldrig egentligen riktgt veta ändå).
Min son föddes i v. 37+3. 2945 kg. Han var lite medtagen efter en tuff förlossning, men inte farligt. Däremot fick han gulsot som gjorde att han fick sola 2 nätter och tapapde ork. Han ammade inte ordentligt - orkade inte - och det tog två veckor innan vi kunde amma honom som vanligt. Fick tillmata honom med spruta och han tappade vikt. Han öppnade inte ögonen ordentligt förrän ca 2,5 vecka efter förlossningen. Jag lärde mig mycket av den upplevelsen/tiden och tänker att det kanske kan bli lite lika den här gången...?
Vet ni var man kan hitta mer information - mer specifikt om barn som föds kring den veckan? Fortsätt gärna berätta om era upplevelser också!