Vi var kvar på neo i 1 v och 3 dagar med vår kille född 34+2 (sond, matning var 3:e timme).
I Helsingborg hade de som "krav" att han skulle kunna amma själv 1 mål om dagen innan man fick gå hem med hemsjukvården - mest ifall sonden skulle åka ur och man behövde ta sig långt för att få satt om den och om man inte gjorde det själv.
Plus då att han skulle ökat i vikt osv.
Apnémonitorn behövde han inte from v 35+0 (då brukar de visst ta bort den om den inte larmat en massa), så den hade vi inte med hem. Värmebädden slapp han också from 35+0, så det var bara sonden vi hade med hem.
Vi hade besök var månd, onsd, fred, då tog de vikten och tittade på honom. Var skönt att komma hem och personalen är guld värda. Sedan har vi 10 min till lasarettet så vi valde att inte lära oss sätta sonden själva, så det blev ett par extra turer till Las iom att grabben drog ut den.
Fick ett psykbryt en dag då typ allt gick åt helvete, gick inte att aspirera sonden, brösten sinade och var helt slut och då ångrade jag att vi åkt hem, men det var den dagen. Sambon fick ta alla sondningarna den natten och sen var jag fit for fight igen.
Vi är väldigt nöjda med hemsjukvården. Men om jag hade varit er så hade jag utnyttjat all hjälp jag hade kunnat för att få amningen att funka bättre. Inte kanske så att ni slipper sonden - det tog ytterligare veckor för oss ivf, men så att du inte sen sitter hemma och handfallen för att hon inte tar bra tag, eller inte kommer in i andra "amningen" osv.