X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hoppar in här, har inte hunnit läsa hela tråden än.Jag fick en SR grad 4 vid min första förlossning i okt 2006. Jag hade sååå ont efteråt och kunde inte sitta på minst en veckan och än mindre sköta min dotter själv. Så blev jag gravid igen sommaren 2008, genast började oron inför den kommande förlossningen, för ut måste ju bebisen kommma, jag var så orolig för att bli nekad snitt, för jag hade redan bestämt mig för att jag inte vågade riskera en ny SR. Min
BM var rätt övertygad om att jag skulle få mitt snitt beviljat men jag vågade inte riktigt lita på det innan jag fått det beslutat. 5 veckor innan
BF fick jag tid till läkaren. Jag hade sambon med mig och hade laddat för att kämpa för mitt snitt. Läkaren tittade bara på mig och frågade om jag var helt säker på att jag vill snittas? Ja svarade jag. Okej sa hon då blir det så. Vilken lättnad! Jag fick datum och samtalet var över på 5 min. Jag hade tur, i detta landstinget(Jönköping) är det helt upp till kvinnan själv att bestämma hur hon vill föda efter en SR, finns inget som hindrar en vaginal förlossning men vill man snittas får man det utan disskussion. Så den 4 mars 09 föddes våran andra dotter med planerat snitt, vilken skillnad! Redan dagen efter kunde jag själv ta hand om vår dotter, byta blöja o.s.v. Å så pigg jag kände mig. Min andra förlossning var en dröm jämfört med den första.Hoppas att detta kan hjälpa någon.
HEJ!! jag fick oxå SR grad 4...
Yttre press från läkare m.m.
sugklocka (som lossna 1 gång)
klipp för o slippa spricka.
Min son fastnade med ena axeln.. så jag sprack...
Vi gjorde en hel del saker den förlossningen..
han vägde 4960g & va 55cm, huvudet blev 41 avsugklockan (38 gått tillbaks)
Jag vägde innan grav 53, 170 cm.. så ja e smal på ett så stort barn.
Jag gick upp BARA kring magen. 17,8kg. MIN bm sa, DU HAR BARA BEBIS I MAGEN.
Skinn - Livmoder - BEBIS.. MIN SF kurva dala uppåt.. ( DEN FINNS PÅ STARKA BILDER MIN KURVA å en kurva me vikt osv)
åså kommentera hon att min mage va som en boll.. (hade GRYYYYYMT STTOOOOR mage) på lilla mig..
ändå reagera hon inte på ett tillväxt
(LÄKAREN på bb sa direkt efter förlossningen "nästa förlossning blir ingen vanlig förlossning." VILKEN JÄVLA HAGGA:::::: säga så när man varit me om dramatisk förlossning, vilket de blir.. som 1.a föderska.. o allt.
Efter förlossningen kom de mer än baby blues som alla får.. ja va ledsen, de bara kom..... vi kunde dött? alla tankarna kom... jobbig tid i början, å kan tänka påd e än, men de känns bättre iaf.
MED SON 2.. så begärde jag tillväxt UL, sa de varje gång hos bm (en ny där ja bor, gick ju i Mora fast defanns där vi bor....) å jag fick göra glukos 2 ggr, i början av grav o slutet. 3 tillväxt på slutet.. å så sa ja
JAG SKA göra hinnsvepning som 1.a val, sen ingångsättning, SIST SNITT..!!!!
vill inte bli snuvad på snitt, liga där å inte se mitt älskade barn som ja KÄMPAR FÖR............ nej ja vill INTE MISSA DEN MEST FANTASTISKA TIDEN I EN MÄNNISKAS LIV... NEEEJ!!!!
SÅ ja fick hinnsvepning på tul kollen torsdagen, va mogen o mjuk, öppen 4cm i 37+6... =)
hade igångsättningstid tisdagen... men min älskade son kom 2 dar efter hinnsvepningen.. 3410g 49cm :) han hade nog vägt ca 4kg om han kommit 2vsenare..
MEN MED son 1 stämde inte sista mensen in med UL.. MIN MENS 16 dagar sen, ul 2 dagar sen.
NU md son 2, stämde mensen o ul in typ, 1 dag skiljde de sig..
så min fråga är än idag, gick ja på övertid 16 dagar? fast dem sa att han ej såg överburen ut??
gud va ja skriver :O så va de för mig. ja stod på mig och VILLE föda vanligt igen. å de gick super bra, syddes LITE, men de e vanligt o få göra så lite. å de gick utan NÅ hjälpmedel typ =))) o fortare. så ja e GLAD att ja stod på mig.
Syskonlängtan va stark