Jag fick barn för sju veckor sedan och fick då en total sfinkterruptur. Blev sydd på operation i två timmar med spinalbedövning. Har sett i tråden att vissa blivit sydda på förlossningen!? Låter ju inte klokt!
Jag fick väldigt lite information om själva bristningen, hur man kan känna efter, när man kan börja knipträna, att stygnen ska lossna själv osv. Innan förlossningen hade jag inte en tanke på att jag skulle kunna få en så stor bristning så hade absolut ingen erfarenhet el kunskap om hur de var. Så hade varit väldigt bra med information då jag inte alls kom mej för att fråga nåt heller, hade ju nyss blivit mamma! Brydde mej inte om bristningen då. Men hade jag vetat hur de skulle bli efteråt så hade jag ju haft massor av frågor. När vi var på mödravården och tog PKU provet sa en barnmorska där att hade jag stygn kvar efter 10 dagar kunde jag gå till barnmorskan på MVC och ta bort dom. Efter ca tre veckor var jag till min bm för jag ville hon skulle titta för jag tyckte inte att det såg ut som dom sytt ihop riktigt "där nere", då plockade hon bort 14 stygn!
Har inte läst hela trådarna men har förstått att det tar lång tid innan man blir "bra" igen, nu har det gått sju veckor och tycker att det blivit sämre igen, har liksom gått upp framtill, från att det har känts ganska bra så har det nu börjat gör ont å svida igen, tittat och det har börjat gått upp framtill i mellantården. Nån som varit med om liknande?