Jag har en son på 2 1/2 som är full av energi..
Men det e positiv energi som små barn ska ha.
Han är inte alltid intresserad av att sitta ner och leka med klossar och sjunga sånger som de andra dagisbarnen.
Han älskar musik och det ska helst vara rock... som han kan hoppa loss till.
Han reagerar normalt till diciplinering och blir arg som vilket barn som helst och man får ha tålamod som vilken människa som helst och göra samma sak om och om igen för att han ska förstå.
Hemma sitter han gärna och myser och ritar med sina pennor... och tittar gärna på film med mig och pratar om vad som händer i filmerna och frågar mycket nu eftersom han är i den åldern alla frågor kommer.
Men som sagt han har massor av energi och när han träffar andra barn så springer han gärna och det ska vara snabba lekar och det ska vara fart i allt han gör.
Så när jag kommer till dagis en dag så säger dagisfröken att han är FÖR aktiv och hon trycker på att han ska gå igenom en utredning..
Jag blev så arg..
Vem skickar en 2 åring till en utredning för ADHD????
Och vem är hon att ifrågasätta han?
Jag har en far som har ADHD och min son har inte en kemisk obalans...
Han har inga inlärningssvårigheter eller inga koncentrations svårigheter....
Han har energi..
Vi träffade vår bvc läkare som sa att han var klockren och var precis som han skulle vara.. men när jag sa det till dagisfröken så sa hon att det kunde man inte se på en gång...
jag förstår om han hade varit 5-7 år och visat aggresivitet mot andra och inte kunde koncentrera sig och bara hoppat runder på allt...
Då hade jag accepterat att man hade tagit upp det då..
Vi ska träffa en läkare på måndag och då ska jag säga exakt vad jag tycker... om dagisfröken inte kan hantera det så kallar jag på möte med ledningen...
Vad tycker ni om detta???