Nu är det ett tag sedan jag skrev något här. Jag har tänkt att jag skulle kolla upp om jag kunde den där helgen eller inte först, men jag verkar aldrig få tummen ur. Det är lite besvärligt nu när jag måste gå nerför den långa trappan för att hämta min kalender då datoirn bor på ovanvåningen och min väska därnere =).
Annars verkar det som om Dario har börjat bo in sig lite. Han bajsar igen och han sover hyfsat på nätterna, och det har dessutom börjat fungera med sovstunden på dagen. Han har nog fått för lite sömn under en tid, för han har sovit 3-4 timmar varje eftermiddag i tre-fyra dagar nu. Mamman har hunnit städa undan, ha en liten stund för själv och dessutom ta en tupplur på en timme själv. Det känns helt underbart, så nu mår vi bättre både mor och son.
Vi har en hel del kvar att göra i ordning här hemma, med gardiner och lampor och tavlor och sånt, men vi vet ännu inte riktigt hur vi vill ha det så vi tar det lite lugnt på den fronten. Nya soffan kom i fredags och den gamla hämtas på tisdag så det är lite trångt i vardagsrummet dessutom.
Och jag tro bestämt att även vi har fått smakprov på det där som kallas tvåårstrotset. Dario har en extremt stark vilja och just nu är det mesta en kamp i vårt hem. Han är hungrig, men han vill inte äta. Han älskar att borsta tänderna (läs suga på tandborsten), men vi får absolut inte borsta dom. Han testar gränser hela tiden genom att klättra både högt och lågt och genom att banka olika föremål mot väggar, TV, möbler, allt man kan tänka sig. Sedan blir han halvt hysterisk när vi efter en varning eller två hämtar ner honom eller konfiskerar föremålet han bankat med. När det är dags för påklädning springer han runt, runt möblerna eller varvet hallen-köket och vänder så fort han får syn på oss, och så smiter han in någonstans där vi inte får tag på honom. Och när vi väl har fångat honom då sparkar och skriker han tills både han och den som försöker klä på är alldeles genomsvettig, då kan han kanske resignera och låta sig kläs på under våldsamma snyftningar. Men det är inte bara besvärligt, även om det kan låta så ibland...
Och behöver vi en paus och bara vila en stund, då surfar vi in på SVT play och tittar på Timmy lamm (jag har äntligen hittat ett TV-program som Dario kan fascineras av längre än två minuter, vi har faktiskt sett flera avsnitt på raken).