X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
he he... IQ fiskmås på solrosfrös argumentation....För övrigt märker då inte min bebis ngn skillnad på om det är jag elle rpappan eller grannen eller expediten på ica som håller honom, bara han får äta sova byta blöja o leka lite. Det är ju skönt, jag har som sagt inget behov av att försöka kämpa för att bli oersättlig, har som tur är självkänsla nog att inte behöva ta den egotrippen. Dessutom är det aptrist att sitta hemma och uggla med pyttebebis, mkt roligare när de är över året eller så. Nästa spädis ska pappan få vara hemma med. Och jag är förresten en helt underbart bra mamma och älskar min unge mer än ngn av er som älskar sitt eget bekräftelsebehov mer...
Menar du allvar med att ditt barn inte märker skillnad på dig och ica-kassören?
I övrigt förstår jag inte varför det är så viktigt att poängtera att det inte är roligt att vara med spädbarn och att det är därför man inte vill umgås med dem - detta alldeles oavsett om det är mamman eller pappan som kläcker dessa repliker. Vem fan bryr sig om vad föräldrarna tycker är "roligt" och inte? Finns det inga nyanser i den här debatten alls, utan är det antingen eller? Antingen har mamma tråkigt med bebisen och då kan lika gärna ica-expediten ta över - för världen går ju under om mamma har tråkigt, eller så ska man bära runt sin unge i en bärsjal 24 timmar om dygnet.
Vad händer om pappan tycker att det är lika jävla tråkigt med bebisen som mamman? Är det då man ringer mjölkbudet eller?
Tragiskt.