Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Förälder
  • Barn 0-12mån
  • Fjärde tråden om våra bebisar. (28 juni 2009)
Barn 0-12mån - Förälder
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Barn 0-12mån
Förälder
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Fjärde tråden om våra bebisar. (28 juni 2009)

Ons 25 nov 2009 10:14 Läst 3338 gånger Totalt 208 svar
    Lejko
    Visa endast
    Vi fortsätter avverka våra bebisars små och stora framsteg. Nu är vi inne i fjärde tråden. Tänk vad tiden går!

Tidigare trådar:
    1: www.familjeliv.se/Forum-2-114/m42069373.html
    2: www.familjeliv.se/Forum-2-115/m44441290.html
    3: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m46756494.html

Vi som är med:
    Maddelejon (Madde)- Norrköping, Hugo 8 juni kl 01.21, 3170g, 50 cm
    Sirba (Lisa)- Umeå, Fanny 27 Juni
    Stardream (Victoria) - Växjö, Emmie 28 Juni kl 09:32 3180g, 51 cm
    Cornbread (Sarah) - Halmstad, Jamie 1 Juli kl 02:50, 4085g, 53 cm.
    Pian80 (Agneta) - Västerås, Noah, 3 juli kl 15:18, 3030 g 50 cm
    FunnyYummy (Linda) - Svedala, Timothy, 3 juli kl 23.14, 3795g, 51cm
    Lejko (Linda) - Skellefteå, Arvid, 5 Juli kl 23.59, 4090, 52 cm
    Pregzie (Linda)- Stockholm, Amaiya, 7 juli kl 00.56, 51cm 3765 g.
    Isabelles85 (Isabelle), Elysia, 8 Juli kl 18.12, 4305 g och 50 cm
    Nora83 (Ellinor) - Västerås, Filip, 9 juli kl 11:59, 4105 g, 55.5 cm
    Ani (Annika) - Löddeköpinge, Isabelle, 13 juli kl 22.39, 3860 g 54 cm
    merqria(Sabrina) - Borgholm, Silje 14 juli 14.58, 52cm 4255g
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 14
    4. 15
    5. 16
    6. 17
    7. 18
    8. 19
    9. 20
    10. ›
    11. »
    1. Ani08
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 19:22
      Stort Grattis Lejko!! Hoppas att ni får en underbar dag (& att släktingarna snart respekterar ert beslut & slutar sura! )
    2. Ani08
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 19:26
      FunnyYummy skrev 2010-02-18 07:04:01 följande:
      Fler vars små knattar sover inte sover om nätterna? Tim är uppe en gång i timmen på natten senaste veckan! Usch, inser hur bortskämd jag varit med barn som alltid sover bra...Ska till doktorn med honom idag och kolla så att det inte är öronen som spökar...annars är det väl nån utvecklingsfas han är inne i och inte vill sova Han är liksom inte direkt ledsen på natten, men vill heller inte vara uppe...Vill helst bara bli buren eller ha välling....men det funkar ju bara så länge att bära 10kgs bebis hela natten...och man kan ju bara ge så många flaskor välling på en natt.... Jaja får se hos doktorn om det är öronen... Så, nu har jag gnällt av mig, dags att ta tag i dagen!
      Vi blev oxå bortskämda eftersom Isabelle började sova hela nätter redan vid 6 veckors ålder (ingen mat!) & gjorde det fram till i julas... Sen dess har det knökats i princip varje natt & det börjar kännas i kroppen Vissa nätter är det bara upp 1-5 ggr för att sätta i nappen, andra måste man ta upp henne för att vyssa & andra är det ett bra tags gallskrik..
      I natt var det dock natt nummer 3 som hon sov snällt från nattning till morgon-jollringen & det har varit underbart!! Nu håller jag bara tummarna för att det var en utvecklingsfas som hon har kommit ur!! Hoppas att det snart vänder för er oxå!!
    3. Isabelles85
      Visa endast
      Fre 19 feb 2010 10:26
      Ani08 skrev 2010-02-18 19:26:02 följande:

Vad jobbigt annika! hoppas att de blir bättre snart då , att hon återgår till sian normala rutiner...man blir ju väääldigt trött! haha, vi får bara skratta bort det!
    4. Cornbread
      Visa endast
      Fre 19 feb 2010 12:23
      Ani08 skrev 2010-02-18 19:26:02 följande:
      Jamie har sovit hela nätter utan mat från han var 6 månader då jag valde att sluta amma dagtid. Men för ett tag sen så sov jamie oroligt, vaknade på nätterna o skrek o vägrade somna om o va hur pigg som helst, men de höll i sig två veckor sen sov han hela nätter igen.
    5. Sirba
      Visa endast
      Lör 20 feb 2010 19:37
      Grattis Lejko.
      FynnyYummy. Fanny har sovit väldigt dåligt från att hon var 5 månader och sover fortfarande inte bra. Vaknar flera gånger varje natt. Ett tag var det flera gånger i timmen hon vaknade eller en gång i timmen hela natten. Det var jobbigt. Slutade amma henne på natten och hon fick bara bröstet om det blev kris på natten och då blev det lite bättre. Provade Sova hela natten kuren på henne men hon skrek bara och ville inte somna så jag gav upp den. Men i torsdags provade jag lägga henne på mage när hon skulle sova och i natt har hon sovit bästa natten på väldigt länge. Somnade åtta och vaknade två gånger innan tio i ett och sov sedan tio i ett till kvart i sju eller jag hörde ju att hon vaknade till men hon kunde somna om själv efter en stund utan att låta något. Får se hur denna natten blir. Ska få hjälp av en kompis annars med sova hela natten kuren om det inte blir bättre med hennes sömn på natten. Men mycket av det jag gör nu är ur den kuren.
      Nu har Fanny också fått två tänder. Det är kul.
      Hur mycket och ofta ger ni era små mat?
    6. Sirba
      Visa endast
      Lör 20 feb 2010 19:53
      Lejko. Jasså du är från Lycksele ursprungligen.
      Jag själv är från Vilhelmina.
    7. Pregzie
      Visa endast
      Sön 21 feb 2010 22:03

HEEEEEJ TJEJER!!!!
      Så länge sen jag skrev- och tittat hur ni haft det....verkligen haft det fullt upp här med lägenhets försäljning och flytt och nyligen en "spontanresa" till Gambia för sambons 30- årsdag,men nu börjar allt komma tillbaka till sin "normala" rytm här :)
      LEJKO- GRATTIS!!!!! Vi har också bestämt oss för ett datum nu, blir 8:e Feb (när vi träffades o blev störtkära) 2011 i Australien, hääääärligt!!!!!
      Och läste nu lite snabbt om "språkdiskussionerna"- vi har ju samma situation som FunnyYummy- sambon är från Australien, så vi pratar engelska hemma, men jag pratar svenska med Amaiya- och nu ser det ut som om hon kommer komma in på engelsktspråkigt dagis när det blir dags (jan 2011)-KUL (för svenskan får hon ju ändå nu när vi bor här)! Annars är allt här fortsatt underbart, tösen växer, kryper, drar sig upp på allt (slut på friden alltså, haha), har fått 2 tänder, slutat amma (faktiskt skönt det) och min lillesyrra har fått en liten pöjk (åhhhhhh så små de är, konstigt att man glömmer så fort)! Har saknat er tjejer, ser fram emot att sitta o läsa igenom allt när jag får en lugn stund över.... Puss o kraaaam, Linda & Amaiya

8. Pregzie
      Visa endast
      Mån 22 feb 2010 11:48
      Åhhhh vilken mysig måndags morgon vi haft!!! -20 grader ute, så håller oss inne, Amaiya sitter lugnt på golvet o leker o glor på Teletubbies (ja ja, dålig morsa jag är som låter henne kolla på TV- men ni ska se, hon blir heeeeelt salig när teletubbies sången börjar spela) och jag har då fått en lugn stund, kopp kaffe och läst igenom hela tråden :)
      Funny Yummy, härligt med lite solsemester mitt i denna låååånga vinter (mmmm, vi hade 37 grader i Gambia)!
      Ani- vi lagar också i princip all mat själva till Amaiya (ok, nu ska jag inte säga vi, de e faktiskt sambon som gillar att stå i köket o sätta ihop nya kombinationer till lillan- som än så länge inte sagt nej till nåt, till och med linser har gått ner- peppar peppar)!
      Lejko, va KUL att plugga- jag e också sugen på nåt nytt!
      Cornbread- håller tummarna att du blir tjock snart igen då ;)
      Merqria- GRATTIS- jag har också äntligen gått ner (gick ju upp GRYMT mycket) men magen är fortfarande inte sjysst...Måste väl "jobba" bort den... Jag har också vart dum o tagit en cigg då o då- men vill inte bli rökare igen, så håller det till endast då jag tar ett glas vin på helgerna (och det går bra)!
      Isabelle- kul att ni får så mycket beröm för tösen o att ni mår bra :)
      Resten av gänget- styrkekramar till er som har det lite jobbigt med sömn o så, håller tummarna att ni får den hjälp ni vill ha.... (usch för hemska BVC historier....)

Nej, nu ska vi ta tag i dagen, babysim i eftermiddag! Utöver det har jag lagt av med många andra aktiviteter, tror det var Ani som skrev att lathet hellre håller henne inne o myser- jag håller med!!!! Och nu är det ju så roligt att mysa med de, leka o äta o inte bara ge, men få massa pussar också :)  + denna kyla bäddar för mysiga hemmadagar!!!

Så, puss o kram på er allihopa!!!!!
    9. Cornbread
      Visa endast
      Mån 22 feb 2010 11:49
      Pregzie skrev 2010-02-22 11:48:21 följande:
      Åhhhh vilken mysig måndags morgon vi haft!!! -20 grader ute, så håller oss inne, Amaiya sitter lugnt på golvet o leker o glor på Teletubbies (ja ja, dålig morsa jag är som låter henne kolla på TV- men ni ska se, hon blir heeeeelt salig när teletubbies sången börjar spela) och jag har då fått en lugn stund, kopp kaffe och läst igenom hela tråden :) Funny Yummy, härligt med lite solsemester mitt i denna låååånga vinter (mmmm, vi hade 37 grader i Gambia)! Ani- vi lagar också i princip all mat själva till Amaiya (ok, nu ska jag inte säga vi, de e faktiskt sambon som gillar att stå i köket o sätta ihop nya kombinationer till lillan- som än så länge inte sagt nej till nåt, till och med linser har gått ner- peppar peppar)! Lejko, va KUL att plugga- jag e också sugen på nåt nytt! Cornbread- håller tummarna att du blir tjock snart igen då ;) Merqria- GRATTIS- jag har också äntligen gått ner (gick ju upp GRYMT mycket) men magen är fortfarande inte sjysst...Måste väl "jobba" bort den... Jag har också vart dum o tagit en cigg då o då- men vill inte bli rökare igen, så håller det till endast då jag tar ett glas vin på helgerna (och det går bra)! Isabelle- kul att ni får så mycket beröm för tösen o att ni mår bra :) Resten av gänget- styrkekramar till er som har det lite jobbigt med sömn o så, håller tummarna att ni får den hjälp ni vill ha.... (usch för hemska BVC historier....)   Nej, nu ska vi ta tag i dagen, babysim i eftermiddag! Utöver det har jag lagt av med många andra aktiviteter, tror det var Ani som skrev att lathet hellre håller henne inne o myser- jag håller med!!!! Och nu är det ju så roligt att mysa med de, leka o äta o inte bara ge, men få massa pussar också :)  + denna kyla bäddar för mysiga hemmadagar!!! Så, puss o kram på er allihopa!!!!!
      haha tack du :) jag med.
    10. Pregzie
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 11:36
      Vet ni vad tjejer? Fick en ide när jag läste något forum här inne (om något som heter EC tydligen) att man kan ju faktiskt börja pott träna när man vill- och Amaiya har visat så stort intresse när hon kommer in på toan med mig så jag tänkte why not? Oftast så har jag henne blöjlös hemma och kan se när hon är på väg och ska kissa eller bajsa- o tar då in henne på toan, men hinner oftast inte så det hamnar på toa golvet, så igår gick jag o köpte en liten potta och i morse kissade hon glatt i den för första gången och var supernöjd!!! Nu ska vi ner i tvättstugan och då gäller ju blöja givetvis, men efter hennes nästa tupplur (för hon kissar aldrig när hon sover, så sover utan blöja på dagarna) så ska jag sätta henne på den igen och se om det fortfarande är lika kul (eller var det kanske ett engångs flyt?)! Känns kul att slippa blöja så mycket (dyrt o taskigt mot miljön- o lilla baken förståss)!
      Synpunkter? Tankar? Ni som har andra barn hemma, när började ni?
    11. Cornbread
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 15:24
      Pregzie skrev 2010-02-24 11:36:28 följande:
      Vet ni vad tjejer? Fick en ide när jag läste något forum här inne (om något som heter EC tydligen) att man kan ju faktiskt börja pott träna när man vill- och Amaiya har visat så stort intresse när hon kommer in på toan med mig så jag tänkte why not? Oftast så har jag henne blöjlös hemma och kan se när hon är på väg och ska kissa eller bajsa- o tar då in henne på toan, men hinner oftast inte så det hamnar på toa golvet, så igår gick jag o köpte en liten potta och i morse kissade hon glatt i den för första gången och var supernöjd!!! Nu ska vi ner i tvättstugan och då gäller ju blöja givetvis, men efter hennes nästa tupplur (för hon kissar aldrig när hon sover, så sover utan blöja på dagarna) så ska jag sätta henne på den igen och se om det fortfarande är lika kul (eller var det kanske ett engångs flyt?)! Känns kul att slippa blöja så mycket (dyrt o taskigt mot miljön- o lilla baken förståss)! Synpunkter? Tankar? Ni som har andra barn hemma, när började ni?
      Jag tycker det låter bra om det fungerar för er att lära henne gå på pottan, ju fortare desto bättre anser jag. Men min son kissar även när han sover och bajsar då med och utan förvarning så inget jag skulle vilja börja med än
    12. FunnyYummy
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 16:06
      Pregzie skrev 2010-02-24 11:36:28 följande:
      Vet ni vad tjejer? Fick en ide när jag läste något forum här inne (om något som heter EC tydligen) att man kan ju faktiskt börja pott träna när man vill- och Amaiya har visat så stort intresse när hon kommer in på toan med mig så jag tänkte why not? Oftast så har jag henne blöjlös hemma och kan se när hon är på väg och ska kissa eller bajsa- o tar då in henne på toan, men hinner oftast inte så det hamnar på toa golvet, så igår gick jag o köpte en liten potta och i morse kissade hon glatt i den för första gången och var supernöjd!!! Nu ska vi ner i tvättstugan och då gäller ju blöja givetvis, men efter hennes nästa tupplur (för hon kissar aldrig när hon sover, så sover utan blöja på dagarna) så ska jag sätta henne på den igen och se om det fortfarande är lika kul (eller var det kanske ett engångs flyt?)! Känns kul att slippa blöja så mycket (dyrt o taskigt mot miljön- o lilla baken förståss)!Synpunkter? Tankar? Ni som har andra barn hemma, när började ni?
      Heej Pregzie! Kul att ha dig "tillbaka" i tråden, och med lite nya tankar!

Ang EC så är det säkert är bra, framförallt om man har sån koll på när ens barn är på väg att kissa eller bajsa, som du har. Inte helt fel att kunna minska på blöjkonsumtionen både för plånbok och miljö. Men själv så ger jag mig dock inte på det. Har en liten kille som skvätter vitt och brett (pinkar revir?!) så fort blöjan åker av, så känner inte att det är nåt som är för oss...Stackarn hade ju fått sitta på pottan mer eller mindre hela tiden ju! Och med Benjamin började jag inte med potträning förrän jag märkte att han hade intresse och framförallt att han hade förståelsen själv för när det var kiss eller bajs på gång, och kunde kontrollera det själv. Men jag håller tummarna för er och ser fram emot att höra hur det går!
    13. Pregzie
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 17:48
      Kul med åsikter, hahaha funny yummy, forstår att man inte gärna vill ta av blöjan om det pinkas överallt då (too cute!!!!) och cornbread, Amaiya har aldrig bajsat när hon sover, men kissar gör hon ju fortfarande, under natten med aldrig under hennes tupplurer på dagen... kanske annorlunda med pojkar?!!
      Men men,trodde som sagt, att det kanske var en engångsförteelse här i morse, men när hon vaknade från sin tupplur idag, så satte jag henne på pottan igen (samtidigt som jag satte mig på toan) och hann bara säga kiss kiss, så kom värsta smilet och sen kisset- coolt! Men vi får väl se hur det går nu, tänker ju absolut inte pressa henne på nåt sätt, men tycker hon att det är kul med pottan och skönt utan blöja (hemma) så kör vi på :)  
    14. Cornbread
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 19:41
      Pregzie skrev 2010-02-24 17:48:51 följande:
      Kul med åsikter, hahaha funny yummy, forstår att man inte gärna vill ta av blöjan om det pinkas överallt då (too cute!!!!) och cornbread, Amaiya har aldrig bajsat när hon sover, men kissar gör hon ju fortfarande, under natten med aldrig under hennes tupplurer på dagen... kanske annorlunda med pojkar?!! Men men,trodde som sagt, att det kanske var en engångsförteelse här i morse, men när hon vaknade från sin tupplur idag, så satte jag henne på pottan igen (samtidigt som jag satte mig på toan) och hann bara säga kiss kiss, så kom värsta smilet och sen kisset- coolt! Men vi får väl se hur det går nu, tänker ju absolut inte pressa henne på nåt sätt, men tycker hon att det är kul med pottan och skönt utan blöja (hemma) så kör vi på :)  
      Nej det är nog bara roligt för henne :P skönt att det går så bra :P ja kanske är annorlunda med pojkar , ingen aning.. :P inget vi vågar testa än iaf
    15. Pregzie
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 19:54
      Hej tjejer!
      Sorry att jag besvärar er med våra kiss o bajs historier, men inget man kan diskutera med vem som helst direkt ;)
      Amaiya bajsade precis på pottan :)  :)  :)   Såg att det var på väg och tog in henne på pottan och framför både mamma o pappa klämde hon ut värsta korven i pottan, hahaha, stolta föräldrar :) (och kul, för pappa pratar ju inte så mycket svenska än, men han sa: WOW Amaiya, kolla bajskorv!) Hahahaha! Jaja, det här går ju bra än så länge (fingers crossed)!
    16. Cornbread
      Visa endast
      Ons 24 feb 2010 20:57
      Pregzie skrev 2010-02-24 19:54:26 följande:
      Hej tjejer! Sorry att jag besvärar er med våra kiss o bajs historier, men inget man kan diskutera med vem som helst direkt ;) Amaiya bajsade precis på pottan :)  :)  :)   Såg att det var på väg och tog in henne på pottan och framför både mamma o pappa klämde hon ut värsta korven i pottan, hahaha, stolta föräldrar :) (och kul, för pappa pratar ju inte så mycket svenska än, men han sa: WOW Amaiya, kolla bajskorv!) Hahahaha! Jaja, det här går ju bra än så länge (fingers crossed)!
      haha klockren farsa ^
    17. FunnyYummy
      Visa endast
      Tors 25 feb 2010 08:04
      Hej tjejer!Sorry att jag besvärar er med våra kiss o bajs historier, men inget man kan diskutera med vem som helst direkt ;)Amaiya bajsade precis på pottan :)  :)  :)   Såg att det var på väg och tog in henne på pottan och framför både mamma o pappa klämde hon ut värsta korven i pottan, hahaha, stolta föräldrar :) (och kul, för pappa pratar ju inte så mycket svenska än, men han sa: WOW Amaiya, kolla bajskorv!) Hahahaha! Jaja, det här går ju bra än så länge (fingers crossed)!
      Yeah! Go Amaiya!!! OCh farsan som tränar svenskan
    18. Ani08
      Visa endast
      Tors 25 feb 2010 10:29
      Hej tjejer! Sorry att jag besvärar er med våra kiss o bajs historier, men inget man kan diskutera med vem som helst direkt ;) Amaiya bajsade precis på pottan :)  :)  :)   Såg att det var på väg och tog in henne på pottan och framför både mamma o pappa klämde hon ut värsta korven i pottan, hahaha, stolta föräldrar :) (och kul, för pappa pratar ju inte så mycket svenska än, men han sa: WOW Amaiya, kolla bajskorv!) Hahahaha! Jaja, det här går ju bra än så länge (fingers crossed)!
      Coolt! Snacka om att du har en duktig dotter!
      Jag tror dock att jag avvaktar lite med att ta av blöjan, känner som FunnyYummy att jag avvaktar tills hon är lite mer medveten om det hela lixom..
      Dessutom har hon just nu diarré så sååå skoj ska vi inte ha!!
    1. «
    2. ‹
    3. 14
    4. 15
    5. 16
    6. 17
    7. 18
    8. 19
    9. 20
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Allergier
      • Amning
      • Attachment Parenting
      • Barn 0-12mån
      • Barn 1-2 år
      • Barn 3-5 år
      • Barn 6-12 år
      • Barn/funktionshinder
      • Barnböcker
      • Barnkläder
      • Barnomsorg
      • Barns utveckling
      • Barnvagnar
      • Blöjfri bebis-EC
      • Blöjor/Potträning
      • Bärsjal / Bärsele
      • Dop & Namn
      • Efter förlossningen
      • Enbarnsföräldrar
      • Ensam förälder
      • Far/morförälder
      • Flaskmatning
      • Flerbarnsförälder
      • Fosterförälder/barn
      • Förälder/Funktionsnedsättning
      • Föräldrapenning
      • Hemmaförälder
      • Inhandla
      • Kost/Matvanor
      • Mobbning
      • Mor-och farförälder
      • Namn
      • Njutningsföräldrar
      • Pappor
      • Pedagogik
      • Prematurbarn
      • Regnbågsfamilj
      • Relation/samliv
      • Resa med barn
      • Skola
      • Styv/Bonusförälder
      • Syskon
      • Sång/Lek/Boktips
      • Säkerhet
      • Sömn/Dygnsrytm
      • Tonåring
      • Tvillingförälder
      • Ung förälder
      • Ungdomar
      • Uppfostran
      • Utlandsförälder
      • Åkomma/sjukdom
      • Övrigt
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • Jävla muppfan!!
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Vad är Hirschsprungs sjukdom?? l
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm