X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jaha han sov till 2 inatt och fick mat 150 ml somnade om men vaknade igen kl. 3.30 för att ha mer mat han slukade 150 ml till och sedan så vaknade han vid 6.00 och var väldigt fisig och gnällig så jag fick vyscha honom till 7.15 då gick jag upp med honom. Han var nöjd i babysittern utan gung i ca 10 minuter sedan så började skriket igen, han fick mat 150 ml men han fortsatte att skrika till vi skulle åka till dagis och lämna töserna då sov han men vaknade igen nu när vi kom hem och började skrika. Sitter just nu och gungar honom i babysittern och nu är han relativt nöjd. Ska nog ta och lägga honom i vagnen och gå ut och gå en runda så får vi se om han somnar.
Låter inte alls kul, lider med dig.. Mitt första barn var ett mkt skrikigt barn, skulle vara i rörelse HELA tiden, bästa sättet att hålla honom lugn var att bära honom i bb-greppet, ha honom på underarmen på mage och hålla min hand mellan hans ben, vilken jäkla förklaring :S..
Han lugnade sig faktiskt vid 3 månader då började jag med vanlig mat (pure´ alltså).
Låter som att det kan vara något med magen. Håller med att han verkar äta stora mängder, men han är ju en stor kille också :).
Hur mkt äter han om han får en flaska som det är "fri tillgång" på, alltså om du gör iordning 200ml, slukar han den också eller tar det stop nån gång?
Att dom vill äta hela tiden kan ju tyda på kolik/magknip också.
Jag har en dotter nu som visserligen varit väldigt sjuk och blivit opererad men trots det spyr så mkt att hon nu är uttorkad, fick en ny sorts mat som heter Elfamil, den tjocknar i magen av magsyran så den stannar kvar, hon kräks MYCKET mindre...
Om du ska gå över till mjölkfritt så ta inte nutramigen, pröva den andra sorten, Nutran smakar BLÄ och luktar värre än värst!!!!
Hoppas det löser sig men det gör det, han skriker inte på det sättet när han är 15 år ;), se framåt fast det är skitjobbigt. Kram