X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
hm, vad skönt..jag måste fått tag i nån idiotisk bok! Får jag passa på att fråga om någon av era pojkar var riktigt besvärliga vid nio månader? Just nu sover han som en kratta och yr omkring i sängen som besatt av demoner, ögonen är stängda men han gallskriker. Det händer ca 3 ggr per natt och resten av natten är han väldigt orolig men skriker inte direkt. Han är väldigt förkyld och störd av det, men det känns som det inte har med det att göra..
Jag sätter en hundring på separationsfasen

. På storebror märktes den inte så mycket, sov lite oroligare från 8½-9½ månad ungefär och ville inte gärna vara hos någon annan än mig eller pappa. Lillebror....ja, vad ska man säga om lillebror

. Han vaknade ledsen var 30-60 minut nätterna igenom utan undantag i 3 månader. Det var *kul*. Gick upp och vaggade i famnen varje gång. Det gick plötsligt bara över strax efter 9 månader och han sover numera jättebra (vi har inte gjort eller ändrat något) oftast hela nätter.
Orolig sömn är rätt kännetecknande för barn i åldern 6-12 månader. De här två artiklarna är bra tycker jag:
www.alltforforaldrar.se/page/artikel/bebisen-...www.alltforforaldrar.se/page/artikel/barnet-9...Vill bara understryka att inte fastna allt för mycket i vad de ska kunna när. Våra pojkar är väldigt olika på alla sätt och vis. Barn är olika

. Det BVC kollar är vad 80% av barnen i den ålder brukar klara.....det innebär att var femte faktiskt inte gör det.
Här är BVC:s rutiner (en 9-månaders behöver INTE agera efter instruktioner

):
www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=2...