När min son var runt 4 månader så började jag ge honom Nutramigen. Vi märkte en enorm skillnad! När han var runt 7 månader så tänkte vi testa att ge han vanlig välling igen, det gick jätte bra till en början. Han åt våran mat med mjölk i och även bröd med mjölk i osv..
Men sen efter typ en månad så började han helt plötsligt sova jätte dåligt! Vaknade på nätterna och kunde vara vaken en par timmar och vara ledsen, vaknade oftast klockan 5 på morgonen och ville kliva upp då. I samma veva så fick han 2 tänder. Men vi började med mjölkfritt ändå igen, och redan efter en vecka blev det STOR skillnad. Nu sover han ända fram till klockan 5 på morgon, då ger jag han välling sen somnar han om till klockan 7, så härligt! Han är nu 9 månader. Nu vet ju inte vi om det beror på mjölkallergi eller tänderna. Men oavsett så tänker vi göra så här ett tag till för att sen försöka introducera igen.
Nutramigen var våran räddning när han var liten så tveka inte att börja med det om du misstänker mjölkallergi.