Jag fick igår reda på att Nestle bytt ålders steg på Nan 1 och 2. Är i chock och det här kan bli lite rörigt.
För 3 veckor sen blev min son 4 månader och man skall då byta till Nan 2 enligt deras direktiv vilket jag då gjorde. Igår hade jag några väninnor över som oxå fått barn och den ena reagerade på att jag gav Nan2 till min son, jag sa naturligtvis har jag bytt då man ska göra det vid 4 månader. Hon säger då att NEJ det står 6 månader på kartongen, jag blir helt perplex och vi kollar då gemensamt, och upptäcker då naturligtvis att det ståår 6 månader, vi kollar även på några Tetras som jag har av Nan2 där det står 4 månader.
De har då bytt nån gång sen jag startade med Nan2 och inte informerat om detta, när jag ifrågasatte detta på butik där jag köpt ersättningen igår, då de säljer både gamla och nya NAN 2 så kom det upp en informations skylt väldigt snabbt där det nu står att de bytt recept och ålders stege.
Jag har idag varit i kontakt med hon som är marknadsansvarig för Nan från Nestles sida och det enda hon gjorde var att beklaga att detta hänt och att deras säljare inte HUNNIT sätta upp denna kritiska information i butikerna.
Jag finner det helt otroligt att butiker säljer båda varianter och att jag endast fick denna respons från Nestle,
Jag har försökt få tag på min BVC sköterska för att höra vad detta kan ha för eventuella konsekvenser för min sons välbefinnande men ännu inte fått tag på dem.
Jag är orolig, nån som kan och vet vad det är för skillnad?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-10 12:28
Då det är många som inte läser hela tråden innan de kommenterar så är RECEPTET ändrat (skillnaderna redovisas i tråden av en annan familjelivs medlem) och man skall INTE ge NAN2 förrän 6 månader och ger man NAN2 skall man ge det tillsammans med annan föda.
Jag skrev inte detta för att vara rolig eller för att ta upp nåns tid, de flesta förstår att det är en ganska stor sak för mig att jag gett min son detta men många påhopp blir det. Så tråkigt att folk beter sig så..
Jag tycker man bör läsa tråden innan man kommenterar,