X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hej!Lider med dig, måste vara jättejobbigt!!! Har William inte haft skor eller skenor alls sen han började ta av sig dom? och hur gammal var han då? Är det därför han måste opereras nu? Det var många frågor, men jag vill veta allt om dessa gullefötter! Hoppas nu det går bra för er!Kram Jennie o Elsa
Tack för dina frågor och medlidandet!
William hade gips i början, sedan db-skor med skena emellan och sedan benskena.
William är idag 2 år och 3 månader gammal. Gipset i början funkade så bra som de nu kan funka. Sedan då db-skorna med skena emellan kom började de stora trubblet. Han lyckades hela tiden ta av skorna. Vi drog åt dem rätt hårt men han fick av dem ändå. Han är väldigt envis och stark denna unge man.
Han har gullefot vä sida och eftersom de inte funkade med db-skorna så fick han istället skena på vä ben + fot. Den lyckades han ta av hela tiden den med.
Så läkaren besluta i samråd med OTA och oss att de vara med stor risk för operation sen. De var inte helt unikt även om de var ovanligt att de inte funkar på alla barn. Nu kommer han att efter operation vara gipsad i 6 veckor och han får gå på foten under tiden.
Ikväll har jag och karln pratat om de praktiska runt omkring. Den första veckan så kommer William vara hemma men sen vill de på dagis att han ska komma tillbaka så snart som möjligt med en succesiv ökning. Där vi kommer att vara med i början.
Jag och karln kommer att dela upp arbetstiden så vi inte förlora så mycket varken han eller jag.
Vi har inte potttränat William så mycket då de känns dumt med tanke på gipset och så men de tar man sen. Tur att William inte är helt emot vagnen så kan man gå ut på promenad ner på stan sen.
Idag märks de inte så mycket på att han drar in foten då han springer men jag och hans läkare ser ju det som är lite yrkesskadade.