Tänkte att jag kunde slänga in lite funderingar här.
Min dotter hade reflux som liten och blev medicinerad upp till 1½ år. Efter en kontraströntgen togs medicinen bort och vi litade på att hon då var frisk.
Sömnen har dock inte blivit bättre med åren utan hon vaknar fortfarande massor av gånger per natt trots att hon är över 4 år. Det spelar ingen roll om vi sover hemma eller borta, går och lägger oss tidigt eller sent eller annat.
Nu har hon precis haft vinterkräksjukan och både hon och lillasyster fortsatte att kräkas och ha diarré av och till en månad. Sedan var de friska en vecka och så blev de förkylda.
Varje kväll skriker dottern många gånger efter att hon somnat, när man kommer in till henne ser man att hon sväljer och sväljer hela tiden och hon säger att det är obehagligt i halsen. På dagarna har hon inga sådana här problem alls.
I förrgår berättade hon för mig att hon hon ligger ner kommer det upp "vatten" i halsen på henne och att det är jätteobehagligt. Jag frågade om hon menar att det händer nu när hon är sjuk men då svarade hon: "Nej, det är alltid så här när jag ligger ner".
Vad tror ni, kan man få tillbaka reflux efter en svår magsjuka eller har hon haft det hela tiden?
Vi har kontaktat läkare som i sin tur skulle kontakta barnläkare för ev. insättning av Zantac igen.