men oj ja har suttit å skrivit i en jätte gammal tråd tydligen :S
men kopierar det ja skrev in hit då ist
Halloj!
Har läst runt i alla dessa trådar om reflux så länge nu å känner att det är dags att jag skriver några rader, kanske nån har tips, råd eller nånting för börjar bli desperat....
Min yngsta son är nu 9 månader å det har varit 9 tuffa månader, de första månaderna av skrik å massa bärande, inte kunde han bajsa själv utan fick alltid använda en termometer i stjärten tills han blev 4 månader. Hans mage pendlade mellan stenhård å lös trots att jag ammade å bvc sa att då skulle han inte kunna bli sådär hård, han fick laktulos titt som tätt...
Började med ersättning efter ett tag för det bara krånglade, å med krångel menar jag att han åt så lite sen skrek han rätt ut å ville inte ha mer, så höll han på så några dagar så då ställde ju min kropp in sej på att han åt lite, sen helt plötsligt (ofta efter en förstoppning släppt) så ville han bara äta å äta å äta, ja då räckte inte mjölken till å han skrek efter mer, så dom gångerna tog vi till ersättning...
Han var aldrig riktigt nöjd, sov jätte dåligt tyckte vi...
från juni-juli nångång blev nätterna riktigt hemska, han skrek sej igenom nätterna, sov aldrig, å det har bara blivit värre å värre, han vill oftast inte äta, bvc har ignorerat vårt problem, "han är bara kanske sån"... Vi bytta bvc nu i höstas, första besök sa sköterskan att nånting är fel, ett barn ska inte skrika sej igenom nätterna å aldrig kunna sova, kanske nån allergi sa dom.
okej, men vi skulle få vänta i 14 dagar på ett läkarbesök...
Det gick inte, han blev sämre å sämre, åt INGENTING ALLS, en kväll skrek han i sån panik så vi åkte in på akuten.
Läkarn tyckte att han var så blev å glåmig å såg inte alls pigg ut, hon tyckte inte vi skulle måsta vänta på läkarbesöket vi hade inbokat utan ville att vi skulle berätta alla hans problem så skulle hon fundera vad det kunde vara, helkonstigt att vi inte fått prova mjölkfritt tyckte hon, det skulle vi göra direkt, MEN när vi berättade om hans konstant dåliga andedräkt nämnde hon reflux, men vi skulle ändå testa mjölkfritt i 2v sen skulle hon ringa oss...
testade mjölkfritt, visst började han äta lite smått av vällingen åtminstone men han blev inte bättre, tillslut ringde vi å frågade för vi tyckte han bara blev sämre igen...
blev ett besök på barn å tog lite allergitester, visade inget...
Fick zantac att testa i 2v, 1v gick jätte bra sen blev han som vanligt igen, åt inget å skrek sej igenom nätterna å just det han har haft konstant hosta sen han föddes oxå å den kom oxå tillbaka då :(.
då fick vi nexium att testa i 2v, gick bra några nätter å nu sämre några nätter... på onsdag har vi tid på barn igen... men hostan är borta men nätterna är inte bra än å han äter inte så bra.
sist vi var på bvc hade han knappt gått upp nånting å dom sa att han förlorat nästan allt underhudsfett :(, det kan snabbt bli allvarligt sa dom å att besöket på barn på onsdag är jätte viktigt för hans del...
har funderat i alla banor läst massor, visst stämmer mkt på reflux men varför hjälper medicinen bara till viss del??
nån som har varit i liknande situation??
mammastinsen.blogg.se så skrev ja i en annan tråd, kan tillägga att han alltid kaskadkräktes då han va liten å ammades, jämt jämt jämt...
vi har fortsatt med mjölkfritt för läkarn tror det hör ihop med refluxen.
nu har han blivit jätte mkt sämre igen, sover dåligt, skriker å grinar, ser lite hängig ut, lös i magen (gult) å till å med börjat bajsa i sömnen på natten (har inte hänt sen han var bebis). å börjar fundera om han är känslig mot gluten för ja har gett han bröd ja bakat som är mjölkfritt, men det är ju mjöl så kanske det han reagerat på?
har inte gett han bröd på flera dagar nu men det håller i sej än, lök tål han inte heller å likaså blev han sämre av lax...
nån som har liknande erfarenheter? kan gluten å reflux ha ett samband?
ska till barn imorrn, känns som ja har en miljon frågot å ETT krav: hjälp honom!