X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
just nu ger vi bara en påse. Har funderat på att öka det till en morgon och en kväll, men är orolig för att det sitter ett stopp och att en ökning av movicol då inte skulle hjälpa. för visst är det så att den mjukar upp det nya bajset, men inte ett stopp!?
det jobbiga med resulax är att hon blir fullkomligt panikslagen och min sambo får hålla fast henne och jag ge henne resulaxen. har aldrig testat klyx på henne. detta var första gången som det inte hjälpte med resulax :(
hur är de att ge medicin å alvedon då? vissa ungar försöker slippa geno å bli galna, för då ger vissa föräldrar/annan vuxen upp, och då har dom kommit på nå bra för å slippa... ja har aldrig bett om lov, utan talar om att nu måste vi ta en alvedon i rumpan/tempen eller vad de nu är.. och så gör vi de.. men när ja hade en annans barn här (2½år) å skulle ge alvedon så fick hon utbrott som ja aldrig sett förr, och där har dom noll regler och är mesiga och låter henen bestämma,bara för att de är lugnast så..
(((( Jag säger absolut inte att ni är så)))) men bara på hur man säger och sen gör saker har stor betydelse för barn.. att vara rak och bestämd, och inte pjåska och lixom hålla med o att de inte är kul - då gör man de svårare för både för sig själv och barnet.. jag va tydligen jättesvår å få i medicin, och min mamma är supermesig..
förklara varför hon måste få medicin i rumpan, och att de kommer kännas bättre sen.. klyx fick min dotter jätteont av (prova flera gånger) och vägrade bajsa på pottan i månader.. men resulax funkar,och man kan ju ge en till om de inte kommer så mkt efter första.. (sa iaf barnkliniken till mig)
har märkt att de är bäst om hon ligger på mage när hon får den, och så fort hon blev 3 år förde ja in den mer än halva,då blev de mkt bättre.. microlax har inte gjort ont på in dotter heller, men kör nu resulax bara för de är mer i en sån -då borde de ge bättre resultat tänker ja..