X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Min lille är lite för liten för att klara det så bra själv, jag hoppas att vi ska få det att fungera så när han blir lite större - vårt problem just nu är att inte ens fasthållningen som känns så hemsk & obehaglig fungerar, han är för stark & lyckas ta sig ur t.o.m. när vi är två som försöker hjälpas åt.. Man känner sig som världens mest fruktansvärda förälder som gör på det viset
Men om han är så stark så borde han ju klara hålla den själv :) Han kanske inte klarar det perfekt i början så man får hålla koll på att den vita fliken åker in och ut och räkna sakta sakta mellan varven när den hamnat fel.
Jag vet ju inte alls hur just er son är, men kanske efter att få ha provat lite själv några ggr, så är det lättare för er att flinka in en hand om visa hur man håller den och lättare att hålla på plats:)
Visst känner man sig hemsk, men det är viktigt att veta att man INTE är hemsk, du gör något gott.
Min läkare gav mig dock rådet när hon väl "börjat hata den mindre", att när det var nödvändigt att ge så istället för att "tvinga" henne, kunde man puffa precis utanför munnen "dubbel dos", så fick hon i sig den vägen.
Likadant gör jag när hon sover, då puffar jag utanför näsan, sen väntar, sen puffar igen, sen väntar, puffar, väntar och puffar, hon ska ha två puffar i vanliga fall, så det blir fyra på det här viset...