X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Tja, jag fick dignosen laktosintollerant som tvååring och vid sex år var jag friskförklarad. Fick gå på regelbundna kontroller där jag fick dricka mjölk för att se hur magen reagerade. Spydde som en gris och blev akut dålig i magen av produkter med laktos. Dock inga problem med produkter med mjölkprotein, inga utlsag mm. Menar du att läkarna hade fel?
Alla läkare är faktiskt inte så kompetenta som dom kanske vill påskina, det är ett faktum. Det görs dagligen tusentals misstag inom läkarvården. Säger inte att just din läkare hade fel, det
finns undantag. Men de är mycket få. Dock kvarstår faktum att det i så fall ändå inte växer bort, de fåtal som faktiskt har intolerans som framträtt även tidigt har ju givetvis kvar det hela livet eftersom man inte helt plötsligt bara utvecklar det enzym som krävs för att bryta ner laktos. Förövrigt behöver man absolut inte få utslag vid mjölkproteinallergi.
Anledningen till att laktosintolerans i princip inte existerar hos så små barn är för att alla barn föds med detta enzym, det är ett krav för mänsklig fortlevnad eftersom vår egen modersmjölk också innehåller laktos. Men som sagt så kan intoleransen utvecklas senare i och med att enzymet kan försvinna med åldern (rent biologiskt sett då det inte längre behövs eftersom amning inte längre är nödvändig).