Nu kunde jag inte se bilderna i TS, men rekommenderar, precis som många andra, att man tar allergimedicin mot myggbetten ifall de blir för j*vliga.
Led i över 20 år av mina myggbett och trodde att det var fullt normalt att de skulle klia i 2 veckors tid och se ut som bölder/vattkoppor. Tills jag kom på att det faktiskt finns allergimedicin mot sånt och att man inte är en vek "mes" om man tar det

Började köpa receptfria antihistamintabletter och har, efter läkares rekommendationer, också ätit dom i förebyggande syfte. En tablett om dagen då jag vistas på ställen med mycket mygg, t.ex. på sommarstugan. Tycker att jag dels inte får lika många myggbett och att dom dels kliar mindre/försvinner snabbare.
Är nog lätt allergisk mot myggbett. Tror jag är lite allergisk mot insektbett/-sting överlag också. Har endast en gång blivit stucken av en geting/ett bi och det var på ena knät. Halva benet blev rött och svullet och jag fick nog någon slags allergisk chock för jag blev illamående och trött och måste gå lägga mig, sov typ 4 timmar mitt på dagen! Blir också väldigt irriterad av myrbett och fick igår nåt slags knottbett (tror jag) på ena benet igår som nu svullnat upp och svider/kliar mycket.
Väldigt synd om mig nu då, som inte får äta nåt antihistamin alls då jag är gravid! De "traditionella" botemedlen som aloe vera, diverse stift etc. hjälper inte alls på mig. Har väl också prövat kortisonsalva som inte hjälpte nämnvärt, det enda som funkar är alergimedicinen som jag nu då inte får äta