X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Vad jobbigt för er! Har du läst tråden från BW forumet kring tidiga morrnar? Jag tänkte länka till den med BW forumet var tyvärr nere. Skönt iallafall att det bara är varannan dag det gäller.Bara för att jag skrev att dottern hade problem med sömnen igår så sov hon hela natten inatt igen Jag hoppas det vänder snart för er också snart!
Jepp, jag har läst... Och insett att jag gjort hel fel, nämligen tagit bort en sömnlur rakt av. BW förespråkar att man ska ta det successivt (det ligger inte riktigt i min natur att göra sker lite i taget...), annars kan man riskera ÖT.
Men, som sagt, tidiga mornar började innan vi tog bort en lur, och innan han började på dagis. Nu sov han som en stock hela natten, och vaknade inte förrän klockan 7. Och var på jättegott humör! Pigg och glad och full i bus, precis som det ska vara när man ska gå till dagis.
Det blev faktiskt bättre när vi mörklade helt och hållet, men det är svårt att avgöra vad som ledde till vad i detta fallet, eftersom dagisstarten har inneburit så många förändringar på en gång. Mycket utevistelse, tex, är ju något vi inte har varit så bra på...