X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hej Nä, gjorde inget särskilt. Inga förändringar med daglurarna heller. Jag har tagit upp honom, gett välling och lagt tillbaka i spjälisen. Låg själv bredvid med handen på hans rygg, ibland somnade han då vidare en stund. Om han inte gjort det, utan börjat knorra, så har jag tagit honom i min säng och legat och myst i mörkret. Ingen uppstigning före halv 7! Sen började han plötsligen sova till 7 bara så där. Det enda jag kan tänka vi gjort annorlunda är att vi varit ute mer sedan det blivit mildare väder. Nu ska jag iväg och jobba i USA några dagar, första gången borta från lille-gosingen, huuu.
Hur får ni till att ligga och mysa i sängen. Jag försöker med mitt lilla troll, men har han fått för sig att inte sova så tänker han inte sova... KLättrar på mig, klöser mig i ansiktet, skriker/ylar/tjuter som om han håller på att få en arm avsågad eller nått sånt

Han somnar ok på kvällarna, efter en flaska välling, men sen så är det cirkus på natten. Ibland hjälper en flaska välling till på natten, men ibland inte. Han vill helst att vi skall stå med honnom och vagga. Försöker lägga ner honnom när han är trött, men fortfarande vaken, men då skriker han hysteriskt igen. Brukar försöka lägga honnom hos mig, men han kan skrika lika hysteriskt då. ¨
Har lust att bara låta honnom skrika av sig och sitta bredvid och hålla handen, men tycker det käns obehagligt att låta honnom skrika så hysteriskt så länge. Han har gjort såhär mer eller mindre sen han föddes. Nu är han 10 mnd. Han har perioder som är bättre med endast 1-2 uppvak som han somnar om gott efter bara man ger nappen. Men i perioder så skall han upp var till varannan timme och kan skrika i en timme åt gången innan vi får han att lugna sig.
Funderat på separtionsfas, men han är ju lika hysterisk när han ligger hos mig. Mardrömmar hos så små? Kan de yttra sig i hysteriskt skrik? Eller har jag möjligtvis bara en mycket envis och bestämd unge som kommit på hur man gör för att få som man vill? (han bråkar när vi skall äta också)
Blev vist lite långt. Men behövde skriva av mig lite....