Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Förälder
  • Sömn/dygnsrytm
  • Inspirerad av Baby Whisperer / Somna utan gråt - häng på här! Del 2
Sömn/dygnsrytm - Förälder
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Sömn/dygnsrytm
Förälder
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Inspirerad av Baby Whisperer / Somna utan gråt - häng på här! Del 2

Ons 6 jan 2010 10:09 Läst 26858 gånger Totalt 981 svar
    ananasen01
    Visa endast
    Här kommer fortsättningen på den mycket poplära Baby Whisperer tråden. Här får du råd & tips och mycket stöd från många kloka mammor.

Känner du att du vill införa tydliga dagsrutiner vad gäller mat, aktivitet och sömn i vardagen men vet inte riktigt vart du ska börja? Eller har du redan "fixat" tydliga rutiner och bra nattsömn och har lust att agera bollplank? Kanske kan du mkt om Tracy Hoggs "The Baby Whisperer-skolan" och "Somna utan gråt"?

För alla er som är nyfikna på vad BW innebär och hur man gör, läs gärna denna blogg: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b52222.html

Rekommenderar även att du läser på den gamla tråden, visserligen väldigt många inlägg, men den innehåller många bra tips & trick.
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m47883487.html

Själva boken kan du beställa på Bokus/Adlibris. Tracy Hogg (The Baby Whisperer) har skrivit flera böcker, rekommenderar "The Baby Whisperer Solves All Your Problems (By Teaching You How To Ask The Right Questions)" - som har ett brett innehåll och riktar sig från ca 0-1,5 år, sen har hon böcker för äldre barn.

Välkommen!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 91
    4. 92
    5. 93
    6. 94
    7. 95
    8. 96
    9. 97
    10. ›
    11. »
    1. MalinEddie
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 09:34
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Jag förstår att det känns tufft men se till att njut av resan och den tid för dig själ som du har mellan jobben också. Jag blir faktiskt lite avis, vart i USA bär det av?
      Vad bra och avslappnat ni verkar ha hanterat mornarna!
      Trevlig resa nu{#lang_emotions_smile}
    2. lillamy30
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 10:11
      Hej Nä, gjorde inget särskilt. Inga förändringar med daglurarna heller. Jag har tagit upp honom, gett välling och lagt tillbaka i spjälisen. Låg själv bredvid med handen på hans rygg, ibland somnade han då vidare en stund. Om han inte gjort det, utan börjat knorra, så har jag tagit honom i min säng och legat och myst i mörkret. Ingen uppstigning före halv 7! Sen började han plötsligen sova till 7 bara så där. Det enda jag kan tänka vi gjort annorlunda är att vi varit ute mer sedan det blivit mildare väder. Nu ska jag iväg och jobba i USA några dagar, första gången borta från lille-gosingen, huuu.
      Hur får ni till att ligga och mysa i sängen. Jag försöker med mitt lilla troll, men har han fått för sig att inte sova så tänker han inte sova... KLättrar på mig, klöser mig i ansiktet, skriker/ylar/tjuter som om han håller på att få en arm avsågad eller nått sånt Han somnar ok på kvällarna, efter en flaska välling, men sen så är det cirkus på natten. Ibland hjälper en flaska välling till på natten, men ibland inte. Han vill helst att vi skall stå med honnom och vagga. Försöker lägga ner honnom när han är trött, men fortfarande vaken, men då skriker han hysteriskt igen. Brukar försöka lägga honnom hos mig, men han kan skrika lika hysteriskt då. ¨

Har lust att bara låta honnom skrika av sig och sitta bredvid och hålla handen, men tycker det käns obehagligt att låta honnom skrika så hysteriskt så länge. Han har gjort såhär mer eller mindre sen han föddes. Nu är han 10 mnd. Han har perioder som är bättre med endast 1-2 uppvak som han somnar om gott efter bara man ger nappen. Men i perioder så skall han upp var till varannan timme och kan skrika i en timme åt gången innan vi får han att lugna sig.

Funderat på separtionsfas, men han är ju lika hysterisk när han ligger hos mig. Mardrömmar hos så små? Kan de yttra sig i hysteriskt skrik? Eller har jag möjligtvis bara en mycket envis och bestämd unge som kommit på hur man gör för att få som man vill? (han bråkar när vi skall äta också)

Blev vist lite långt. Men behövde skriva av mig lite....
    3. Flickan och kråkan
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 10:24
      Funderat på separtionsfas, men han är ju lika hysterisk när han ligger hos mig. Mardrömmar hos så små? Kan de yttra sig i hysteriskt skrik? Eller har jag möjligtvis bara en mycket envis och bestämd unge som kommit på hur man gör för att få som man vill? (han bråkar när vi skall äta också)Blev vist lite långt. Men behövde skriva av mig lite....
      Vår yngsta hade en riktigt jobbig separationsfas. Låg tidigare för vår del, mellan 5½-9 månader. Vi samsover med båda våra, men just då räckte det verkligen inte. Han vaknade varje timme minst superledsen. Inte ens amning hjälpte. Fick gå upp och vagga. Stoppade ner honom i bärselen där han blev lugn och somnade om. Über-jobbigt, men det gick över. Att bara ligga nära har aldrig hjälpt allena när någon av våra pojkar haft jobbiga sovperioder och varit riktigt små. Nu är vår yngsta 10 månader och sover bra igen, ofta hela nätter och nu är min närhet det som räcker när han vaknar till.....men nu är han ur separationsfasen . Han manipulerar i alla fall inte det behöver du inte oroa dig för, han är för liten för det.
    4. lillamy30
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 11:00
      Vår yngsta hade en riktigt jobbig separationsfas. Låg tidigare för vår del, mellan 5½-9 månader. Vi samsover med båda våra, men just då räckte det verkligen inte. Han vaknade varje timme minst superledsen. Inte ens amning hjälpte. Fick gå upp och vagga. Stoppade ner honom i bärselen där han blev lugn och somnade om. Über-jobbigt, men det gick över. Att bara ligga nära har aldrig hjälpt allena när någon av våra pojkar haft jobbiga sovperioder och varit riktigt små. Nu är vår yngsta 10 månader och sover bra igen, ofta hela nätter och nu är min närhet det som räcker när han vaknar till.....men nu är han ur separationsfasen . Han manipulerar i alla fall inte det behöver du inte oroa dig för, han är för liten för det.
      Han är tio månader nu... Har snurrat och varit strulig med sömnen sen ca fem månader. Kanske samma då. Har läst om BW-metoderna flera gånger men har nog gett upp för lätt. Nu har jag fått med pappan på jobbet också så kanske vi kan stötta varandre och klara det. Han har sovit bra i perioder, men kanske bara en eller två hela nätter sen han föddes Sov bättre en stund när han fick eget rum, men nu är det knas igen.

Ja han förstår nog inte att han skriker tills han får som han vill. Men han har väl antagligen en stark känsla som han inte gillar, och då skriker han tills man löser det åt honnom och han får en annan känsla. Den lösningen hittils har varit att vagga och ge välling.

Han har i perioder bara sovit dagslurarna i bärselen, men sen ett par månader tilbaka sover han dagslurarna hyfsat bra i egen säng.
    5. Flickan och kråkan
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 11:04
      Han är tio månader nu... Har snurrat och varit strulig med sömnen sen ca fem månader. Kanske samma då. Har läst om BW-metoderna flera gånger men har nog gett upp för lätt. Nu har jag fått med pappan på jobbet också så kanske vi kan stötta varandre och klara det. Han har sovit bra i perioder, men kanske bara en eller två hela nätter sen han föddes Sov bättre en stund när han fick eget rum, men nu är det knas igen. Ja han förstår nog inte att han skriker tills han får som han vill. Men han har väl antagligen en stark känsla som han inte gillar, och då skriker han tills man löser det åt honnom och han får en annan känsla. Den lösningen hittils har varit att vagga och ge välling. Han har i perioder bara sovit dagslurarna i bärselen, men sen ett par månader tilbaka sover han dagslurarna hyfsat bra i egen säng.
      Ja, vi har inte kört vare sig "somna utan gråt" eller BW, utan kört vår egen "vagga-tills-det-går-över"-metod. Har fungerat med två barn hittills, men jag gillar både Pantley och BW......har bara inte riktigt passat oss som familj och vår situation riktigt
    6. Flickan och kråkan
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 11:22
      Läste precis Eckerbergs sida om barns sömn.....ogillar hans metod å det skarpaste, men helt dålig kläm på det här med barns sömn har han ju inte. Blev lite full i skratt:

"Barn har ofta mycket uppvak efter 4-5 månaders ålder" - Nej, det menar du inte

"Under sitt andra levnadshalvår börjar många barn att vakna vid 05 och tycka att det är morgon. De är oftast morgonmänniskor i den åldern" - Nej, det menar du inte
    7. MalinEddie
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 11:25
      Hur får ni till att ligga och mysa i sängen. Jag försöker med mitt lilla troll, men har han fått för sig att inte sova så tänker han inte sova... KLättrar på mig, klöser mig i ansiktet, skriker/ylar/tjuter som om han håller på att få en arm avsågad eller nått sånt Han somnar ok på kvällarna, efter en flaska välling, men sen så är det cirkus på natten. Ibland hjälper en flaska välling till på natten, men ibland inte. Han vill helst att vi skall stå med honnom och vagga. Försöker lägga ner honnom när han är trött, men fortfarande vaken, men då skriker han hysteriskt igen. Brukar försöka lägga honnom hos mig, men han kan skrika lika hysteriskt då. ¨ Har lust att bara låta honnom skrika av sig och sitta bredvid och hålla handen, men tycker det käns obehagligt att låta honnom skrika så hysteriskt så länge. Han har gjort såhär mer eller mindre sen han föddes. Nu är han 10 mnd. Han har perioder som är bättre med endast 1-2 uppvak som han somnar om gott efter bara man ger nappen. Men i perioder så skall han upp var till varannan timme och kan skrika i en timme åt gången innan vi får han att lugna sig. Funderat på separtionsfas, men han är ju lika hysterisk när han ligger hos mig. Mardrömmar hos så små? Kan de yttra sig i hysteriskt skrik? Eller har jag möjligtvis bara en mycket envis och bestämd unge som kommit på hur man gör för att få som man vill? (han bråkar när vi skall äta också) Blev vist lite långt. Men behövde skriva av mig lite....
      Hur ser era dagar ut nu? Har du läst BW boken eller somna utan gråt? Jag har läst båda böckerna och är gärna med och bollar{#lang_emotions_smile}
      När vår son var 10 månader fixade vi till hans sömn med hjälp av PU/PD från babywhisper. Sen dess har han sovit otroligt bra både dagtid och nattetid. Anledningen till att vi gjorde detta var att han var beroende av att vaggas tillbaka till sömns vid varje uppvak. Det vart ohållbart i längden när uppvaken var längre och längre. Liksom er son skrek han vid uppvaken. Jag tror nu i efterhand att det berodde på att han var jättetrött. Berätta gärna mer om er situation!
    8. lillamy30
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 13:32
      Hur ser era dagar ut nu? Har du läst BW boken eller somna utan gråt? Jag har läst båda böckerna och är gärna med och bollarNär vår son var 10 månader fixade vi till hans sömn med hjälp av PU/PD från babywhisper. Sen dess har han sovit otroligt bra både dagtid och nattetid. Anledningen till att vi gjorde detta var att han var beroende av att vaggas tillbaka till sömns vid varje uppvak. Det vart ohållbart i längden när uppvaken var längre och längre. Liksom er son skrek han vid uppvaken. Jag tror nu i efterhand att det berodde på att han var jättetrött. Berätta gärna mer om er situation!
      Hejsan
      Har inte läst böckerna, men läst om metoderna på internett. Sonen har ganska nyligen gått över från tre sovstunder pr dag till två. Jag tycker om scheman så vi följer ganska noggrant följande

Vi går upp mellan 6-7. Beror på när han vaknat och hur länge jag klarar av att hålla honnom i vart fall någorlunda lugn på rummet.
      Frukost 7.30 (gröt)
      sova fm. ca 9-10 (10.30)
      Lunch 11. En burk mat
      Leka och pyssla
      14 mellanmål (frukt, smörgås)
      sova strax efter det. (bli ju inte helt efter EASY-metoden förstår jag, men det blir snurr med sovtiderna annars)
      16.30-17 middag, lagad mat som lunch
      18.30 välling

Sen nu efter han var magsjuk för snart två veckor sen, så har han haft mer lust att bara dricka välling än att äta något annat. Så nu får han välling vid ca 22 igen och sen så försöker jag att inte ge mer, men har kapitulerat ett par gånger när han bara skriker. Tänker att han kanske åar hungrig efter matvägran på dagen och energiunderskott efter magsjukan. Men misstänker att det snarare är smidigt för han att äta i sömnen på natten oc h leka på dagen

har läst om pu/pd och väl försökt den fast inte klarat den helt. Blir ju bekymrad när han skriker så hysteriskt. Här börjas det inte med lite gnäll uten det är storylande direkt oftast. Kan tro att han har ont ngn stans. Men det utesluts gång på gång
    9. MalinEddie
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 18:11
      Hejsan Har inte läst böckerna, men läst om metoderna på internett. Sonen har ganska nyligen gått över från tre sovstunder pr dag till två. Jag tycker om scheman så vi följer ganska noggrant följande Vi går upp mellan 6-7. Beror på när han vaknat och hur länge jag klarar av att hålla honnom i vart fall någorlunda lugn på rummet. Frukost 7.30 (gröt) sova fm. ca 9-10 (10.30) Lunch 11. En burk mat Leka och pyssla 14 mellanmål (frukt, smörgås) sova strax efter det. (bli ju inte helt efter EASY-metoden förstår jag, men det blir snurr med sovtiderna annars) 16.30-17 middag, lagad mat som lunch 18.30 välling Sen nu efter han var magsjuk för snart två veckor sen, så har han haft mer lust att bara dricka välling än att äta något annat. Så nu får han välling vid ca 22 igen och sen så försöker jag att inte ge mer, men har kapitulerat ett par gånger när han bara skriker. Tänker att han kanske åar hungrig efter matvägran på dagen och energiunderskott efter magsjukan. Men misstänker att det snarare är smidigt för han att äta i sömnen på natten oc h leka på dagen har läst om pu/pd och väl försökt den fast inte klarat den helt. Blir ju bekymrad när han skriker så hysteriskt. Här börjas det inte med lite gnäll uten det är storylande direkt oftast. Kan tro att han har ont ngn stans. Men det utesluts gång på gång
      Hur länge sover han på eftermiddan? Har han riktigt mörkt i sovrummet? Är ni ute på dagarna?
      PU/PD är ju ingen skrikfri metod men jag förstår att det är jobbigt om han gråter hysteriskt. Blir han väldigt ledsen ska du enligt PU/PD ta upp honom i famnen och sedan lägga ner så fort han är lugn. Skriker han åter mycket när du lägger ner honom och han ej går att lugna i sängen så tar du upp honom i famnen igen och gör likadant. Det är bra att prata lugnande samtidigt, det smittar av sig på barnet. Här skrek lillkillen också en del när vi körde. Lillkillen var ju van att bli vaggad och var självklart frusrerad. Det kändes dock okej eftersom vi aldrig lämnade hans sida. Vilken metod man än använder sig av gäller det ju att man tror på den, det ska kännas rätt! Jag antar att du har läst om PU/PD i bloggen ovan? Den är bra men jag tycker du ska kolla in denna länk också:
      www.babywhispererforums.com/index.php?board=8...
      Där har du det mesta som står i boken. Om ni väljer att använda den tycker jag att ni ska göra det när ni båda är hemma så ni kan hjälpas åt. Det blir väldigt mycket PU/PD och WI/WO de första dagarna och det är skönt att kunna avlasta varandra.
      Jag tycker personligen inte att det är fel att han får en välling 22.00 om han verkar behöva det. Jag skulle dock sluta med nattmat speciellt om han få en flaska vid 22.00. Det är nog rätt vanligt att de bara vill ha välling efter magsjuka. Vi har haft såna perioder också. Här har det hjälpt att låta de äta själva för att få tillbaka intresset för mat. Truga tror jag inte på, speciellt inte i en sådan situation.
    10. lillamy30
      Visa endast
      Sön 28 feb 2010 19:58
      Hur länge sover han på eftermiddan? Har han riktigt mörkt i sovrummet? Är ni ute på dagarna?PU/PD är ju ingen skrikfri metod men jag förstår att det är jobbigt om han gråter hysteriskt. Blir han väldigt ledsen ska du enligt PU/PD ta upp honom i famnen och sedan lägga ner så fort han är lugn. Skriker han åter mycket när du lägger ner honom och han ej går att lugna i sängen så tar du upp honom i famnen igen och gör likadant. Det är bra att prata lugnande samtidigt, det smittar av sig på barnet. Här skrek lillkillen också en del när vi körde. Lillkillen var ju van att bli vaggad och var självklart frusrerad. Det kändes dock okej eftersom vi aldrig lämnade hans sida. Vilken metod man än använder sig av gäller det ju att man tror på den, det ska kännas rätt! Jag antar att du har läst om PU/PD i bloggen ovan? Den är bra men jag tycker du ska kolla in denna länk också:www.babywhispererforums.com/index.php?board=8...Där har du det mesta som står i boken. Om ni väljer att använda den tycker jag att ni ska göra det när ni båda är hemma så ni kan hjälpas åt. Det blir väldigt mycket PU/PD och WI/WO de första dagarna och det är skönt att kunna avlasta varandra.Jag tycker personligen inte att det är fel att han får en välling 22.00 om han verkar behöva det. Jag skulle dock sluta med nattmat speciellt om han få en flaska vid 22.00. Det är nog rätt vanligt att de bara vill ha välling efter magsjuka. Vi har haft såna perioder också. Här har det hjälpt att låta de äta själva för att få tillbaka intresset för mat. Truga tror jag inte på, speciellt inte i en sådan situation.
      Tack Han sover ofta bara runt en timme på eftermiddagen. Brukar vara väldigt trött redan runt 18 då... Vill helst att han skall vara vaken till 18.30. Vi är inte ute varje dag. Har ju varit så mkt snö. Men brukar försöka ta eftermiddagsluren i vagnen på promenad. Då somnar han som en stock

Skall läsa länken. Han äter "själv" och jag håller med om att man inte skall truga. Han har varit en "jag kan själv"-bebis ända sen han var nyfödd

Skall läsa om Pu/pd och prova. Jag bruka bär runt och vagga ganska ofta, men skall nogg försöka få till det lite mer metodiskt och konsekvent.

Tack för goda råd. Nu skall jag läsa mer....
    1. «
    2. ‹
    3. 91
    4. 92
    5. 93
    6. 94
    7. 95
    8. 96
    9. 97
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Allergier
      • Amning
      • Attachment Parenting
      • Barn 0-12mån
      • Barn 1-2 år
      • Barn 3-5 år
      • Barn 6-12 år
      • Barn/funktionshinder
      • Barnböcker
      • Barnkläder
      • Barnomsorg
      • Barns utveckling
      • Barnvagnar
      • Blöjfri bebis-EC
      • Blöjor/Potträning
      • Bärsjal / Bärsele
      • Dop & Namn
      • Efter förlossningen
      • Enbarnsföräldrar
      • Ensam förälder
      • Far/morförälder
      • Flaskmatning
      • Flerbarnsförälder
      • Fosterförälder/barn
      • Förälder/Funktionsnedsättning
      • Föräldrapenning
      • Hemmaförälder
      • Inhandla
      • Kost/Matvanor
      • Mobbning
      • Mor-och farförälder
      • Namn
      • Njutningsföräldrar
      • Pappor
      • Pedagogik
      • Prematurbarn
      • Regnbågsfamilj
      • Relation/samliv
      • Resa med barn
      • Skola
      • Styv/Bonusförälder
      • Syskon
      • Sång/Lek/Boktips
      • Säkerhet
      • Sömn/Dygnsrytm
      • Tonåring
      • Tvillingförälder
      • Ung förälder
      • Ungdomar
      • Uppfostran
      • Utlandsförälder
      • Åkomma/sjukdom
      • Övrigt
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Fler som skrattar och tjockisars klädval?
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm