Hm. Nu är jag sååå trött igen. Funderar på om det är separationsfas på g eller ngt. Han vaknar inte supermånga gånger, men skriker så fort jag lägger ner honnom... Påväg ner oftast. Har försökt lite med PU/PD, men inte orkat hela vägen. På nätterna vill jag bara få sova så fort som möjligt igen. Orkar inte hålla på en timme eller två, även om det kanske är det som behövs. Jag är så TRÔTT!!!
I natt så höll lilltrollet igång mellan 22-23 när jag ville somna. Sen vaknade han 00.30 igen och då bara han skrek varje gång jag la ner honnom. Efter fyra-fem försök så prövade jag med välling, eftersom han brukar äta en gång pr natt (helst inte mer...) och jag tänkte han var hungrig. Men han åt bara en skvätt och sen var han arg igen. Tillslut bäddade jag ner honnom hos mig, vilket medförde att han somnade på sekunden och jag sov som en kratta fram till kl fem. Kl fem vaknade han och var fortfarnade toktrött, men vägrade somna. Skulle bara klättra och försöka få tag i gardinerna som är bredvid extrasängen i hans rum.
Har så svårt att låta honnom skrika. Tänker att han kanske är ledsen på riktigt. Men tror han bara är superarg för att han inte får som han vill. Vilket han förvisso inte vet vad det är, men inte sova i vart fall. Samtidigt är han supertrött.
Pappan försöker hjälpa till, men tar liksom aldrig över helt. Utan när jag ger upp så ger han också upp.
Är det PU/PD som är bäst tror ni, eller kanske metoden (som jag inte mins vad den heter) där man mest skall sitta bredvid tills han slutar skrika är bättre!?! Menar att jag fattade det som att det var en variant man kunde köra också. Han har för vana att skrika och vara jättearg när jag tex säger nej ang att han inte får tex klättra på blommorna (vill ju att han skall förstå nej och att jag inte behöver plocka bort ALLT). Tror det är samma fenomen på natten. Han får nej till att gå upp och då prövar han att skrika tills han får som han vill. Det han helst vill är att jag skall STÅ och vagga honnom när han skall sova/sover. Försöker jag lägga ner honnom så vaknar han. Vill ju helst inte lägga ner honnom när han sover, utan att han skall vara vaken och somna själv...
Nu blev det långt, men behöver nog lite stöd känner jag.
/L