Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Förälder
  • Sömn/dygnsrytm
  • Baby Whisperer
Sömn/dygnsrytm - Förälder
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Sömn/dygnsrytm
Förälder
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Baby Whisperer

Lör 13 feb 2010 09:26 Läst 76708 gånger Totalt 2574 svar
    ananasen01
    Visa endast
    Här kommer en fortsättning på den populära Baby Whisperer tråden.
    Skillnaden på denna tråd är att vi inte längre berör NCSS, dvs Somna utan gråt, utan huvudfokus ligger på Baby Whisperer tillsammans med influenser från Barnaboken.

Tråden är till för alla som känner att de vill införa tydliga dagsrutiner vad gäller mat, aktivitet och sömn i vardagen men vet inte riktigt vart man ska börja.
    Eller för de som redan "fixat" tydliga rutiner och bra nattsömn och har lust att agera bollplank? Kanske kan du mkt om Tracy Hoggs "The Baby Whisperer-skolan"?

Obeservera att denna tråd är ett forum där vi diskuterar och hjälper varandra till HUR man gör. Tråden har hjälpt många mammor med mig, och jag är mycket tacksam om du som absolut inte är för rutiner och struktur, eller hyser agg mot de som skapat metoderna gärna uteblir med dina inlägg. Stämningen är mild och god, och vill gärna att den fortsätter i samma anda. Tack snälla för din förståelse!

För alla er som är nyfikna på vad BW innebär och hur man gör, läs gärna denna blogg: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b52222.html

Rekommenderar även att du läser på den första BW tråden, visserligen väldigt många inlägg, men den innehåller många bra tips & trick.
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m47883487.html

Själva boken kan du beställa på Bokus/Adlibris. Tracy Hogg (The Baby Whisperer) har skrivit flera böcker, rekommenderar "The Baby Whisperer Solves All Your Problems (By Teaching You How To Ask The Right Questions)" - som har ett brett innehåll och riktar sig från ca 0-1,5 år, sen har hon böcker för äldre barn.

Här får du råd, tips och mycket mycket stöttning från många kloka mammor.

Varmt välkommen!

{#lang_emotions_heart}
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1 känsla given:
    Tack (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 250
    4. 251
    5. 252
    6. 253
    7. 254
    8. 255
    9. 256
    10. ›
    11. »
    1. ModestyBlaze
      Visa endast
      Mån 2 jan 16:19
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Jag är ledsen, jag är inte så bra på viss typ av felsökning. Åldern?

Vissa kan inte äta när de får för lågt blodsocker, sån var min son just runt 2 år och han skrek i 45 min vid matbordet. Andra måste vara riktigt hungriga. Min son var lättast att få i gång med lite äpple juice först så hans blodsocker kom upp och sen få i maten. Men vi hade ändå många måltider med 45 min gallskrik och då fick han lämna bordet, skrika på toaletten gör man här. Och sen komma tillbaka när man hade skrikit klart. Men regelrätt "uppfostran" var det liksom inte riktigt tal om. Utan snarare ett sparande av mammas öron.

Hur ser era mattider ut?   

HOn blir 8 månader nu 8 januari

Morgon kl 6 ca  då ammar jag henne i sängen. Ibland vill hon tutta i nästan en timme.
      kl 8 ca gröt med fruktpuré
      kl11 lunch (matburk men försöker ge annat som hon kan plocka med själv oxå.) ochfrukt dessert..
      kl 14.30 mellis i form av gröt oftast men häromdagen blev det mosad banan o turkisk yoghurt å apelsin.
      kl 17 ca middag lika som lunch.

Natt kl 18 med kvällsslurk iform av välling 200 ml. HOn skulle kunna sluka 250 ml oxå...

AHA, men då har du 8 mån ångesten här! På vissa blir de ängsliga, andra matproblem men de flesta får sömnproblem eller allihop.

Här gäller säkerhet och trygghet utan att bära ihjäl sig. Läs om 8 mån ångesten tillbaka i tråden samt om du har barnaboken, läs i den på 8 mån. Du kommer få allt i en helt ny dager. 
    2. Ozan
      Visa endast
      Tis 3 jan 18:27

HOn blir 8 månader nu 8 januari

Morgon kl 6 ca  då ammar jag henne i sängen. Ibland vill hon tutta i nästan en timme.
      kl 8 ca gröt med fruktpuré
      kl11 lunch (matburk men försöker ge annat som hon kan plocka med själv oxå.) ochfrukt dessert..
      kl 14.30 mellis i form av gröt oftast men häromdagen blev det mosad banan o turkisk yoghurt å apelsin.
      kl 17 ca middag lika som lunch.

Natt kl 18 med kvällsslurk iform av välling 200 ml. HOn skulle kunna sluka 250 ml oxå...

AHA, men då har du 8 mån ångesten här! På vissa blir de ängsliga, andra matproblem men de flesta får sömnproblem eller allihop.

Här gäller säkerhet och trygghet utan att bära ihjäl sig. Läs om 8 mån ångesten tillbaka i tråden samt om du har barnaboken, läs i den på 8 mån. Du kommer få allt i en helt ny dager. 

Oki, ska kolla den. HAr förstått vid läggning nu att det är ångesten som börjar smyga sig på men inte att det oxå kunde störa maten.
    3. ModestyBlaze
      Visa endast
      Tis 3 jan 19:16

Oki, ska kolla den. HAr förstått vid läggning nu att det är ångesten som börjar smyga sig på men inte att det oxå kunde störa maten.

Absolut, som vilken person i kris som helst. Det kan ju ta sig alla typer av uttryck, vissa blir sjuka, andra deppiga, ängsliga, agressiva osv... sömn, mat, ensamhet osv....

Det är ju nu han inser att han är en egen individ. Det är också vanligt att i denna åldern som huvuddunkande börjar. 
    4. Ozan
      Visa endast
      Ons 4 jan 11:24

Absolut, som vilken person i kris som helst. Det kan ju ta sig alla typer av uttryck, vissa blir sjuka, andra deppiga, ängsliga, agressiva osv... sömn, mat, ensamhet osv....

Det är ju nu han inser att han är en egen individ. Det är också vanligt att i denna åldern som huvuddunkande börjar. 

Men hur ska man få i henne mat då när hon bara sitter å skriker?
      Börjar när man sätter henne i stolen å blir bara tyst när man lyfter upp henne. idag åt hon inte en tugga. Skrikit i 45 minuter nu snart...

När de börjar krångla på natten nu å skriker ska man köra pu/pd och wi/wo?
    5. fruV
      Visa endast
      Ons 4 jan 12:47
      Ok... Testade igår. Gick inte bra :( Signe blir inte lugn av att jag klappar och hysschar... Jag är extremt dålig på att hantera hennes gråt så jag la henne till bröstet igen. La ner och tog upp ett par gånger tills jag gav upp och lät henne somna i min famn som vanligt. Så-jag höll på att lägga barn mellan 19.15-23 igår!!! (började med stora tjejen vid 19.15, då var Signe med) Suck :( Hur länge höll ni på innan det blev lite bättre..? Känns som jag behöver sätta upp en målbild på nåt vis!
      ♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
    6. ModestyBlaze
      Visa endast
      Ons 4 jan 17:04
      Ok... Testade igår. Gick inte bra :( Signe blir inte lugn av att jag klappar och hysschar... Jag är extremt dålig på att hantera hennes gråt så jag la henne till bröstet igen. La ner och tog upp ett par gånger tills jag gav upp och lät henne somna i min famn som vanligt. Så-jag höll på att lägga barn mellan 19.15-23 igår!!! (började med stora tjejen vid 19.15, då var Signe med) Suck :( Hur länge höll ni på innan det blev lite bättre..? Känns som jag behöver sätta upp en målbild på nåt vis!

Skall du ha en målbild så är den 3+7 tre dagar att införa och en vecka för den nya vanan att sätta sig. så se det hela som ett jobb på 2 veckor innan situationen är annorlunda och allt beror så klart på HUR konsekvent du är.

Det är ju faktiskt en STOR skillnad att skrika MED mamma än att du kör 5MM och lämnar henne till sig själv. Så ner med huvudet i sängen och SHYSHA HÖGT!! som en vattenkran skall det låta,  HÖGT! 
    7. ModestyBlaze
      Visa endast
      Ons 4 jan 17:07

Börjar när man sätter henne i stolen å blir bara tyst när man lyfter upp henne. idag åt hon inte en tugga. Skrikit i 45 minuter nu snart...

Nej, det är så klart jättesvårt, dricker hon välling så du kan ge lite välling. Låta henne sitta i ditt knä och äta lite kanske kan funka. Oftast funkar det bäst om man äter själv också och sitter och MUMMMMMMMMar ordentligt om HUR gott det är och inte ge skriket för mycket uppmärksamhet.

Jo, man kör PU/PD och WI/WO men se till att du inte fastnar där i flera dagar, utan backa sen. Rejält en gång, sen mindre och mindre. 
    8. fruV
      Visa endast
      Ons 4 jan 18:33
      Skall du ha en målbild så är den 3+7 tre dagar att införa och en vecka för den nya vanan att sätta sig. så se det hela som ett jobb på 2 veckor innan situationen är annorlunda och allt beror så klart på HUR konsekvent du är. Det är ju faktiskt en STOR skillnad att skrika MED mamma än att du kör 5MM och lämnar henne till sig själv. Så ner med huvudet i sängen och SHYSHA HÖGT!! som en vattenkran skall det låta,  HÖGT! 

Hahaha-du är så skön!!!! tack för svar! Som en vattenkran, ok-då testar vi igen! Men jag ska alltså inte lugna ALLS med bröstet...? Tidigast efter 45 min..?
    9. ModestyBlaze
      Visa endast
      Ons 4 jan 19:14
      Skall du ha en målbild så är den 3+7 tre dagar att införa och en vecka för den nya vanan att sätta sig. så se det hela som ett jobb på 2 veckor innan situationen är annorlunda och allt beror så klart på HUR konsekvent du är. Det är ju faktiskt en STOR skillnad att skrika MED mamma än att du kör 5MM och lämnar henne till sig själv. Så ner med huvudet i sängen och SHYSHA HÖGT!! som en vattenkran skall det låta,  HÖGT! 

Hahaha-du är så skön!!!! tack för svar! Som en vattenkran, ok-då testar vi igen! Men jag ska alltså inte lugna ALLS med bröstet...? Tidigast efter 45 min..?

Hur då 45 min? Om det var säg 2 timmar sen hon åt och är otröstlig så kan man behöva mata om, men inte lugna med bröstet eller mata liggandes så hon somnar. Då är allt arbete förgäves, Hellre då PU/PD tycker jag.

VAd det står i boken minns jag att jättepyttesmå, går man in i famnen med i en kolsvart garderob, (alltså funkar kolsvart sovrum) och shyshar HÖGT i deras öra. Samtidigt som man smeker på ryggen. Sen lägger du när när hon är sömntung. Sen mindre och mindre. Men poängen är att shyshet måste höras genom deras eget skrik. Så man måste ta i lite. ;) 
    10. fruV
      Visa endast
      Ons 4 jan 19:44
      Aha, jag sitter och ammar i mörkt sovrum och lägger ner när hon sover. Fel redan där alltså ;) ja ja får se om jag orkar med, jobbigt då jag är själv med bägge tjejerna i princip varje kväll...
    11. Trillian80
      Visa endast
      Ons 4 jan 21:02

Jag minns att min äldsta son inte blev lugn för fem öre utav ryggklappning, han blev bara mer hysterisk. Trodde jag gjorde fel, men nu med andra barnet inser jag att de bara var olika. Sam tycker att det är jätteskönt att ligga på sidan och bli klappad på ryggen, tar jag upp honom istället så vrålar han bara (eller fortsätter skrika om han nu redan gör det). Så jag fick faktiskt köra PU/PD på Leo redan innan det var  tänkt eftersom det funkade bättre. Så märker du att hon blir lugnare av att du tar upp henne, så gör det tycker jag. Det funkade för oss!

Här hemma så vill Sam inte sova på natten alls. Igår vaknade han redan kl 22 och ville sen inte sova mera. Jag tog över honom i min säng runt 2-draget efter en jäkla massa springande, och då sov han 30 minuter lite då och då. Han hade jättesvårt att somna nu ikväll igen (men han somnar själv åtminstone, till slut), så det blir väl en lika rolig natt nu också. Ska bli skönt med helg ska jag säga! Nu verkar inte problemet vara att han är hungrig åtminstone, man märker att han inte är lika intresserad av den där andra flaskan han får. Alltid nåt. =)
    12. Trillian80
      Visa endast
      Ons 4 jan 21:03

Jag läste också 45 min någonstans, var det här? Jättekonstigt tyckte jag. Men barn är anpassningsbara ska du se! Men du måste vara konsekvent, precis som Modesty säger. Så lägg ner henne så fort hon lugnat sig. Eller försök fortsätta med ryggklappandet. =)
    13. Ozan
      Visa endast
      Ons 4 jan 21:34

Nej, det är så klart jättesvårt, dricker hon välling så du kan ge lite välling. Låta henne sitta i ditt knä och äta lite kanske kan funka. Oftast funkar det bäst om man äter själv också och sitter och MUMMMMMMMMar ordentligt om HUR gott det är och inte ge skriket för mycket uppmärksamhet.

Jo, man kör PU/PD och WI/WO men se till att du inte fastnar där i flera dagar, utan backa sen. Rejält en gång, sen mindre och mindre. 
      Ja blev en vällingflaska till slut å då blev hon lugn. Gick inte att mata när hon satt i min famn för hon fortsatte skrika och vi åt lunch samtidigt men det sket hon i, likaså när jag gav henne bitar att plocka själv.
      Mellis å middag gick dock bra, men då var vi inte hemma heller utan hos far- å morföräldrar.
    14. Ozan
      Visa endast
      Tors 5 jan 13:50

Inatt blev det pu/pd...hon vaknade kl 2.15 å skrek , runt 2.50 lugnade hon sig o jag gick å lade mig igen. bara 20 minuter senare skrek hon igen. fick lyfta upp o lugna å lägga ner till kl var 3.45. då blev hon lugnare o jag gick ut från rummet innan hon somnat .

15. ModestyBlaze
      Visa endast
      Tors 5 jan 20:11

Inatt blev det pu/pd...hon vaknade kl 2.15 å skrek , runt 2.50 lugnade hon sig o jag gick å lade mig igen. bara 20 minuter senare skrek hon igen. fick lyfta upp o lugna å lägga ner till kl var 3.45. då blev hon lugnare o jag gick ut från rummet innan hon somnat .

Bra jobbat, det brukar löna sig att vara så konsekvent.
    16. Ozan
      Visa endast
      Fre 27 jan 20:27
      Hej hej, det var ett tag sedan nu

Lillan är 8,5 månader gammal nu å är i separationsfasen för fullt. Är såå mammig, och läggningen igår var skrik i 45 minuter.
      Iofs är hon förkyld m feber just nu oxå och vi har varit på Kanarieöarna en vecka vilket har stört rutinerna lite.  Bla har hon fått tuttat mera så mölkproduktionen har ökat...
      Men nu när vi är hemma igen är det dags att sluta m amning. Börjar bli less på att dra fram tutten

Men visst är det kanske bäst att vänta tills denna fas är över innan jag slutar amma helt? Hon ammar på morgonen innan frukostgröten.
      Ska man ersätta amningen med nått annat på morgonen? Eller bara ge gröten tidigare o kanske ett mellis före lunch istället?

Matschema nu;
      ca kl 6 amning
      kl 7.30 gröt
      kl 11 lunch
      kl 14.30 mellisgröt
      kl 17 middag
      kl 18 välling

Vid läggning är det bara jag som accepteras, är kanske oxå idé att vänta lite innan vi kämpar med att pappan/annan gör det?
    17. ModestyBlaze
      Visa endast
      Lör 28 jan 13:29
      Hej hej, det var ett tag sedan nu

Lillan är 8,5 månader gammal nu å är i separationsfasen för fullt. Är såå mammig, och läggningen igår var skrik i 45 minuter.
      Iofs är hon förkyld m feber just nu oxå och vi har varit på Kanarieöarna en vecka vilket har stört rutinerna lite.  Bla har hon fått tuttat mera så mölkproduktionen har ökat...
      Men nu när vi är hemma igen är det dags att sluta m amning. Börjar bli less på att dra fram tutten

Men visst är det kanske bäst att vänta tills denna fas är över innan jag slutar amma helt? Hon ammar på morgonen innan frukostgröten.
      Ska man ersätta amningen med nått annat på morgonen? Eller bara ge gröten tidigare o kanske ett mellis före lunch istället?

Matschema nu;
      ca kl 6 amning
      kl 7.30 gröt
      kl 11 lunch
      kl 14.30 mellisgröt
      kl 17 middag
      kl 18 välling

Vid läggning är det bara jag som accepteras, är kanske oxå idé att vänta lite innan vi kämpar med att pappan/annan gör det?
      Hej,

Gör som jag ha välling i flaska till frukost direkt när hon vaknar och sen en andra frukost typ 1 tim senare typ med hela familjen, macka och yoghurt eller så. Då passar tiderna du fortfarande har.

Ang. separationsfas eller inte så är det ju tryggheten man förmedlar. Min son räckte (eftersom han var van att sova själv) kunde jag gå in och ge honom en kram en ledsen kväll tills han själv släppte och lade sig ner och sov. Sen fortsatte jag att backa.

Något som jag tycker är viktigt är att man liksom inte upprätthåller någon form av "kristillstånd" även under 8-mån ångesten. Man måste hela tiden sträva mot att göra lite mindre, annars blir åtgärden sen så dramatisk om du hänger med?

Så försök att förmedla lugn och trygg även på dagen. Läs bakåt i tråden om 8-mån ångesten, det finna MASSA kanon tips. Jag lovar!       
    18. hanni84
      Visa endast
      Sön 29 jan 22:06
      Hej!

Detta är en väldigt intressant tråd och jag försöker läsa mig till lite tips på hur jag ska göra med min son som inte sover ordentligt om nätterna..
      Han är snart 7 månader och äter numera två gånger per natt, första gången redan runt kl 22. Den senaste tiden har han dessutom börjat vakna flera gånger innan 22, med ca en timmes mellanrum men då går det att få honom att somna om utan mat.. Vi har bra sovrutiner som vi kört i flera månader och han somnar bra av sig själv utan bråk eller skrik mellan 18.30 och 19 men efter det verkar det inte gå att somna om själv igen..

Jag bara funderade på den här "dreamfeed", man ska alltså ge mat innan midnatt men inte när barnet är vaket och skrikigt? Och sen efter det ska man få barnet att somna om utan mat och napp?

Tänkte jag skulle prova men vill gärna ha det hela på det klara innan jag börjar så det blir rätt :)
    19. Ozan
      Visa endast
      Idag 06:36
      KL 18-6 var en kort sejour....Numer , sen en lång tid tillbaka är det 18-4.30 som gäller. HAr vi tur är det 4.55....eller 5.05. Riktig tur kan hon iaf vara tyst till 5.25....Men annars är det HÖGLJUTT som gäller...Lägger man ner henne igen är det GALLSKRIK å VRÅLELAK. Har ju ingen napp att tysta henne med heller    Somnar om gör hon INTE , inte förrän efter typ 2,5h av gallskrik (PU/PD) å då har vi ju missat frukost. Inte ens när vi ligger å ammar somnar hon om..

Suck, gå upp kl 5 är ju ingen dröm precis...
    1. «
    2. ‹
    3. 250
    4. 251
    5. 252
    6. 253
    7. 254
    8. 255
    9. 256
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet av. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Allergier
      • Amning
      • Attachment Parenting
      • Barn 0-12mån
      • Barn 1-2 år
      • Barn 3-5 år
      • Barn 6-12 år
      • Barn/funktionshinder
      • Barnböcker
      • Barnkläder
      • Barnomsorg
      • Barns utveckling
      • Barnvagnar
      • Blöjfri bebis-EC
      • Blöjor/Potträning
      • Bärsjal / Bärsele
      • Dop & Namn
      • Efter förlossningen
      • Enbarnsföräldrar
      • Ensam förälder
      • Far/morförälder
      • Flaskmatning
      • Flerbarnsförälder
      • Fosterförälder/barn
      • Förälder/Funktionsnedsättning
      • Föräldrapenning
      • Hemmaförälder
      • Inhandla
      • Kost/Matvanor
      • Mobbning
      • Mor-och farförälder
      • Namn
      • Njutningsföräldrar
      • Pappor
      • Pedagogik
      • Prematurbarn
      • Regnbågsfamilj
      • Relation/samliv
      • Resa med barn
      • Skola
      • Styv/Bonusförälder
      • Syskon
      • Sång/Lek/Boktips
      • Säkerhet
      • Sömn/Dygnsrytm
      • Tonåring
      • Tvillingförälder
      • Ung förälder
      • Ungdomar
      • Uppfostran
      • Utlandsförälder
      • Åkomma/sjukdom
      • Övrigt
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Hur ser soc på detta? Långt
    • Ofrivillig mamma...
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm