X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jo men BVC sa såklart inte att jag skulle strunta i att ge mitt barn mat mer att han kanske inte är hungrig varje gång och då skulle kanske en napp vara lösningen som en personen i tråden redan har skrivit. Eftersom napp inte funkar ville jag se hur ni andra gör.
Väldigt konstiga och gammalmodiga råd ifrån BVC är vad jag tycker

Nuförtiden så är det ju fri amning som rekomenderas alltså att amma på bebisens signaler. TS det spelar ingen roll varför din bebis behöver bröstet om det är utav hunger eller närhetsbehov eller nåt annat. Men att om han vaknar och signalerar att han vill amma så tycker jag att han ska få det
Blir ju skitjobbigt att försöka hindra en lessen pytttebebis ifrån att få bröstet när han vaknar om natten. Ingen utav er kommer få nån sömn då. Mycket bättre att amma direkt när han börjar att vakna så att du kan somna om snabbt igen
Hur har jag gjort? Ja jag skulle aĺdrig drömma om att neka en sån liten att få bröstet så att jag har ammat fritt

Har samsovit så att jag har kunnat ligga kvar i sängen och halvsova medans mitt barn har legat och snuttat