Åhå, en tråd som kanske kan passa mig o lilleman. Han är 14 mån och sover i spjälsäng bredvid vår säng. I rummet bredvid, finns bara två sovrum i nedervåningen, sover storebror 4½ år. Hur som helst, lilleman vaknar gärna på natten och bökar runt, snattrar glatt och är allmänt sällskaplig

OCH, vill framförallt ha sin (attans) välling. Jag har ju provat och vänta ut honom utan välling, och han blir aldrig riktigt arg el ledsen. Utan bökar bara mer högljutt, vilket resulterar i att jag inte kan sova

Gubben sover ju om så huset rasat ner..
Nu är det som så att vi gjort i ordning ett rum åt storebror på övervåningen. Tanken är att han ska flytta in där till våren när han blir 5 år. Vi vill vänta för att inte riskera några olyckor i trappen nattetid. Nu är han i princip aldrig uppe på natten, utan sover som sin far, som en stock;.)
Alltså. Ni förstår nog hur jag tänker..Kanske kan man flytta upp storebror nu snart och ge lillebror rummet bredvid vårat? Vi hör honom ju bra och kanske, kanske kan jag få sooova lite...Är innerligt trött på att gå back flera timmars sömn varje(nästan) natt. Ska ju snart börja jobba, i april, och måste få min nattsömn ibland i alla fall. Vår store pojke är helpigg på att flytta upp på nya fina rummet..Så? Vad tycker ni?Hur hade ni gjort? mvh Mia