Skönt att jag inte är ensam, har en tjej på 7 månader som alltid sovit och ätit jättebra, har inte vart några problem öht. Fram tills för ca 2-3 veckor sedan, då ville hon inte sova på nätterna längre. Lägger henne vid 7 då hon är så trött så hon inte orkar hålla ögonen öppna. Sover fram till 02 då hon vill ha lite mat, har antagligen vaknat 1-2 ggr mellan 19-02 och krånglat och bara velat ha flaskan för att somna om. Sover mellan 02-03 sen vill hon gå upp!! Somnar inte om förrän vid ca 06 sover till 07 och vill gå upp. Är ett vrak just nu, hon sover 3-4 timmar på dagen fördelat på 2 ggr, hon får sova när hon vill men absolut inte längre än till 17:00.
Vet inte vad jag gör för fel, rådfrågade Bvc sist jag var där och hon sa att barnen kommer i sådana utvecklingsfaser och att man i stort sett inte kan påverka det så mycket själv, varken med mat eller sova mer/mindre. Bara att vänta ut...
Men hur ska man orka? Jag och sambon kör varannan natt när han inte jobbar, ofta tr han två nätter och jag en sen kör vi varannan för att jag ska få vila ut lite, men är ständigt trött ändå, känns som att jag glömt bort hur det känns att vara pigg!
Har inga direkta råd till dig då jag söker råd själv ang detta. Du skulle ju kunna prova att ge honom välling den första gången han vaknar på natten för att snutta, alltså inte byta ut det mot amningen.
Har gett dottern ersättning hela tiden, men nu med vällingen sover hon faktiskt lite längre, även om ersättningen är nyttigare!