Camillch: ja nog kan man alltid hitta anledningar till att oroa sig över sina barn. En bekant till mig som har 5 barn som alla är vuxna nu tröstar med att säga att det aldrig går över. Man är tydligen hela livet orolig för sina barn på ett eller annat vis. Det låter i alla fall som om din kille prioriterar att ta saker framför att rulla, min äldsta son rullade aldrig heller. Min lilleman han vet inte riktigt vad han ska göra ännu men han har börjat "boxa" på saker som man hänger framför honom så det är kanske ett första steg på att försöka greppa tag..
Angående maten så i natt efter en amning så kände jag mig trött och lite arg också för den delen, så jag gick upp och blandade välling och tänkte att man kan kanske lura i honom vällinge lättare på natten än på dagen. Och visst, det gick faktiskt rikitgt bra, han slurpade i sig 100ml direkt efter amningen. Jag blev så glad, det kändes som att vinna en miljon på lotto! Jag dansande en liten segerdans, gick och la mig, nöjd och glad och förvissad om att få sova något längre än 1-1½ timme. Vad hände? Absolut ingenting! Han vaknade igen en timme senare, lika hungirg som vanligt...Nåväl, han har i alla fall börjat gå upp i vikt igen så än så länge kanske han behöver sina konstant nattamningar mer än vad jag behöver att sova...