Åh fy så hemskt! Jag jobbar själv som förskollärare och har aldrig varit med om något sådant, okej att vissa barn vill leka doktor lite, men det är på en helt annan nivå, det är mera att fnissande titta och se att killkompisen har snopp och man själv har snippa när de går på toaletten... Men att hålla fast och dra ner trosorna och flera mot en är så långt ifrån sund "doktorslek" man kan komma. Det är verkligen inte ett normalt sexuellt beteende för ett barn.
Man hinner tyvärr inte se och vara med överallt på en förskola, man hinner t ex inte förhindra att någon snubblar och slår sig alltid, men man brukar ha koll på barnen både inne och ute så det inte försigår något fuffens av något slag.. Vanligen handlar det om att man vill ha koll på barnen så de inte blir osams, att såna här saker sker har jag tack och lov inte varit med om. Jag tycker absolut ni ska ha ett samtal med pedagoger, föräldrar och ev skolsköterska för att diskutera det inträffade. Det kan bli en jobbig stund, det är ju varken roligt för er som är offrets föräldrar och säkert inte roligt för de föräldrar vars barn gjorde så här heller, men det är viktigt att ni träffas och pratar och försöker att tillsammans med pedagoger och skolsköterska hitta lösningar och sätt att jobba vidare på. För som sagt det är absolut inte normalt att barn gör såna saker och det är något man bör sätta stopp för bums...