Jag förstår att ts blir upprörd när en jacka från POP blir stulen, såg att nån här skrev att det inte är någon större skillnad på POPs kläder och HM, men då måste du fått tag på kläder från en dålig kollektion, men så är det ju med alla kläder, oavsett vart man får dom ifrån.
Det jag skriver nu är min erfarenhet, säjer inte att det är så för andra.
Jag köper nästan uteslutande bara kläder från POP och Didrikson nytt, ibland någon jacka på Stadium, och jag kan säja att jag har köpt tex overaller på HM, men då har jag fått köpa en ny overall varje säsong, dvs en på hösten, en på början av våren(ja där jag bor kan det vara -10 till maj och snö) och sedan en ny till höstern/vintern efteråt. samma med täkbyxor.
När jag började köpa på POP så har mina barn, som är fö ute jämt inte slitit något alls på varken overall eller täckjacka/byxa. Ett exempel är ett par windstoppper/överdragsbyxor från POP som jag köpte för 1 1/2 år sedan, dom har min son haft hela tiden, inte när det är som kallast men annars, dom ser knappt slitna ut.
Men ska klargöra, köper inte overaller på POP utan den köper jag från Didriksson, samma där efter en och en halv vinter ser den ny ut, har sålt mina på tradera och fått bra pris för dom. Och det är inte för att få in pengar bara utan det är också för att man vill rensa ut.
Nu köpte jag till ett av mina barn, en windstopper flecce och en skaljacka, det betyder att han har en vinterjacka, eftersom man sätter ihop skal och fleece jackan(och ja den är varm) och två vår/höstjacka samt en regn/vindjacka allt från POP.
Förstår att man kanske inte kan köpa dyra kläder ifrån tex didrikson, isbjörn, POP osv när man har flera barn, men om man ser till att dom kan ärva varandra då tjänar man in pengar.
Jag köper inte dessa kläder för att det är märkeskläder, det är för att det är bra funktionsdugliga kläder som håller länge om man jämför med andra där man får köpa nytt efter en säsong. för mig är märkeskläder typ tommyhillfiger, dkny, och såna märken som finns till barn