X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Det är inte bara i Sverige - men i USA har de ju inte ens fattat att barn ska åka bakåtvänt i bilen mer än 9 månader så jag ger liksom inte så mycket för deras kunskaper i framåtåkande vagnar Jag tror att vändandet av barnet hänger mer på vad FÖRÄLDERN vill än barnet faktiskt annars skulle inte alla dessa regelstyrda föräldrar helt plötsligt bli viljeslösa offer som följer barnets minsta vink
Detta är ju inte första gången du sparkar på USA (kommer minsann ihåg några andra trådar med)

.
Har du bott här någon gång?? USA rekommenderar precis som Sverige att ha barnen bakvända i sina bilar så länge som möjligt. Däremot så vänder många föräldrar sina barn tidigare och det är nog mest för att man åker så mycket mer bil här och att bil ofta är ett måste så det är nog vanligt att folk tyvärr blir bekväma och gör det som är lättast. Det är nog svårt att förstå för svenskar vilket jag förstår för i sverige finns annan kommunikation och ofta en affär runt hörent som man kan gå till.
I USA är det otm lag på att ha dom vända i ett år vilket jag inte tror det är i Sverige.....
Sen till barnvagnarna i USA, det är helt enkelt så att det inte finns ett utbud som det gör i Sverige på barnvagnar och USA är tyvärr väldigt ovänligt mot barnvagnar och därför väljer som flesta föräldrarna sulkys för att överhuvudtaget komma någonstanns.
Jag kanske är dum, men varför vänder man på barnet om det inte är några problem? Jag tror som sagt inte att det är skadligt att vända på ett barn men visst är det mysigare att gå och titta på sin guldklimp, tyvärr så tycker inte alla barn att det är lika spännande att glo på sin mor. Om barnet sitter nöjt så är det väl bara att köra på och när barnet inte är nöjd längre med att sitta bakvänt så vänder man. Måste nog starta en omröstningstråd om detta och se vad folk säger