X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Brunello min vän, nu snackar du i nattmössan. Det finns massor av bilstolar för bakvänd åkning. Alla convertible stolar kan man vända åt båda hållen. Vart hittar du din USA info undrar jag?
www.visomhatarusa.seSulkyvagnarna är inte ett dugg coola här. Om man skall vara cool så skall man ha en bugaboo eller uppababy (som man kan åka åt båda hållen) men dom är tyvärr inte så praktiska i detta land och för dyra för dom flesta.Och jag jämför inte med stockholm (en stad jag har varit ett fåtal gånger i) jag är från en liten mörk by i Jämtland och där gick vi minsann ganska mycket. Här kan man inte ens ta sig till ett grönområde utan bil så jag tror nog ändå att det är så att man åker MYCKET mer bil här än i Sverige. I Sverige har ju inte ens folk körtkort (vilket jag förstår, för det är väldigt dyrt).Föreslår att du tar dig en långresa till USA innan du drar mera slutsatser
och var får du din info om Sverige?
www.visomharfördomaromsverige.com?
Jag känner INGA vuxna som inte har körkort

faktiskt, inte en enda över 19 år - ALLA har det, hur ska man annars ta sig fram? Cykla?
Min kommentar om coola vagnar gällde Sverige, inte USA, det enda jag vet om USA-vagnarna är att många märken gör speciella vagnar för USA eftersom ungarna där är så feta att viktgränserna för europavagnarna inte räcker

*scary*
De flesta som bor utanför sverige anger som skäl varför de inte har bakåtvätn "det finns inga bakåtvända stolar att köpa" - jag har själv kollat i andra europeiska länder och där finns inte heller. Den stol vi har "maxi cosi mobi" heter t.ex "tobi" i resten av Europa och är då enbart framåtvänt, en vänninna till mig i ett annat land kontaktade Maxi Cosi och frågade om hon kunde få beställa en Mobi istället men det fick hon inte för de fick bara säljas i Sverige.
och nej, Usa lockar inte för besök - faktiskt - de flesta amerikaner jag träffat verkar antingen vara sjukt konservativa och/eller rasister, tycker att dödsstraff är bra, att alla muslimer är terrorister och att det är var mans rätt att ha ett skjutvapen i fickan *ryser* dessutom är allt "för mycket" "för stort" och "för högljutt" - i mina ögon då

Så jag tror jag håller mig till Rom, Paris och Florens faktiskt