Grannens hund skäller och gnyr helt galet mycket. Ikväll är det dags igen, börjar vid 19 och håller på till 04-05. Med små pauser på några minuter. Här är väldigt lyhört så det väcker våra barn och håller oss vakna på nätterna. Detta sker väldigt regelbundet ons-fre-lör natt och sen vissa dagar. Börjar då 8 och håller på till kl 17.
Jag har tidigare försökt att prata med dom som bor däruppe men det har inte skett någon förbättring och veckorna har bara runnit iväg. Gick upp häromdagen för att prata igen, gick upp då hunden var tyst och förväntade mig att någon skulle öppna men icke. Däremot började hunden skälla hystersikt och fortsatte i flera timmar med detta. Samt att det det luktade så grymt starkt av urin så det var svårt att andas, detta var alltså utanför lägenheten. Vi har mellandörrar i vår trappuppgång och dessa är nu stängda, antar att grannarna bredvid inte heller klarar av detta. Har informerat dom som sköter våra lägenheter, men detta verkar inte heller ha inverkat till det bättre.
Hunden verkar helt klart fara illa, med tanke på lukt och de antal timmar den skäller. Ingen verkar vara hemma under alla dessa timmar och gå ut med den. Människorna som jag tror bor där är ganska unga och ser välvårdad ut utanför hemmet.
Hjälp, vad gör man? Kan man ringa polis? Vi har ingen störningsjour kopplad till våra lägenheter. Ikväll låter det som hunden skäller för sitt liv och idag har den skällt sedan kl 12. Jag går sönder av att höra det här och veta att det kommer hålla på till morgonen. Min 4 månaders son skriker frustrerat varje gång hunden börjar skälla igen.