Det är hormoner som styr detta. Din son kan inte påverka om han vaknar av att han är kissig, eller sover vidare i en våt pöl utan att reagera.
min äldste son har varit torr på natten sedan innan 3, han har efter det ALDRIG kissat i sängen, och går inte upp och kissar på nätterna. Han kunde inet kissa om vi väckte honom på nätterna, han producerar helt enkelt väldigt lite kiss på nätterna.
Min dotter blev nattorr vid 5,5 år, nyligen. Innan dess så kissade hon varenda natt, sedan, från en dag till en annan vad hon bara torr me och mer. Det händer olyckor 1-2 gånger i mångaden, men annars är hon torr.
Det är viktigt att du inte skuldbelägger din son för detta, utan prata med BVC så att du förstår vad det handlar om. Det är inet samma som dagarna, då det är en träningssak, utan nätterna handlar alltså om hormoner. Många förstår inte detta, tror det är gamla myter som lever kvar.
Tänk på att det snart blir jobbigt för din son att han kiissar i sängen.
Enligt mitt BVC erbjuds hjälp först vid 6 år, vilket jag tycker är vldigt sent, det kanju bli jobbigt för barnet vad gäller övernattningar osv.