Har precis läst igenom hela denna och förra tråden och gissa om jag blev snopen när jag kommer till slutet och ser att tråden varit dött i några veckor! Nu när jag med skulle vara med här och allt =)
Kanske kan vi få lite fart igen?
Själv har jag en 5 månaders gosse här hemma som varit igång med smakisar i ca 2 veckor. Har gått igenom potatis, katrinplommon, majs, palsternacka, mrorot, banangröt och är inne på persika/päron just nu =) Allt väl så långt , majsen fick han liiite ont i magen av tror jag så vi ska prova igen om en vecka eller så och moroten stoppade upp hans mage lite men inte alls så att det var jättebesvärligt. Gröten går bra på dagarna men ger man det på kvällen innan läggdags (gjorde det för att se om han kanske sover bättre med magen full) så blir han kinkig.
Annars ammar gossen hela dagarna och hela nätterna för tillfället. Vaknar MINST var 3:e timme och ska snutta. Så vi har nu infört ersättning på kvällarna och biland sover han bättre och ibland inte. Just angående det har jag en fråga till er som kan lite mer: hittils hare vi gett babysemp1 för att vi hade det hemma för säkerhets skull (hade lite krångel när han var precis nyfödd med amningen men vi behövde aldrig ersättningen förrens nu) men den börjar ta slut jag och undrar om vi ska börja med 2:an nu. Behöver man fasa över lite lätt och blanda med 1:an eller är det bara att köra på med tvåan direkt?
Tackar för svar!