Min lilleman är 7,5 månader och äter så här:
Kl 8 Gröt med fruktpuré
På dagen brukar det bli två mål, men det blir väldigt olika tider beroende på vad vi gör. Ibland blir mellisen först och lunchen sen, ibland tvärtom:
- Lunch: barnmatsburk med kött/fisk eller kyckling plus fruktpuré som efterrätt
- Mellis: t.ex. fruktpuré, smörgåsrån, yoghurt med frukt eller rivet äpple/päron, mosad banan eller avocado.
Kl 17 Barnmatsburk med kött/fisk eller kyckling plus fruktpuré som efterrätt. Sedan får han bada
(Kl 20 Försöker vi ibland med välling i pipmugg men han hinner oftast somna innan och han äter väldigt lite de gånger han får...)
Utöver det så ammar han fritt. Han ammar bara om vi ligger hemma i sängen så om vi är borta på dagen blir det inte så mycket amning. Sedan ammar han ca varannan timma på nätterna, det är jobbigt!!! Vet inte hur jag ska få stopp på det... har gett upp och han sover med mig i sängen och har nära till tutten och småsuger hela natten känns det som.
Det är egentligen lite för mycket frukt men han gillar det så mycket. Dessutom är väl standard att man ger gröt två gånger om dagen innan man ger puré två gånger om dagen, men han äter nästan ingenting om jag ger gröt igen vid 17-tiden.