Hej!
Ja det är verkligen inte lätt detta med maten, men jag tycker också att det är så synd att skynda på nåt som de tydligen inte är mogna till även om jag vet att man efter 6 månader i alla fall måste börja så smått.
Jag känner som så nu att om han inte har gått upp tillräckligt bra i vikt på hans 7 månaders vägning så ska jag dra ner på min amning och bara amma morgon/kväll och däremellan ge han ersättning + att fortfarande försöka med smakisar (har snart gett han alla smaker och ännu inga allergier) så sedan börjar jag lite smått med lite matburkar..och tränar han med gröt/välling bara jag har ersättningen som jag kan luta mig mot eftersom min bröstmjölk tydligen inte är tillräcklig för honom mer och han gillar ju ersättning så det känns skönt att jag har det som det drivande huvudmålet och att han går upp i vikt i alla fall.
Min son är ju väldigt glad för amning så därför vill jag inte ta bort bröstet från honom helt då även om det kanske inte ger honom tillräcklig näring så finns ju behovet av närheten och tryggheten i amningen med som min son är så väldigt glad i och amning är ju så mycket mer än bara mat.
Hoppas det löser sig för er men vi måste nog komma ihåg att ta det hela med lite ro även om det är frustrerande../Emma